Stránka 2 z 2

Napsal: 20 zář 2019, 08:45
od Nakadah
A co snímač NOx? To taky umí ojebat?

Napsal: 20 zář 2019, 09:16
od davemh
Snímač NOx visí na stejném CANu jako celá řj močoviny, takže předpokládám že ano. Ale emulátor jsem naživo neviděl.

Krystaly ve filtru můžou být, to močovina dělá. Jde to lehce umýt teplou vodou. Mastnota může znamenat naftu, záleží co tam kdo nalil. Občas se někdo splete, stává se to.

Napsal: 20 zář 2019, 09:57
od Crifodo
Přikládám foto mechanických částí. Větší čidlo s vlnovcem; menší čidlo, zřejmě NTC, odpor 2k7 při 18°, tam problém nepředpokládám. Ta věc mezi vývody Backflow inlet a Backflow outlet je topný odpor? Dále motorek a ventil ovládaný elektromagnetem.
Vývody backflow inlet/outlet jsou volně průfučné, vývod inlet pod solenoid je poněkud průfučný (do filtru) v klidu, líp průfučný při částečném stlačení ventilu, zcela uzavřený při plném stlačení elektromagnetu. Otáčení čerpadlem nemá vliv na průchod z inletu do filtru.
Z výše zjištěného nemám potuchy, jak zjistit jestli je chyba v řídicí jednotce nebo v průtoku toho svinstva.

Napsal: 20 zář 2019, 22:52
od davemh
Já mám nějak zafixované že je to topení, v chytré knížce píšou že chlazení, a jinde že nepoužito. Tak nevím. Ale je to na zpátečce, takže na vytvoření tlaku to nemá vliv. Že by odešlo čerpadlo (nebo jeho driver) se mi nezdá, a nějakou mechanickou překážku nemá kde nasát. Spíš je to někde ucpané, nebo mechanik něco přehlédl.

Napsal: 21 zář 2019, 21:43
od Crifodo
Nevím, nic o tom nevím. čerpadlo rozebírat nebudu.
vidím to tak, že někde je teda flusanec v hadičce nebo trubičce, což servisák vítá, protože klient si kvůli tomu připraví z kasičky 550 dolarů na nový blok a ještě ranec na výměnu a přeprogramování té kokotiny.

Napsal: 21 zář 2019, 23:11
od davemh
Nechce se mi věřit, že by to někdo chtěl dobrovolně měnit, pokud to může být jen ucpané. A jestli to někde na ebay stojí 550 usd, tak jako origo ND to tady bude dvoj až trojnásobek.
Kdyby majitel byl trochu odvážný, tak ty hadičky zkontroluje/profoukne sám. Je to jen nádrž-modul-vstřikovač, když se odpojí všechny konce, není tam co zkazit. Pokud tam problém nebude, pak zbývá netěsný vstřikovač nebo chyba v tom dávkovacím modulu. Přes diagnostiku se dá udělat kompletní tlaková zkouška, bohužel to už doma nejde.

Napsal: 23 zář 2019, 07:55
od Crifodo
Majitel je pokud vím, závislý právě na verdiktu servisáka, který diagnostikoval nedostatečný tlak. S řešením = nová dávkovací jednotka.

To membránové čerpadlo má být schopné dopravovat vodu aspoň náznakově při ručním otáčení motorkem? Je možné že by byla děravá membrána?

Napsal: 23 zář 2019, 08:56
od Nakadah
Může být děravá, náhradní membrány do Bosch čerpadel se dají koupit. Neznám konstrukci, tak nevím jak mají těsněný píst co hýbe membránou, aby kapalina která by se přes ní dostala netekla ven. Čerpat by to mělo už od malých otáček - klidně bych na nástavec v akučce nasadil nějakou gumovou koncovku a zkusil to roztočit.

Napsal: 23 zář 2019, 10:52
od Crifodo
to je dobrý nápad, zkusil jsem to s gumou z vývodky na vrtačku. už od malých otáček to cvrká, asi 1ml/ot., s přibývajícími otáčkami to napřed dává víc, pak ani ne, jako by už ventilky nestíhaly. Nejvíc tak 100 ot/min. Protože tam nemám to výstupní šroubení s filtrem, kape to jen tak volně do sklenice a nepoznám, jestli to je schopné dát nějaký tlak.
https://www.autokelly.cz/Product/BO-F00BH40204/8445572

Napsal: 23 zář 2019, 11:35
od Nakadah
Neboj se ho rozdělat, není tam nic co by se ti rozsypalo.

Napsal: 23 zář 2019, 17:17
od davemh
Ještě jsem koukal do manuálu, a čerpadlo má provozní otáčky 2500-3000 rpm. Netuším ale, jestli to není nějak zpřevodované nebo jestli nesnímají nějaký "vícepólový" rotor. Rozebrané jsem to nikdy neměl, takže už asi víc neporadím.

Napsal: 23 zář 2019, 19:45
od Nakadah
Rpm jsou Rpm. Zcela jistě jsou brány otáčky hřídele. Rozeber ho :)

Napsal: 23 zář 2019, 22:28
od Crifodo
já jsem s tím točil jen tou aku vrtačkou, převod byl ještě navíc mírně do pomala.
už jsem to vrátil, majitel zatím jezdí s novou jednotkou, s tou to prý nechodilo taky, pak servisáci našli přicpanou trysku kterou se to dávkuje do katalyzátoru nebo kam. takže je otázka jestli se mu pod nějakou záminkou pokusí vnutit i nový dávkovač nebo tam vrátí ten starý, asi dobrý.

Napsal: 24 zář 2019, 23:08
od Bastlfanda
:D Njn, AdBlue krystalizuje a často je nejlepší a nejlevnější (i dobře zaplacenej...) proplach...