Stránka 2 z 3

Napsal: 29 pro 2019, 13:08
od masar
Hifista píše:...jsem usmrtil postupně 5 osob...
To si bereš příliš osobně. Kdyby tomu tak bylo skutečně, musel bys "sedět" za paragraf... A to bys pak do důchodu nevydržel.
:wink:

Napsal: 29 pro 2019, 13:12
od medulin
Moje známá Helenka začínala jako stevardka:
https://zena-in.cz/clanek/strojvudkyne- ... -vybojovat :wink:

Napsal: 29 pro 2019, 13:17
od milosak
Pěkně shrnuto.

Koukám, že se asi změnilo vzdělání ?

Za komoušů byla podmínka elektro, strojní průmyslovka, dnes stačí
vyučení bez maturity ?

Napsal: 30 pro 2019, 10:54
od Hifista
Masar:
zcela jsem nepochopil co jsi chtěl vlastně říct. Těch lidí mi vůbec nebylo líto, protože to byla buď jejich volba, anebo se pohybovali nepozorně v kolejišti, kde neměli co pohledávat. Pro mě byl velmi nepříjemný okamžik střetu, pak pohled na torzo, které zůstalo z té osoby a nakonec dalekosáhlé spisování průběhu události různými vyšetřujícími orgány. Tyto obrázky se občas zjevují v mysli i po letech.

Napsal: 30 pro 2019, 12:01
od termit256
Proc ten vlak vubec zastavuje a nabira tak zbytecne zpozdeni? Dotycny je stejne mrtvej, vlak zastavi kilak za mistem co blba srazil a krev z masiny stejne nekde v poli neumyjes.
Jinak shrnuti prace pekne, ale stejne narocnou praci ma kazdy profesionalni ridic. Kdyz reknes ridici kamionu ze te stresuje kdyz se obcas u koleji mota particka delniku, nebo ze neprespis zrovna v luxusnim hotelu, jen se usmeje :-) Osobne na tom nevidim nic tak narocneho, aby museli strojvedouci do duchodu v 50 jak to maji ve Francii a proti cemu stavkuji. V kazdem pripade je to zodpovedna prace kde neni velky prostor pro ojebavani, ale treba i zednik kdyz neco ojebe, ohrozi spoustu lidi kteri se budou ve spatne postavene budove pohybovat.

Napsal: 30 pro 2019, 12:05
od masar
Hifista píše:Masar:
zcela jsem nepochopil co jsi chtěl vlastně říct...
No přece, že jsi je neusmrtil ty. Jen jsem si myslel, že ten "nesmazatelný zápis" je trochu jiného charakteru, než jen "obrazového".
:wink:

Napsal: 30 pro 2019, 20:05
od Artaban001
Kdybys viděl před sebou nějakou postavu s děckem v ruce, jak na Tebe čumí jak vyvoraná myš a zaboha neuhne, zato Ty se snažíš brzdit i očima, přesto víš, že je to k ničemu - věř tomu, že Tě to zdeptá natolik, že můžeš skončit i v blázinci. Kolikrát s tím seknou po takové události i bůhví jací drsňáci. Nechci Ti ale přát takový zkušenosti. S čím se ale budeš potýkat je to, že se dostaneš do režimů turnusů. Může se Ti stát, že Ti šichta skončí jinde, než kde na ni nastoupíš. Tak tam přespíš na nocležně a nastoupíš odtud další šichtu. Zkrátka musíš počítat s tím, že se nějaký dny nemusíš vůbec dostat domů.

Napsal: 17 led 2020, 08:45
od Vanoce2019
Hifista píše:Jsou tady většinou nekvalifikované názory od lidí, kteří vidí koleje spíše z dálky. Práci strojvedouciho jsem dělal 43 let, takže o tom vím vše. Dělal jsem rovněž vše - od ježdění na posunu po nákladní vlaky i mezinárodní expresy. Je to práce když se daří krásná ale: spíše jen menšina směn proběhne hladce, jinak je člověk v neustálém stresu z nepředpokládných událostí. Jde třeba o závady na lokomotivách, které je nutno často za jízdy řešit, závady na trati, mimořádnosti v provozu z důvodů výlukových prací, kdy se vedle pojížděné koleje vyskytuje veliké množství mechnismů a lidí, již v předchozím zmíněné střety s osobami. Za dobu vykonávání své profese jsem usmrtil postupně 5 osob a každá tato událost se člověku nesmazatelně zapíše do mysli.
Stále přichází do provozu nová vozidla, se kterými je nutno perfektně se sžít, stále v nějakých intervalech probíhá přezkušování z hory předpisů, které je nutno znát. Dále je určítě jasné, že pracovní doba je zcela nepravidelná, nástupy na směny a jejich konce jsou kdykoliv během dne i noci. Docela často se vyskytují některé směny jako vícedenní, kdy strojvedoucí má odpočinek místo doma v některé obratné stanici. Druh vozby vlaků je možno vybrat volbou dopravce u kterého zájemce nastoupí a vyškolí se.
Nerad bych, aby to vše vyznělo příliš skepticky. Tuto práci jsem přes vše výše zmíněné dělal rád a tudíž jsem u ní vydržel od maturity až po důchod. Člověk je sobě pánem, nemusí se s nikým bavit a někomu lichotit nebo podlézat - pouze si odvede svou práci.
Okej, trošku se to tu zvrtlo ve filozofování.
Mohl byste mi tedy říci, odkud začít a čeho se tak chytit?

