Něco na zamyšlení.
Moderátor: Moderátoři
Dnešní Radkin Honzák:
http://blog.aktualne.cz/blogy/radkin-ho ... emid=34991
http://blog.aktualne.cz/blogy/radkin-ho ... emid=34991
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
-
- Příspěvky: 3886
- Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Já znám několik majitelů elektromobilů různého stáří a kategorie, všichni si to koupili ze svého a všichni jsou spokojeni. Nakonec i na oblíbeném webu DFENS lze nalézt článek o vlastnictví elektromobilu, který nijak negativně nevyznívá. Já vlastní pojízdné auto nemám, protože ho nepotřebuju, ale kdybych nedejbože musel denně dojíždět do práce pár kilometrů z vesnice tak jako velká část národa, o elektromobilu bych uvažoval. Kdybych jezdil víc, koupil bych si auto na LPG nebo přinejhorším diesel.
Prostě elektromobily se hodí na určitý druh provozu a je nesmysl tu technologii odsoudit jako celek jen kvůli tomu, že to neujede v kuse 1000 km tak jako auta se spalovacím motorem, která mají oproti elektromobilu zase své nevýhody. Pokud někdo stráví 11 h denně na silnici, je zjevná kravina kupovat si kvůli tomu Teslu. Asi nemá význam se k tomuto vláknu více vyjadřovat.
Prostě elektromobily se hodí na určitý druh provozu a je nesmysl tu technologii odsoudit jako celek jen kvůli tomu, že to neujede v kuse 1000 km tak jako auta se spalovacím motorem, která mají oproti elektromobilu zase své nevýhody. Pokud někdo stráví 11 h denně na silnici, je zjevná kravina kupovat si kvůli tomu Teslu. Asi nemá význam se k tomuto vláknu více vyjadřovat.
Ale má, Lukášu. Co když Ti to zaměstnavatel dá jako podmínku, že budeš jezdit jeho autem, co pak?
Tys za poslední cca 2 roky, při čtení Tebou zmíněného webu nezpozoroval, že mezi řádky majitel celkem nepokrytě kolaboruje? Střední a někteří i z mladší generace to ještě ovládají.. Proč myslíš, že ten web v této podobě ještě existuje?
Právě tam, na tom webu se ty otázky potřeby elektriky a přípojek poměrně podrobně probíraly. A proběhly i úplně suché, kupecké výpočty, jakou asi přípojku by potřebovalo třeba typické, panelové sídliště, třeba s 500-800 lidí, kterých je po ČR nastavěných mraky a furt slouží. Ty nevidíš na Jižňáky?
Tak si třeba taky spočítej, jaký rezervovaný příkon a jakou soudobost by bylo třeba, aby mohla v noci nabíjet alespoň třetina z bydlících a nebyli vystaveni situaci, že ráno nedojedou do práce.
Naposled - kde tolik elektriky chceš vzít, když teda jaderky a úložiště jsou fuj, uhelky jsou ultrafuj, akorát vodu, vzduch a FV tolerujeme?
Tys za poslední cca 2 roky, při čtení Tebou zmíněného webu nezpozoroval, že mezi řádky majitel celkem nepokrytě kolaboruje? Střední a někteří i z mladší generace to ještě ovládají.. Proč myslíš, že ten web v této podobě ještě existuje?
Právě tam, na tom webu se ty otázky potřeby elektriky a přípojek poměrně podrobně probíraly. A proběhly i úplně suché, kupecké výpočty, jakou asi přípojku by potřebovalo třeba typické, panelové sídliště, třeba s 500-800 lidí, kterých je po ČR nastavěných mraky a furt slouží. Ty nevidíš na Jižňáky?
Tak si třeba taky spočítej, jaký rezervovaný příkon a jakou soudobost by bylo třeba, aby mohla v noci nabíjet alespoň třetina z bydlících a nebyli vystaveni situaci, že ráno nedojedou do práce.
Naposled - kde tolik elektriky chceš vzít, když teda jaderky a úložiště jsou fuj, uhelky jsou ultrafuj, akorát vodu, vzduch a FV tolerujeme?
