Stránka 2 z 3

Napsal: 11 pro 2019, 11:39
od tomasjedno
MetalGod píše:Prostě má jet tak rychle, jak v daným místě a za konkrétních podmínek jezdí většina...
Byl jsem před pár lety na dovolené ve Švédsku, autem. Před cestou jsem si říkal, že to bude pěkný opruz, všude na silnicích max. 80. Jenže oni tam všichni tou osmdesátkou jedou, furt a všichni. Takže v konečném důsledku je to rychlejší, než u nás.

Napsal: 11 pro 2019, 12:00
od sinclair
To MG:
Tak to zkus vysvětlit těm 20-25-letým vichřicím v macatých SUV.
Jejich nabijáci jim jenom ukázali pedály, volant a řadič režimů, všecko ostatní je nedůležitý a zbytečný.
Jsou nebezpečný kdekoliv a v jakékoliv situaci, naprosto nepředvídatelný. Ještě ke všemu s tou krávou jezdí 70 i mimo město.

Napsal: 11 pro 2019, 12:45
od kulikus
Předokolka je těžká vpředu. Když předek ustřelí, dá se to srovnat nebo tě stáhne do příkopu?

Napsal: 11 pro 2019, 12:55
od p32
Dá se to normálně srovnat, ale musíš si srovnat i v hlavě, co máš dělat. Jestli šlápnout na spojku či jen brzdu nebo jen ručku nebo plyn. A na to je zase nejlepší osobní praxe někde na volném prostoru či parkovišti. Ti, co to tam zkoušejí, tak nejsou blbí, ale chtějí si ověřit svou dobrou či špatnou teorii i v praxi a to je k nezaplacení. :wink:

Napsal: 11 pro 2019, 15:39
od MetalGod
tomasjedno: Jasně, plynulá jízda je rychlá a úsporná.
sinclair: Bejt po mým, každej začátečník, ať už mu je kolik chce, by po 3 roky měl jezdit slabou plečkou bez nehody, aby mohl potom dostat povolení jezdit se silnějším autem, a další tři roky, aby mohl jít dělat řidičák na céčko.
kulikus: Tím chceš říct, že zadokolka je těžká na prdel a čtyřkolka na všechny kola? :D Když ustřelí předokolka, stopu chytneš ubráním plynu, dokud se nechytne (ne prudkým sundáním nohy z plynu).

Napsal: 11 pro 2019, 16:21
od EKKAR
MetalGod píše:Jenže jsou místa, kde se pomalu jedoucí slimák pro nepřehlednost blbě předjíždí, i kdyby byl na krajnici nalepenej. Prostě má jet tak rychle, jak v daným místě a za konkrétních podmínek jezdí většina, a když na to nemá, ať od volantu vypadne. Nebezpečí tkví v tom, že jeho chování se dá těžko předvídat a navíc u většiny řidičů evokuje potřebu ho předjet, ne každej se rád kochá čtyřicítkou.
§18 píše: Rychlost jízdy
(2) Řidič nesmí
a) snížit náhle rychlost jízdy nebo náhle zastavit, pokud to nevyžaduje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích,
b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.
...
jenomže to by třeba ten druhej bod §18 musela taky Polichčije vymáhat a jeho bezdůvodný porušování postihovat. Bohužel za celejch 31 roků, co vlastním ŘP (a zhruba 38 roků, co sedlám nějaký motorový vozidla) jsem nezažil jeden jedinej případ a to ani z doslechu, kde by česká/československá Veřejná Bezpečnost/Dopravní Policie ČR kohokoliv postihla za bezdůvodně pomalou jízdu. Byl jsem očitým svědkem, jak rakouská Strass Polizei vystartovala po čecháčkovi, kterej na přání svý polovičky v jedný tyrolský dědině na jejím konci otočil auto a skoro plížením se přes celou dědinu vracel jen proto, aby se ona mohla s okem vlepeným do hledáčku videokamery věnovat natočení průjezdu obcí. Couračku jedním směrem mu ještě tolerovali, když se ale po dojetí zpátky na okraj dědiny odkud prve přijel zase obrátil a znovu projížděl hlemejždím tempem v původním směru jízdy celou dědinu, asi v půlce se od chodníku odlepil VW brouk s majákem na střeše, postavil se mu do cesty a uniformovanej cajt ho zpéroval za pomalou jízdu jak cuksfíra regruta. Seděli jsme tam opodál na zahrádce místní hospody a slyšeli jsme každý slovo. Věty "Hýr ist maximum limit fýnfcik kilométr - und zý fáren nůr cvancik!" myslím není potřeba překládat. Pokuta 50€ček na místě byla myslím docela poučná - i pro nás, co jsme jen přihlíželi.
MetalGod píše:...
kulikus: Tím chceš říct, že zadokolka je těžká na prdel a čtyřkolka na všechny kola? :D Když ustřelí předokolka, stopu chytneš ubráním plynu, dokud se nechytne (ne prudkým sundáním nohy z plynu).
Ne vždy a ne všude a u všech aut. Jsou i situace, kdy utrženej předek nedotáčivě se sunoucí do pankejtu naopak zpátky do cesty nasměrujou právě ty hnaný přední kola natočený do správnýho rejdu a plnej knedlík. Rozhodnout se, kdy jen ubrat a kdy naopak dupnout na plyn - to je právě o tý zkušenosti s tím kterým autem, s těma kterýma gumama a daným terénem. Pravda je, že nezkušenej řidič udělá mnohem míň škody, když jen ubere plyn a nechá kola ať se chytnou samy podkladu, ale pro něj to může znamenat jen rozdíl mezi vylítnutím ze silnice v plný rychlosti a relativně měkkým zabořením se do pankejtu/vyhrnutýho valu kolem cesty. Zkušenej řidič tím, že motoru naloží co se do něj vleze dokáže hrabajícíma předníma kolama přenést na podklad dostatek síly k tomu, aby auto zahnulo a i když kostrbatě, ale přeci jen zatáčku projelo po cestě. To je právě ten rozdíl mezi mladým uchem a starým ostříleným zajícem, kterej se jen tak nějaký tý šmejry nelekne.