Napsal: 17 led 2020, 08:46
od Vanoce2019
Artaban001 píše:Kdybys viděl před sebou nějakou postavu s děckem v ruce, jak na Tebe čumí jak vyvoraná myš a zaboha neuhne, zato Ty se snažíš brzdit i očima, přesto víš, že je to k ničemu - věř tomu, že Tě to zdeptá natolik, že můžeš skončit i v blázinci. Kolikrát s tím seknou po takové události i bůhví jací drsňáci. Nechci Ti ale přát takový zkušenosti. S čím se ale budeš potýkat je to, že se dostaneš do režimů turnusů. Může se Ti stát, že Ti šichta skončí jinde, než kde na ni nastoupíš. Tak tam přespíš na nocležně a nastoupíš odtud další šichtu. Zkrátka musíš počítat s tím, že se nějaký dny nemusíš vůbec dostat domů.
A tys tu práci dělal?

Napsal: 17 led 2020, 11:18
od vasekpetr1
Chtěls fórum, kde se na to zeptat, tak se zkus poptat na K-reportu v Otázkách. Chodí tam dost zkušených z oboru, aby ti to rozmluvili :D .
P.S. syn jezdí osobku pod Brnem a to, o čem píše Artaban osobně už také zažil s Regiopanterem u Březové. Není to nic příjemného, dlouho mu trvalo, než se z toho dostal, psychika je sviňa :? .

Napsal: 17 led 2020, 15:34
od Artaban001
Vanoce2019 píše:
Artaban001 píše:Kdybys viděl před sebou nějakou postavu s děckem v ruce, jak na Tebe čumí jak vyvoraná myš a zaboha neuhne, zato Ty se snažíš brzdit i očima, přesto víš, že je to k ničemu - věř tomu, že Tě to zdeptá natolik, že můžeš skončit i v blázinci. Kolikrát s tím seknou po takové události i bůhví jací drsňáci. Nechci Ti ale přát takový zkušenosti. S čím se ale budeš potýkat je to, že se dostaneš do režimů turnusů. Může se Ti stát, že Ti šichta skončí jinde, než kde na ni nastoupíš. Tak tam přespíš na nocležně a nastoupíš odtud další šichtu. Zkrátka musíš počítat s tím, že se nějaký dny nemusíš vůbec dostat domů.
A tys tu práci dělal?
Jsem součásti "pozemního" personálu, takže se mezi nima pohybuju se dá říct že docela často. Znám pár lidí, co meli podobnou zkušenost - zrovna štreka Brno-Jihlava je posetá pomníčky podobných incidentů. Pár nešťastníku to vzdalo i v blízkosti Rosic.
Jako jestli máš zájem o práci strojvedoucího a nějak netušíš, o čem to je, dodej si kuráže a zkus si z někým, kdo to dělá delší dobu zajít na pivo.
Každá práce má svý pro a proti a většinou je to o tom, že k tomu musíš mít i jiný vstah, než kolik za to dostaneš zaplaceno. Ať se rozhodneš jak chceš, tak Ti přeji hodně štěstí.

Napsal: 17 led 2020, 17:26
od dvorak
Mimochodem - legendární náš klavírista Rudolf Rokl byl prý blázen do železnice, jezdil zásadně vlakem, dokonce si udělal strojvedoucí zkoušky a snad i jezdil na trati Kolín - Praha ....

Napsal: 17 led 2020, 19:09
od Celeron
Artaban001 píše: Jako jestli máš zájem o práci strojvedoucího a nějak netušíš, o čem to je, dodej si kuráže a zkus si z někým, kdo to dělá delší dobu zajít na pivo.
Dal jsem mu přes SZ kontakt na kluka, co si dělal vloni mašinfíra a ani z něj nevypadlo, jestli s ním vůbec mluvil...

Napsal: 18 led 2020, 12:18
od Artaban001
To už je jeho problém, jak se rozhodne. Myslím si, že víc mu v rámci tohoto fóra tady pomoct nemůžem. Drahám chybí strojvůdcové, takže v případě VÁŽNÉHO ZÁJMU se tam může dostat.
https://ceskedrahy.jobs.cz/?category=st ... olna-mista
https://regiojet.jobs.cz/detail/?id=G2- ... d0&rps=186
nebo tu u Leoexperessu
Ať nepropaguju jen jednu firmu

Napsal: 18 led 2020, 13:55
od vasekpetr1
Artaban001 píše:Ať nepropaguju jen jednu firmu...
Vynechals Arrivu, ale k nim může, až se u jiného zaškolí a získá papíry :lol: .