Mi by se líbilo nějaké malé elektrovozítko, tak pro dvě osoby, to by byla parádička. Ono mít jedno auto "spalovací" je hezké, ale jedno auto je málo (v případě poruchy, větší opravy, úpravy, je člověk nahranej). Dvě auta je zas zbytečně moc. Kvůli naší trapné legislativě mě láká mít dvě identická auta a jedny SPZ.
Ovšem mít spalováka a elektromobil, to by bylo úplně dokonalé. A asi i nejekologičtější.
Elektroojetina bez baterky by snad nemusela být tak drahá, ne?
Je to asi podobné jak s pilou. Když jsem si koupil motorovku, myslel jsem si, že mám vystaráno. Ovšem v praxi se ukáže, že mnohdy by elektrická řetězovka byla mnohem vhodnější. Tak jsem neodolal, koupil jsem i elektrickou, a od té doby benzínka skoro pořád zahálí. Když člověk neřeže v kuse, mimo rozvod, je elektrika ideální.
Ovšem mít spalováka a elektromobil, to by bylo úplně dokonalé. A asi i nejekologičtější.
Elektroojetina bez baterky by snad nemusela být tak drahá, ne?
Je to asi podobné jak s pilou. Když jsem si koupil motorovku, myslel jsem si, že mám vystaráno. Ovšem v praxi se ukáže, že mnohdy by elektrická řetězovka byla mnohem vhodnější. Tak jsem neodolal, koupil jsem i elektrickou, a od té doby benzínka skoro pořád zahálí. Když člověk neřeže v kuse, mimo rozvod, je elektrika ideální.
Pohledy z druhé strany.
Jen se v něm těžko hledá, kdo nějakou Teslu vlastní, a kdo ji má na firmu nebo od firmy. Jsem skeptik: pro mne je rozhodující, že doma bych to neměl jak nabíjet: když už nic jiného, kabel by přes chodník asi poněkud překážel.
Nabíjecí stanice na sídlišti zřejmě nebude - právě se tu rekonstruovala trafostanice - výkon ale zůstává stejný, žádný další vývod se nepokládal, distribuční vedení se neposilovala.
Bylo by mi líto času, který by mě stálo nabíjení někde jinde, rozhodně to nebude těch 6 minut každých průměrně 628 km (191 dotankování na 120016 km za šest let a něco, k dnešnímu dni mě auto stálo, nákupem nového počínaje, s přičtenými náklady na servise, dvě sady obutí a palivo na 4,33 Kč/km). Během těch 6 minut obvykle stíhám natankovat a zaplatit...
Ostatní pohony začnu propagovat, až každý z těch 120 tisíc najetých kilometrů vyjde levněji. Vzhledem k cenám elektroaut a hybridů se ale asi nedočkám.
Protože pro nepodnikajícího uživatele, který dojíždí do práce a cestou třeba nakoupí, je elektrický i hybridní pohon pořád ještě těžko akceptovatelný luxus.
Jistě, rád bych pomohl přírodě, ale, jestli každá tuna CO₂, o kterou EU snížila emise, byla přetrumfnutá 4,5 tunami CO₂, o které vzrostly emise v USA a v Číně, znamená to, že se tu pokoušíme zachránit něco, nač se jinde s vysoka ignoruje. V takových podmínkách je logicky důležitější, jaký kompromis jsem ochotný nejen přijmout, ale také finančně dlouhodobě zvládat.
Jen se v něm těžko hledá, kdo nějakou Teslu vlastní, a kdo ji má na firmu nebo od firmy. Jsem skeptik: pro mne je rozhodující, že doma bych to neměl jak nabíjet: když už nic jiného, kabel by přes chodník asi poněkud překážel.
Nabíjecí stanice na sídlišti zřejmě nebude - právě se tu rekonstruovala trafostanice - výkon ale zůstává stejný, žádný další vývod se nepokládal, distribuční vedení se neposilovala.