Napsal: 11 pro 2019, 16:43
od PixelOrgy
MetalGod: Ani nemluv. Slimaci se rozmahaji i v Brne. Zrejme je to nejaka nova moda, jet i po prazdne ulici 40 tacho, nebo pekne pomalicku na pripojovak, a na care, pokud neco vedle jede, tak naplno na brzdy a zasatvit... luxus

Pokud u predokolky smykne predek, treba do nedotacivytho smyku, tak je lepsi povolit plyn. Jndy je naopak potreba auto "vytahnout" pridanim. U zadokolky je smyk vetsinou pretacivej, a pak pomuze spojka a srovnat..

Ona ta vyhoda 4x4 je takova sporna - u zadokolky je treba krasne citit, ze se zadku chce predjizdet, a clovek tu nohu povoli. Ale ta 4x4 sedi do posledni chvile jak pribita, a pak se to utrhne vsema 4.. ne vzdycky, ale prave v teto situaci, tzn vysoka rychlost do zatacky se to prave stane, a pak auto leti po tecne ven... Pak zalezi, kolik je mista..

A v zime? Se 4x4 clovek akorat zapadne o neco dal :-D

Jinak souhlas, ze clovek by si mel auto poradne vyzkouset, treba na tim zmrzlym parkovisti. Taky je uzitecny (a dost zabavny :-) ) se projet nekde po okruhu..

Jo, a rychlost, jakym auto umi projet zatacku prece nezavisi na tom, jaka naprava je pohanena...

Napsal: 11 pro 2019, 18:32
od MiraSt
"Pokud u predokolky smykne predek, treba do nedotacivytho smyku, tak je lepsi povolit plyn. Jndy je naopak potreba auto "vytahnout" pridanim. U zadokolky je smyk vetsinou pretacivej, a pak pomuze spojka a srovnat.."Ubrat plyn nebo prudce brzdit. Pomůže ABS. Jakékoliv přidání plynu nic nevytáhne. Když chytneš nedotáčivý smyk tak proto, že na tebe působí odstředivá síla. Jakékoliv zrychlení tu sílu ještě přiživí, přidáním plynu úplně zrušíš adhezi takže situaci jenom zhoršíš. Brzdit a otočit více volantem ve směru vyrovnání smyku.

Napsal: 11 pro 2019, 22:21
od Rolan
Podle mě, by si krizovou situaci někde v bezpečí měl zkusit navodit každý řidič, kterého zajímají limity jeho auta. Pro řidiče, které řízení baví to je radost a povinnost, BFU to nevysvětlíte.
Kolem čtyřkolek je spousta mýtů a málokdo rozlišuje druhy čtyřkolek.
Běžný předohrab s připojitelným pohonem zadní nápravy, tedy bez středového diferenciálu se bude na silnici chovat vždycky blbě.
O něco líp na tom jsou primární zadokolky s připojitelnou přední nápravou.
Správné řešení je mezinápravový diferenciál, tak jak ho mají některá Subaru a některá Audi. Ten umožňuje rozdílné otáčky jednotlivých náprav.
Stará pravda je, že čtyřkolka nemůže být dobrá, když se zadní náprava neumí točit rychleji než přední.
Povinná četba by měla být kniha Bena Collinse (bývalý STIG). Je tam vše od naprostých základů, po vyšší dívčí.

