servisní intervaly pro výmìnu oleje

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#16 Příspěvek od Sandal »

V jaknauto kupuju oleje pořád.Třeba do sveho kupuju Valvoline All Climate ACEA C3 5litrů za 600kč+120kč vložku filtru Mann.
Zrovna dneska jsem měl dole ventilový víko a vačka i hydroštely jsou jak nový.Takže olej naprosto v pořádku.Píšu to proto protože mám PDčko.Kdo ho má, tak ví oi čem píšu :lol:
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#17 Příspěvek od EKKAR »

PD-čko alias dehťák systému "Pumpe-Düse" koncernovýho původu ("Čerpadlo-Tryska" = vysokotlakej vstřik generuje pro každej válec extra oddělená vstřikovací jednotka, obsahující v jednom kompletu jak zdroj vysokotlaku, tak přímo i vstřikovací trysku) je choulostivej systém vyžadující dobrou až vynikající kvalitu nafty, na oleje zas až tak náročnej není - na ty je mlsnej dehťák s filtrem pevnejch částic, protože ten se může zacpat nadměrně vytvářenýma popelovýma částicema ze spálenýho másla. PD-čko je jako všecky vstřikovací soustavy ropáků mazaný naftou, tam vyskáče jakejkoliv prohřešek na kvalitě a čistotě nafty, ne motorovýho voleje ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#18 Příspěvek od passion »

Mýliš sa. Práve kvôli spešl PD jendotkám musí ísť aj spešl olej. Vačka, ktorá tlačí na pumpu vstrekovača je oveľa viac namáhaná - pôsobí na ňu vyšší tlak, ako tlak z ventilov. Preto tam vznikli aj "rolničky" na vahadlách - vahadlo po vačke nekĺže, ale odvaľuje sa. Preto treba olej s inou charakteristikou. Preto vznikla trieda olejov VW 505.01 Ak sa to zanedbá, koleduješ si o ohoblovanie vačkovej hriadele.

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#19 Příspěvek od danhard »

Tak na koktávce jsem to trochu posral, olej jsem měnil asi po 40kkm a byl jako mazut, ale chyba byla úplně jinde a díky blbýmu oleji se to jen nastartovalo.
Ale nedělá mi problém si tam po 15kkm vyměnit olej a filtr, přijde mi to asi na 700kč.

Výměnu vstřiků na koktávce zvládám za půl hodiny a to se to musí celý rozebrat :)

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#20 Příspěvek od Sandal »

Půl hodiny na Octavii, to je širokej pojem.Máš O1, O2, nebo 3?
Ikdyž za půl hodiny, tak to tipuju na na starou pastičku O1 66 nebo 81kW.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#21 Příspěvek od Nakadah »

S vaším autem si dělejte co chcete. Klidně jezděte bez výměn oleje, těch 100.000km to vydrží a pak to prodat jako jezděně do kostela a zpět. Postačí jako servis jen občas vysát auto a utřít palubovku.

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#22 Příspěvek od Bastlfanda »

EKKARe, pod tvoje příspěvky bych se chcačky nechcačky podepsal ;-) , je hodně smutný, když třeba i autorizovanej servis k tomu přistupuje až tak laksně jako ve tvým případě (a to už i trestuhodný...), ale na druhou stranu si to kolikrát dělají ti zákazníci sami (kde není poptávky, není nabídky...), protože když to vezmu z druhý strany, tak přijde kolikrát "vychcáczek" , kterej řeší každou korunu třeba i u toho oleje (vezměme v potaz taky logistiku/zásobenost/dostupnost, skladování,...), tak si přinese ten svůj (nejlépe z nějakého toho noname shopu...), filtr tragickej, pak předloží servisku (a nejraději by, aby to bylo vypsané "jak má být"/dle plánu... :twisted: ") a pak přijde s "reklamací", která se týká asi tak miliardy dalších zanedbanejch věcí... :roll: Marži na dílech servis musí nějakou mít i pro případ reklamací, v ceně "práce" jsou samozřejmě zahrnutý i prostory, vybavení, energie, provoz, ..., takže když to vezmeš kolem a kolem, tak už jen to, že třeba hodinová sazba např. v tom autorizáku (/dobře vybaveným s dobrým know-how, který je často nejdražší a zahrnuje čas i mimo ten účtovanej...) by byla těch 500,- či méně, můžeš se dostávat na hranu nákladů (dneska už kolikrát i nad...). A za to přece nemůžeš požadovat ještě vysoce kvalifikovanou pracovní sílu, nebo ano? :wink:
Ale zpět k tématu...
Co se týče proměnlivosti LL (/shortdeath) intervalu, tak to neměří přímo kvalitu oleje, ale zkracuje interval s ohledem na počet startů, teplotu oleje a jízdní cykly. V novějších autech/jednotkách/motorech to zohledňuje i ředění oleje naftou např. při regeneraci, atd. Takže (hlavně u zmíněných motorů) imho je menší zlo při delších trasách o něco přejet těch 10/15tkm, ne LL, ale ten rok je vhodnej už z důvodů zde zmíněných, natož vezmeme-li v potaz to, že v motoru to není "hermeticky" uzavřený... (Jo to je pak nejlepší u některých motorů šetřit třeba na odkalovači a hledat příčiny všude jinde... 8-) )

PS: A už naředění, resp. první start po výměně oleje "nastartuje" různě "rychlejší stárnutí" oproti "neznečištěnému" oleji, to imho i v načatý a zavřený pixle stárne pomaleji...

