Stránka 2 z 2

Napsal: 02 lis 2019, 20:01
od ZdenekHQ
A proč se to neurve od toho setrvačníku? Nebo mezi setrvačníkem a klikovkou je taky guma?

Napsal: 02 lis 2019, 21:22
od EKKAR
Část setrváku je pevně našroubovaná ke klice, část je oddělená tou gumou. Nebudu se pouštět do anál-lízy kolik % je kde a proč - prostě takhle to vygómaly pomazanější hlavy a když se ten dělenej a vzájemně odpruženej setrvák nahradí plným = "jednohmotovým", tak to taky jede - ale jen do chvíle, kdy to právě těma vzájemnýma odrazama silovejch impulzů přerve kliku na kusy ...

Napsal: 02 lis 2019, 22:54
od rnbw
Odkedy ma Felicia nejaky motor s turbom?

Napsal: 02 lis 2019, 22:59
od Hubert_79
rnbw píše:Felicia motor s turbom?
Nikdy takový neměla. Naftu jen 1,9D (47 kW), atmosféru s nepřímým vstřikem. Konstrukčně motor z počátku 80. let.

Napsal: 03 lis 2019, 09:59
od rezis
Felda je ropák. Nicméně u novějších aut z druhé strany je dvouhmotový setrvačník. A opravdu špekulantům co jej měnili za jednohmotu praskaly klikovky.
Dokonce slavné problémy VW, či BMW s řetězy byly zapříčiněny tím, že řetěz nebyl schopný absorbovat prudká úhlová zrychlení na řetězce. A tedy se vytahal.

Napsal: 03 lis 2019, 10:25
od breta1
Já jsem kdysi okolo r. 2005 na své FEL1,9D z r.v. 1994 podle jakéhosi návodu na foru (ale nemohu dohledat kde, jestli feliciaforum nebo nějaké škodaforum) řemenici na dvou protilehlých místech přes tu vnitřní gumu durch provrtal, ta díra částečně lízla i kov vnitřního i vnějšího prstence, tuším se tam potom prořezal závit M6, zašrouboval šroub, ťukla se jen hrana šroubu svářečkou a hotovo.
Felda dodnes (2019) jezdí!!
Neví někdo, kde ten návod byl?

Napsal: 03 lis 2019, 12:16
od EKKAR
rnbw píše:Odkedy ma Felicia nejaky motor s turbom?
Píšu obecně o "dvouhmotě".

Napsal: 03 lis 2019, 12:32
od Lukas-Peca
A proč sem vůbec taháš dvouhmotový setrvačník u oturbeného motoru, když je řeč o řemenici u atmosféry?

Napsal: 03 lis 2019, 12:40
od jurosdi
Pri zapustení skrutiek do spoja gumy a kovu na remenici vôbec nedôjde k pokesu pôvodného účelu. Gumové medzikružie bude nadalej tlmit kmity,akurát skrutky zabránia pretáčaniu medzikružia po kovovej ploche.

Napsal: 03 lis 2019, 13:04
od EKKAR
Lukas-Peca píše:A proč sem vůbec taháš dvouhmotový setrvačník u oturbeného motoru, když je řeč o řemenici u atmosféry?
Protože u tý řemenice má vnitřní gumová vložka stejnou funkci jako u dvouhmoty. Jen setrvačnej moment vnějšího obvodovýho dílu dvouhmotovýho setrvačníku u ní zastupuje součet všech momentů navázanejch na řemenici prostřednictvím toho řemene - alternátor, vodní pumpa, hydropumpa k servu atd atd. Bohužel, někdo si to nedokáže fyzikálně představit a bude tady zas štěkat jak hyena s koulema skřípnutýma mezi větve...

Napsal: 03 lis 2019, 13:10
od Lukas-Peca
Podle mě to tam bude kvůli ochraně těch pomocných agregátů a řemenu před vibracemi, ne naopak. Že by setrvačnost těch agregátů dokázala přes drážkový řemen zlomit klikovku, o tom dost pochybuju.

Napsal: 03 lis 2019, 13:40
od EKKAR
EKKAR píše:
Lukas-Peca píše:A proč sem vůbec taháš dvouhmotový setrvačník u oturbeného motoru, když je řeč o řemenici u atmosféry?
Protože u tý řemenice má vnitřní gumová vložka stejnou funkci jako u dvouhmoty.
...
Bohužel, někdo si to nedokáže fyzikálně představit a bude tady zas štěkat jak hyena s koulema skřípnutýma mezi větve...
Stejná funkce = tlumič torzních kmitů. Budeš štěkat dál?

Napsal: 03 lis 2019, 13:45
od Lukas-Peca
Že je to tlumič torzních kmitů, to bylo od začátku jasné asi každému, tak nevím, proč to zde tak pitváš. No to je jedno, nemá cenu rozvíjet další zbytečný OT.