Napsal: 11 pro 2019, 23:05
od forbidden
Rolan píše: Běžný předohrab s připojitelným pohonem zadní nápravy, tedy bez středového diferenciálu se bude na silnici chovat vždycky blbě.
Jel jsem se známým s OIII, to je myslím přesně toto, co popisuješ. Byla zima, na silnici vrstva mokrýho sněhu, uprostřed takovej ten vyježděnej hrbol rozbředlýho svinstva. Naprosto v pohodě přes něj přejížděl v docela velké rychlosti a pod plynem, jak bych si s předokolkou prostě netroufl. Docela jsem čuměl, jak stabilně se to chovalo. Ale nemám jiný zkušenosti s lepšíma čtyřkolkama. Jen mě to utvrdilo, že v těchto podmínkách je to prostě lepší.

Napsal: 12 pro 2019, 10:59
od PixelOrgy
Ted uz je to mnohem lepsi, odezva je rychlejsi. Pamatuju starej Passat B5 Syncro, kde byl haldex, a tam obcas zabral pozde (mozna nefungoval uplne na 100%, to uz nevim), a spis to situaci jeste zhorsilo :-/

MiraSt: Pokud je to zasnezny/namrzly, tak tuknuti do plynu s vytocenyma kolama auto moc nezrychli, ale trosku zmeni smer... Ale jako jo, pokud se uz blizi naraz, tak urcite zadupnout brzdy. Ale zatim me snad vzdycky prislo, ze prudky brzdeni to jen zhorsilo... Ale je fakt, ze predokolkam se spis vyhybam, uz dlouho jsem s zadnou nejezdil (naposled stara A3)..

Rolan: Souhlas, nejlip funguje diff mezi, na druhou stranu to pak clovek vetsinu casu jen vozi sebou :-) Ale jak napadne par cm, je to hodne zabavny :-D

Napsal: 15 pro 2019, 23:49
od MiraSt
Mám to vyzkoušené. Zkuste si to. Postavte auto někde doprostřed zasněžené (ledové) plochy, dejte plný rejd a rozjeďte se. Přidávejte na rychlosti až se předek utrhne a auto pojede smykem. Ale bude stále zatáčet ovšem nikoliv podle natočení volantu. Stále přidávejte plyn a rychlost až pojedete skoro rovně. Pak dupněte na brzdu. ABS vám pomůže, nesmí se zablokovat kola. Auto zpomaluje a znovu zatáčí.

Napsal: 15 pro 2019, 23:55
od rnbw
Najvacsi problem je najst tu zasnezenu plochu.

Napsal: 18 pro 2019, 14:41
od Brozicek
Píšete tady často o bezdůvodně pomalé jízdě. S tím samozřejmě souhlasím.

Jezdím často po jedné silnici blízko Vítkova na Opavsku. Občas mi tam přeběhne před autem srna. Už jsem tam viděl stát nějaká poškozená auta po srážce se zvěří. Jezdím ten zalesněný úsek délky asi 2 km tak 50 až 60 km za hodinu. Přesto mi už vběhla do cesty zprava z nepřehledného strmého lesnatého svahu srna. Jen díky "přiměřené nízké rychlosti" a prudkému brzdění jsem do ní jen ťukl přední SPZ. Ta SPZ se mírně prohla, a žádná jiná škoda nevznikla. Srna utekla.

Jenže když mne v tom úseku dojedou jiní řidiči, kteří by tam jeli devadesátkou, tak víte, co si asi o mě myslí. Jak jim mám za jízdy vysvětlit, že ta moje rychlost tam není "bezdůvodně pomalá jízda".

Napsal: 18 pro 2019, 14:59
od p32
Bezdůvodně pomalá jízda normálně neexistuje. Ten řidič za tím pomalým vůbec neví, proč jede pomalu, ale vzteká se dokud si sám neověří, proč. Jde jen o to, kde to auto jede. Někteří jsou exoti i při normální jízdě, když jedou prostředkem nebo zabočí bez výstrahy blinkrem. A potom jsou zase ti druzí, kteří mají svůj logický důvod k pomalé jízdě, ale neumí zablikat "doprava", aby ten za nima pochopil, že o něm vědí a může je předjet.