Něco na zamyšlení.

Příspěvky, které svou "duchaplností" přesahují možnosti toho fóra.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#16 Příspěvek od Ruprecht »

S elektromobilem na kontrolu emisí za 400,-:
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/e ... zpravy_mvo
Papír pro papír, na lidi je potřeba přísnost (hlavně když nám to prochází a lidi platí)
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.

Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#17 Příspěvek od Ruprecht »

Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Lukas-Peca »

Já znám několik majitelů elektromobilů různého stáří a kategorie, všichni si to koupili ze svého a všichni jsou spokojeni. Nakonec i na oblíbeném webu DFENS lze nalézt článek o vlastnictví elektromobilu, který nijak negativně nevyznívá. Já vlastní pojízdné auto nemám, protože ho nepotřebuju, ale kdybych nedejbože musel denně dojíždět do práce pár kilometrů z vesnice tak jako velká část národa, o elektromobilu bych uvažoval. Kdybych jezdil víc, koupil bych si auto na LPG nebo přinejhorším diesel.

Prostě elektromobily se hodí na určitý druh provozu a je nesmysl tu technologii odsoudit jako celek jen kvůli tomu, že to neujede v kuse 1000 km tak jako auta se spalovacím motorem, která mají oproti elektromobilu zase své nevýhody. Pokud někdo stráví 11 h denně na silnici, je zjevná kravina kupovat si kvůli tomu Teslu. Asi nemá význam se k tomuto vláknu více vyjadřovat.

Uživatelský avatar
jezevec
Hlavní moderátor
Hlavní moderátor
Příspěvky: 5414
Registrován: 13 čer 2004, 02:00
Bydliště: Břeclavsko
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od jezevec »

Jenže na pojížďky a cestu pár kilometrů do práce si nikdo normální nekoupí auto za víc jak milion kč.

Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#20 Příspěvek od sinclair »

Ale má, Lukášu. Co když Ti to zaměstnavatel dá jako podmínku, že budeš jezdit jeho autem, co pak?
Tys za poslední cca 2 roky, při čtení Tebou zmíněného webu nezpozoroval, že mezi řádky majitel celkem nepokrytě kolaboruje? Střední a někteří i z mladší generace to ještě ovládají.. Proč myslíš, že ten web v této podobě ještě existuje?
Právě tam, na tom webu se ty otázky potřeby elektriky a přípojek poměrně podrobně probíraly. A proběhly i úplně suché, kupecké výpočty, jakou asi přípojku by potřebovalo třeba typické, panelové sídliště, třeba s 500-800 lidí, kterých je po ČR nastavěných mraky a furt slouží. Ty nevidíš na Jižňáky?
Tak si třeba taky spočítej, jaký rezervovaný příkon a jakou soudobost by bylo třeba, aby mohla v noci nabíjet alespoň třetina z bydlících a nebyli vystaveni situaci, že ráno nedojedou do práce.
Naposled - kde tolik elektriky chceš vzít, když teda jaderky a úložiště jsou fuj, uhelky jsou ultrafuj, akorát vodu, vzduch a FV tolerujeme?

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#21 Příspěvek od Kremik »

Mi by se líbilo nějaké malé elektrovozítko, tak pro dvě osoby, to by byla parádička. Ono mít jedno auto "spalovací" je hezké, ale jedno auto je málo (v případě poruchy, větší opravy, úpravy, je člověk nahranej). Dvě auta je zas zbytečně moc. Kvůli naší trapné legislativě mě láká mít dvě identická auta a jedny SPZ.
Ovšem mít spalováka a elektromobil, to by bylo úplně dokonalé. A asi i nejekologičtější.
Elektroojetina bez baterky by snad nemusela být tak drahá, ne?
Je to asi podobné jak s pilou. Když jsem si koupil motorovku, myslel jsem si, že mám vystaráno. Ovšem v praxi se ukáže, že mnohdy by elektrická řetězovka byla mnohem vhodnější. Tak jsem neodolal, koupil jsem i elektrickou, a od té doby benzínka skoro pořád zahálí. Když člověk neřeže v kuse, mimo rozvod, je elektrika ideální.

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#22 Příspěvek od Hill »

