Stránka 2 z 3

Napsal: 27 zář 2019, 23:53
od rnbw
Ak to na Mazde ukazuje nepresne, da sa tam nastavit +/- 5, 10 alebo 15 %: https://www.japonec.eu/elektro-diagnost ... -t133.html

Napsal: 27 zář 2019, 23:59
od Bernard
Na vojne jsem v četě měl jednu Tatru 805, a ta měla furt nadspotřebu. Tak jednou nějaký major od vozového parku přišel s lahví od vína s litrem benzínu, do kabiny nechal vtáhnout hadičku od karburátoru a jeli jsme na zkušební jízdu, dokud benzín nedošel. Netrvalo to dlouho, ona fakt žrala. Tak to byla analogová metoda v odstínu khaki.

Napsal: 28 zář 2019, 00:41
od tomasjedno
rnbw píše:Ak to na Mazde ukazuje nepresne, da sa tam nastavit +/- 5, 10 alebo 15 %
Zajímavé, vyzkouším.

Napsal: 28 zář 2019, 11:54
od forbidden
ZdenekHQ píše:Kámoš to měl u firemního auta taky. Stačilo šlápnout na plyn a letělo to úplně jinam. Ale pak se jednoho dne na dálnici zastavil a byl konec + odtah.
To jsi mě moc nepotěšil. Kolega, co se má starat o auta, tvrdí, že to nic není a mám jezdit normálně dál. Ona k tomu i svítí ta kontrolka servisu. Moc se mi to nelíbí, ale on teď na práci dost sere, tak se tím nezabývá.

Napsal: 28 zář 2019, 12:09
od Sandal
Je to nafta?Takhle haprovat spotřeba může, když blbě ukazuje čidlo teploty paliva.

Napsal: 28 zář 2019, 12:14
od forbidden
Benzín, 1,4.

Napsal: 28 zář 2019, 12:22
od PavelFF
forbidden píše:...Ona k tomu i svítí ta kontrolka servisu. ..... on teď na práci dost sere, tak se tím nezabývá.
To jste docela dobrodruzi. Jednak opravdu můžeš někde zůstat viset a potom je pravděpodobně zaznamenané v paměti, že jste se vykašlali na údržbu a pokyny ŘJ. Takže případná škoda nevznikla jen tak bez ničího zavinění. Já bych si to netroufnul. Ale záleží, jak to máte v práci s auty nastavené. Aspoň mu o závadě napiš mailem, ať to pak nehodí na tebe.

Napsal: 28 zář 2019, 12:23
od Sandal
forbidden: Aha, tak to mne nic nenapadá.

Napsal: 28 zář 2019, 12:49
od EKKAR
forbidden píše:Vrznu sem dotaz, máme firemní Fábii II a už asi měsíc ukazuje zcestný údaje o spotřebě a následně dojezdu atd... Ukazuje asi poloviční spotřebu oproti reálu, takže jezdíme tak za 3 l/100 km. :D Jen ze zvědavosti, co to může být?
forbidden později píše:Benzín, 1,4.
Fábule II 1,4 benzín nemůže bejt jinej motor, než 63kW kód BXW eventuálně po ročníku výroby 2010 kód CGGB. Všecky ostatní typy s obsahem 1400ccm se osazovaly do první generace. Tudíž tam je ŘJ Magnetti Marelli místo Sipmos osazenejch v drtivý většině ostatních škodivek. Tyhle talošský jednotky jsou docela zákeřný z pohledu servisu, mají sice standartní komunikační rozhraní, ale vzhledem k jinýmu základnímu firmwaru na spoustu věcí není radno "šahat", protože buď jejich změna ovlivní jiný proměnný a je potřeba dolaďovat to ještě jinde, nebo v některejch případech změna vede i k úplnýmu zablokování ŘJ. Pokud nevěříš kolegovi, jeď s tím do servisu sám nebo se nejdřív podívej do fóra skodahome.cz přímo do sekce pro tenhle motor, jestli to tam už někdo nepopsal.

Napsal: 28 zář 2019, 17:46
od tomasjedno
rnbw píše:Ak to na Mazde ukazuje nepresne, da sa tam nastavit ...
Ještě jednou dík, fakt to tam je!