Bylo by mi líto času, který by mě stálo nabíjení někde jinde, rozhodně to nebude těch 6 minut každých průměrně 628 km (191 dotankování na 120016 km za šest let a něco, k dnešnímu dni mě auto stálo, nákupem nového počínaje, s přičtenými náklady na servise, dvě sady obutí a palivo na 4,33 Kč/km). Během těch 6 minut obvykle stíhám natankovat a zaplatit...
Ostatní pohony začnu propagovat, až každý z těch 120 tisíc najetých kilometrů vyjde levněji. Vzhledem k cenám elektroaut a hybridů se ale asi nedočkám.
Protože pro nepodnikajícího uživatele, který dojíždí do práce a cestou třeba nakoupí, je elektrický i hybridní pohon pořád ještě těžko akceptovatelný luxus.
Jistě, rád bych pomohl přírodě, ale, jestli každá tuna CO₂, o kterou EU snížila emise, byla přetrumfnutá 4,5 tunami CO₂, o které vzrostly emise v USA a v Číně, znamená to, že se tu pokoušíme zachránit něco, nač se jinde s vysoka ignoruje. V takových podmínkách je logicky důležitější, jaký kompromis jsem ochotný nejen přijmout, ale také finančně dlouhodobě zvládat.
IMHO je potřeba, když už to někoho napadlo, aby se to ověřilo v provozu v množství větším než malém a ukázalo se, jestli to má nějakou budoucnost nebo jestli je to jen další ze slepých uliček.
Nedávno jsem někde četl o pokusu, jak elektromobil dojede po D1 z Prahy do Ostravy (a snad i zpátky). Už si nepamatuji jak to popisovali, kde a kolikrát a jak dlouho dobíjeli. Ale utkvělo mi v paměti, že doporučovaná optimální cestovní rychlost byla asi 110km/h kvůli co nejdelšímu dojezdu. Takže kromě kamionů by na dálnicích zdržovaly provoz i elektromobily.
Nedávno jsem někde četl o pokusu, jak elektromobil dojede po D1 z Prahy do Ostravy (a snad i zpátky). Už si nepamatuji jak to popisovali, kde a kolikrát a jak dlouho dobíjeli. Ale utkvělo mi v paměti, že doporučovaná optimální cestovní rychlost byla asi 110km/h kvůli co nejdelšímu dojezdu. Takže kromě kamionů by na dálnicích zdržovaly provoz i elektromobily.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický
Pro porovnání, shodou okolností jsem v pondělí odvezl do likvidace svojí Multiplu CNG, tak jsem počty uzavřel - koupena jako desetiletá, likvidována jako dvacetiletá.Hill píše:Pohledy z druhé strany.
(191 dotankování na 120016 km za šest let a něco, k dnešnímu dni mě auto stálo, nákupem nového počínaje, s přičtenými náklady na servise, dvě sady obutí a palivo na 4,33 Kč/km).
Počáteční stav 203 322, konečný 341 519, najeto tedy 138 197.
Náklady na pořízení a servis 271 548 Kč, tedy 1,96 Kč/km, za CNG jsem zaplatil 148 896 Kč, tedy 1,07Kč/km, celkkové náklady tedy 3,03 Kč/km.
Jediné co není v platbách zahrnuto je povinné a platba za samotné emise a STK prohlídky, abych v porovnání nediskriminoval druhý vůz, který jezdí jen příležitostně.
Aby molekuly CO2 v množství 0,04% mohly dělat skleník, tak musí mít odrazivou a propouštivou stranu. A aby to fungovalo, musí být molekuly taky dostatečně chytré, takže aby vyhověly teorii skleníku, musí se orientovat tou propouštivou stranou ke slunci a odrazivou k zemi (nevím teda úplně přesně jak se orientují a co dělají v noci)....pitomost s tím natáčením...
Pokud by se molekuly CO2 chovaly ze všech stran stejně nebo nebyly dostatečně chytré a tedy správně a jednotně orientované, nemůžou si hrát na skleník, protože by neměly jak ho vytvořit.
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.