Pohledy z druhé strany.
Jen se v něm těžko hledá, kdo nějakou Teslu vlastní, a kdo ji má na firmu nebo od firmy. Jsem skeptik: pro mne je rozhodující, že doma bych to neměl jak nabíjet: když už nic jiného, kabel by přes chodník asi poněkud překážel.
Nabíjecí stanice na sídlišti zřejmě nebude - právě se tu rekonstruovala trafostanice - výkon ale zůstává stejný, žádný další vývod se nepokládal, distribuční vedení se neposilovala.
Bylo by mi líto času, který by mě stálo nabíjení někde jinde, rozhodně to nebude těch 6 minut každých průměrně 628 km (191 dotankování na 120016 km za šest let a něco, k dnešnímu dni mě auto stálo, nákupem nového počínaje, s přičtenými náklady na servise, dvě sady obutí a palivo na 4,33 Kč/km). Během těch 6 minut obvykle stíhám natankovat a zaplatit...
Ostatní pohony začnu propagovat, až každý z těch 120 tisíc najetých kilometrů vyjde levněji. Vzhledem k cenám elektroaut a hybridů se ale asi nedočkám.
Protože pro nepodnikajícího uživatele, který dojíždí do práce a cestou třeba nakoupí, je elektrický i hybridní pohon pořád ještě těžko akceptovatelný luxus.
Jistě, rád bych pomohl přírodě, ale, jestli každá tuna CO₂, o kterou EU snížila emise, byla přetrumfnutá 4,5 tunami CO₂, o které vzrostly emise v USA a v Číně, znamená to, že se tu pokoušíme zachránit něco, nač se jinde s vysoka ignoruje. V takových podmínkách je logicky důležitější, jaký kompromis jsem ochotný nejen přijmout, ale také finančně dlouhodobě zvládat.

Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#23 Příspěvek od Ruprecht »

CO2 - to je ta vychytralá molekula, co z jedné strany propouští a z druhé odráží a vždycky je správně natočená ke slunci tak, aby v množství 0,04% dělala skleník?
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#24 Příspěvek od Sandal »

Na tom nesejde, ne?Hlavně že z toho tečou miliardy z emisních povolenek a i my, téměř všichni na planetě za to platíme :lol: Jak ubohý.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#25 Příspěvek od xsc »

Ruprecht píše:CO2 - to je ta vychytralá molekula, co z jedné strany propouští a z druhé odráží a vždycky je správně natočená ke slunci tak, aby v množství 0,04% dělala skleník?
Co je to za pitomost s tím natáčením? Od Slunce sem přichází mnohem víc druhů záření než jen teplo.

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#26 Příspěvek od Yarda1 »

IMHO je potřeba, když už to někoho napadlo, aby se to ověřilo v provozu v množství větším než malém a ukázalo se, jestli to má nějakou budoucnost nebo jestli je to jen další ze slepých uliček.
Nedávno jsem někde četl o pokusu, jak elektromobil dojede po D1 z Prahy do Ostravy (a snad i zpátky). Už si nepamatuji jak to popisovali, kde a kolikrát a jak dlouho dobíjeli. Ale utkvělo mi v paměti, že doporučovaná optimální cestovní rychlost byla asi 110km/h kvůli co nejdelšímu dojezdu. Takže kromě kamionů by na dálnicích zdržovaly provoz i elektromobily.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#27 Příspěvek od keemo »

jen te opravim, byla to trasa Pha-Brno. Detaily si nevybavuju ale zadna slava to nebyla...

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#28 Příspěvek od houmr »

Hill píše:Pohledy z druhé strany.
(191 dotankování na 120016 km za šest let a něco, k dnešnímu dni mě auto stálo, nákupem nového počínaje, s přičtenými náklady na servise, dvě sady obutí a palivo na 4,33 Kč/km).
Pro porovnání, shodou okolností jsem v pondělí odvezl do likvidace svojí Multiplu CNG, tak jsem počty uzavřel - koupena jako desetiletá, likvidována jako dvacetiletá.
Počáteční stav 203 322, konečný 341 519, najeto tedy 138 197.
Náklady na pořízení a servis 271 548 Kč, tedy 1,96 Kč/km, za CNG jsem zaplatil 148 896 Kč, tedy 1,07Kč/km, celkkové náklady tedy 3,03 Kč/km.

Jediné co není v platbách zahrnuto je povinné a platba za samotné emise a STK prohlídky, abych v porovnání nediskriminoval druhý vůz, který jezdí jen příležitostně.

p32
Příspěvky: 15069
Registrován: 13 led 2007, 01:00
Bydliště: Olomouc

#29 Příspěvek od p32 »

A zkuste něco podobného spočítat u "elektromobilu" a bude rádi, když se vejdete do té částky za 1 km.

Uživatelský avatar
Ruprecht
Příspěvky: 1114
Registrován: 28 zář 2005, 02:00
Bydliště: ZČ + JM

#30 Příspěvek od Ruprecht »

...pitomost s tím natáčením...
Aby molekuly CO2 v množství 0,04% mohly dělat skleník, tak musí mít odrazivou a propouštivou stranu. A aby to fungovalo, musí být molekuly taky dostatečně chytré, takže aby vyhověly teorii skleníku, musí se orientovat tou propouštivou stranou ke slunci a odrazivou k zemi (nevím teda úplně přesně jak se orientují a co dělají v noci).
Pokud by se molekuly CO2 chovaly ze všech stran stejně nebo nebyly dostatečně chytré a tedy správně a jednotně orientované, nemůžou si hrát na skleník, protože by neměly jak ho vytvořit.
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.

Odpovědět

Zpět na „Hvjezdná pjechota“