Napsal: 30 zář 2019, 10:20
od Brozicek
Mám devátý rok DUSTER 4x4 DCi (nafta). Neohrnujte nos, je to dobrý pracant bez zbytečné elektroniky.Od koupení mám v EXCEL prográmek k vyhodnocení spotřeby. Stejný prográmek jsem používal dříve pro Felicii a pak pro Fabii.
Krátkodobou spotřebu podle tankování od plné do plné považuji jen za orientační. Ani u stejného stojanu se nepodaří naplnit nádrž při cvaknutí vždy na stejnou hladinu.
Hodnotu spotřeby dle palubního počítače považuji za údaj, který říká, že asi něco není v pořádku s motorem, pokud by spotřeba stoupla proti obvyklé hodnotě. Dlouhodobě již vím, že hodnota spotřeby podle tankování je nižší asi o 0,4 až 0,2 l/100 km než spotřeba podle palubního PC.
Kromně spotřeby od plné do plné mi EXCEL počítá spotřebu za celou dobu od koupení auta. Aktuálně mám tuto hodnotu 5,59 l/100 km.
V příloze mám graf spotřeby od koupení DUSTER. Na grafu je vidět, že se liší spotřeba v zimě a v létě. Údaj o spotřebě dle palubního počítače jsem začal zaznamenávat asi rok od koupení auta.
Druhý obrázek ukazuje výtah z výpočtové tabulky EXCEL. Nemusím vždy tankovat do plné, excel při tankování do plné sečte předchozí dílčí tankování. Při tankování do plně vždy vynuluji spotřebu palubního počítače.

Napsal: 30 zář 2019, 12:03
od sis2
mi-ro píše:Dá se věřit okamžitým nebo zprůměrovaným měřičům spotřeby co ukazují na displayích ve vozech? S jakou přesností?
Já bych řekl, že dá! Mám konkrétně vyzkoušené u VW - na dvou Passatech, přes 500 tis km za posledních 12 let. Dlouhodobá spotřeba (podle tankování a měsíčních výkazů km) a údaje z displeje se liší tak o 1 deci nafty na 100 km, což je při průměrné spotřebě přesnost kolem 2%.
Něco jiného je okomžitá spotřeba, to bude víc orientační, ale to nemá význam sledovat, leda tak, když se "jede na spotřebu" anebo je potřeba s prázdnou nádrží ještě kus dojet, třeba když se nehodí tankovat o víkendu...
A u toho druhého pašíka (má filtr pevných částic) je dokonce při jízdě po známé trati poznat, kdy se filtr vypaluje - to jde spotřeba tak o 0,3/l /100 km nahoru. Taky je zřetelný rozdíl (až 0,5l) v průměrné spotřebě při výměnách letních a zimních gum. A například za deště a mlhy jde průměrná spotřeba tak o 2 deci na 100 km nahoru.

Napsal: 30 zář 2019, 12:37
od PixelOrgy
U VW celkem sedi, ale je potreba jet nejakou vzdalenost (alespon 7-10km). Indikator jak okamzite, tak prumerne ma rozsah 0.0 - 99.9l/100km, pricemz po startu je ukazatel prumeru vzdycky uprostred (49.9). Pak se udaj behem jizdy postupne "srovnava"

Napsal: 30 zář 2019, 17:05
od Lukas-Peca
sis2 píše:Taky je zřetelný rozdíl (až 0,5l) v průměrné spotřebě při výměnách letních a zimních gum.
A není to spíš jiným rozměrem těch gum? Někdy je vnější průměr gum dovolených pro použití na daném autě jiný i o centimetr nebo více, v autě se to nijak nenastavuje a potom samozřejmě bude u některých gum kecat tachometr a tím pádem i spotřeba. Rozdíl 0,5l/100km mně přijde dost velký na to, aby to bylo způsobeno jen jinou tvrdostí pneumatik.

Napsal: 30 zář 2019, 17:28
od EKKAR
To není jen o tvrdosti směsi. Zimní obecně vzhledem na větší množství příčnejch hranek mají větší valivej odpor než letní.