Uživatelský avatar
Sadra17
Příspěvky: 508
Registrován: 26 led 2013, 01:00
Bydliště: Netolice

#23 Příspěvek od Sadra17 »

passion píše:Mýliš sa. Práve kvôli spešl PD jendotkám musí ísť aj spešl olej. Vačka, ktorá tlačí na pumpu vstrekovača je oveľa viac namáhaná - pôsobí na ňu vyšší tlak, ako tlak z ventilov.
ne tak úplně, poškozuje-omílá se část vačky která otevírá ventili, je to tím že tam museli nacpat ještě pohon trysek tak zůžili palce na ventili a ty jsou více namáhaný :wink:
ps: celý PD systém vymyslel ko--t vstřik drží jeden M6 šroubek na jedné straně- po čase se vstřik začne viklat a vymlátí díru :evil: pak hezky hlava dolu a oprava děr za pár tisíc

a to že vačku drží taky jen 10x M6 šroubek už je jen třešnička na dortu

Uživatelský avatar
danhard
Příspěvky: 5705
Registrován: 05 bře 2007, 01:00
Bydliště: Jesenice u Prahy

#24 Příspěvek od danhard »

Sandal píše:Půl hodiny na Octavii, to je širokej pojem.Máš O1, O2, nebo 3?
Ikdyž za půl hodiny, tak to tipuju na na starou pastičku O1 66 nebo 81kW.
Mám O1 2009, 75kW BFQ.

Musí se vyhodit turbína sekundárního vzduchu, shodit půlka sání, odpojit vstřiky, vvtáhnout lištu se vstřiky, vyměnit vstřik a zase to celý složit.

Když jsem to dělal poprvé, to jsem jen potřeboval jen prohodit vstřik 1. a 4. válce, abych zjistil že je to vstřikem, tak mi to trvalo přes 2 hodiny, podruhý to byla už rutina :)

Uživatelský avatar
Bastlfanda
Příspěvky: 301
Registrován: 11 črc 2012, 02:00
Bydliště: za Prahó

#25 Příspěvek od Bastlfanda »

danhard píše: Výměnu vstřiků na koktávce zvládám za půl hodiny a to se to musí celý rozebrat :)

Tak to máš ještě co zrychlovat, za tu dobu by mohly být venku třeba i 3 motory :lol: :lol: :lol:
https://www.loupak.fun/video/auto-moto/ ... taz-motoru

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#26 Příspěvek od EKKAR »

danhard píše:
Sandal píše:Půl hodiny na Octavii, to je širokej pojem.Máš O1, O2, nebo 3?
Ikdyž za půl hodiny, tak to tipuju na na starou pastičku O1 66 nebo 81kW.
Mám O1 2009, 75kW BFQ.
...
Neboli v tom devátým roce vyrobenej výběh první generace (druhá "šla ven" 2004), nabízenej v omezeným sortimentu motorizací, barev a vejbav pod označením "Octavia Tour" - byly to v Kvasinách vyráběný kombíky v drtivý většině osazený benálem 1,6. Tour (I) skončil 2010, aby pod označením Tour II pokračoval výběh II. generace produkovanej zase jen s motorem beneli a kubaturou 1,6.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#27 Příspěvek od Sandal »

danhard píše:
Sandal píše:Půl hodiny na Octavii, to je širokej pojem.Máš O1, O2, nebo 3?
Ikdyž za půl hodiny, tak to tipuju na na starou pastičku O1 66 nebo 81kW.
Mám O1 2009, 75kW BFQ.
Šmarjá Josefe já myslel že píšeš o dieselu :oops:
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#28 Příspěvek od Sandal »

Sadra17 píše:
....po čase se vstřik začne viklat a vymlátí díru :evil: pak hezky hlava dolu a oprava děr za pár tisíc
Zrovna tohle řešim, ptotože už podfukuje vstřik a chčije nafta do oleje :smash:
Bude mi to dělat nějaká firma z Frenštátu asi za 3500 a prý s doživotní zárukou.Tak uvidim jestli dřív skape to auto nebo já :lol:
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
passion
Příspěvky: 890
Registrován: 22 črc 2005, 02:00
Bydliště: Žilina

#29 Příspěvek od passion »

Sadra17 píše: ne tak úplně, poškozuje-omílá se část vačky která otevírá ventili, je to tím že tam museli nacpat ještě pohon trysek tak zůžili palce na ventili a ty jsou více namáhaný :wink:
ps: celý PD systém vymyslel ko--t vstřik drží jeden M6 šroubek na jedné straně- po čase se vstřik začne viklat a vymlátí díru :evil: pak hezky hlava dolu a oprava děr za pár tisíc

a to že vačku drží taky jen 10x M6 šroubek už je jen třešnička na dortu
Preto už uchytili vstreky na 2.0PD na šrouby 2. Inak súhlasím. Ja len aby klasifikácia oleja na PD nebola podceňovaná.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“