Tak trochu o mašinkách (odděleno)

Prostor pro osobní dotazy, které nelze jinde dopasovat, případně které přímo nesouvisí s bastlením či elektrotechnikou obecně (protože i bastlíři jsou většinou normální lidé, co nedrží v ruce štípačky a šroubovák 24 hodin denně). Neslouží pro přeposílání obecně známých informací z komerčních webů.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Hubert_79 »

Při jedné ze svých cest jsem kdesi narazil na odstavené motoráky. Spíš smutný obrázek... Fotka je stará dva roky, kdo ví, jestli to tam ještě je.
Přílohy
vlak.jpg
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Lukas-Peca »

Michal22: Kdyby se Kryšpínovo značení používalo doteď, tak by toho člověk taky moc nepoznal, protože by skoro všechny nové lokomotivy byly označeny ES499.x a ta jedna rozlišovací číslice na konci by brzo přestala stačit :)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#18 Příspěvek od EKKAR »

Stačilo by Kryšpína doplnit. Druhou i třetí číslici nahradit dvojčíslíma, přičemž druhá číslice by mohla bejt pro snadnější rozlišení menší (například). Lokomotiva pro stejnosměrnou trakci se 4 hnacíma nápravama a s nejvyšší povolenou rychlostí 130km/h a s nápravovým tlakem 22tun by tak měla číslo řady E 41012.0 kde E = druh trakce, 4 = počet hnacích náprav, [10 (+3)] x 10 = 130km/h a [12 (+10)] = 22tun na nápravu, lokomotiva dvousystémová se 6 nápravama pro rychlost 160km/h a s nápravovým tlakem 25 tun by měla označení ES 61315.0. Systém určování výslednejch hodnot přičítáním konstanty a případně násobením 10 v případě rychlosti by tak zůstal zachovanej a pro starší řady by se vůbec nic nezměnilo. Jenže to by někdo na ministerstvech musel přemejšlet tím, co mu narostlo mezi ušima a ne prdelí, případně by se musel vzdát svý nejoblíbenější činnosti zvaný anální vlezdobruselismus.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Lukas-Peca »

Jen přemýšlím, proč by takový zběsilý systém označování někdo zaváděl a k čemu by byl v praxi dobrý, ale asi v tom bude něco opravdu geniálního, když to vlezdobruselští úředníci přemýšlející prdelí zatrhli :) Ta Unie si s tím zatrhnutím opravdu pohla, staré značení se zrušilo v roce 1988. Je vidět, že v Bruselu přemýšlí dopředu.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Hubert_79 »

Taky mě to napadlo, že ten Brusel nad námi měl pravomoc už v roce 1988... :lol: Jsme vlastně v té unii byli, aniž bychom to věděli.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
MiraSt
Příspěvky: 1202
Registrován: 19 dub 2008, 02:00
Bydliště: Fryčovice

#21 Příspěvek od MiraSt »

Pravidelně se dívám na TV "sport 5" "Pozor, vlak", zajímavý pořad o železnici. A od příštího dílu tam mají být ukázky starých a i jiných raritních strojů. Tak shlédněte.
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Gravidity se nekoná. Na jaře 2023 zásyp. 20.4.2023 vyjel z dolu poslední vozík. 2.5.2023 se zastavuje hlavní ventilátor.

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#22 Příspěvek od Artaban001 »

Pozor vlak je i na youtube. Stačí nemít datový limit

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#23 Příspěvek od EKKAR »

Hubert_79 píše:Taky mě to napadlo, že ten Brusel nad námi měl pravomoc už v roce 1988... :lol: Jsme vlastně v té unii byli, aniž bychom to věděli.
Evropská dopravní unie určující vzájemnou slučitelnost napájecích a zabezpečovacích soustav existovala už tenkrát - hlavně kvůli tomu, aby se na mezinárodních spojích nemusely na hranicích přepřahat mašiny a maximálně aby se vystřídala v nějaký větší stanici lokomotivní/vlaková četa. Dneska běžně naši jezdí do Němec a obráceně - to označování podle mezinárodních dohod bylo už tenkrát právě kvůli tomu ...
Michal22 píše:OT: Huberte, lokomotivy 93E (noveji řada 184) byly vyrobeny ve čtyřech exemplářích, všechny by ještě dnes měly být pojízdné.
Všechny jezdí u SD.
Potvrzuju - https://www.ctidoma.cz/zajimavosti/mode ... pily-55169
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#24 Příspěvek od xsc »

Takže to s EU nijak nesouvisí, neboť železniční unie je tu mnohem déle...
Mašiny se i tak na hranicích dlouho dál přepřahaly, protože třeba na cestu Praha - Vídeň je potřeba 3 systémová mašina.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Hubert_79 »

Tak Taurus nebo Škoda 109E už ty systémy umějí všechny. Jsme stejně zvláštní - když jako malá země musíme mít čtyři napájecí systémy...
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#26 Příspěvek od xsc »

Tak fakticky máme 2.
3. je německý a Bechyňka je spíš muzeální trať...

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#27 Příspěvek od Hubert_79 »

Pravda. Dvě hlavní soustavy a dvě marginální. Vlastně Lipenka už je překopaná na střídavých 25 kV.
Co jsem četl, tak bratia si to komplet chtějí předělat na 25 kV ∿
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#28 Příspěvek od xsc »

Už dokonce v jednom úseku začali. Ty plány existují už od 60. let, ale vychází to tak draze, že do toho nikdo nechce jít. Ale mluví se o tom i u nás...

Uživatelský avatar
konosuke
Příspěvky: 9483
Registrován: 18 pro 2006, 01:00
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

#29 Příspěvek od konosuke »

Ekkare (a vy všichni znalci-mašinkaři) tohle je parní stroj germany model 310 maly zázrak že obstál před devastaci hutnickou vysokou peci nedalekých Vítkovických železáren, nyní ozdoba - dekorace malého nádraží Ostrava-střed...
Přílohy
mašinka.jpg
Co se může pokazit to se taky pokazí. Co se nemůže pokazit to se pokazí taky. (Murphy)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#30 Příspěvek od EKKAR »

Jeden podobnej kousek stojí tuším od roku 1975 na soklu i tady u nás v třebovským depu - a v tý době byl dokonce pojízdnej, mám čb fotky, na kterejch jsem vyfocenej ve dvířkách budky, zatímco nebožtík táta ji fíroval - při slavnostní jízdě k výročí dráhy. Měli odkudsi sehnaný i starý stejnokroje z dob první republiky s čepicema ne jako brigadýrky, ale jako francouzský "képi", začínala tradice nostalgickejch jízd, pára z pravidelný vozby mizela jak sníh v pekle, i když prakticky v každým depu v tý době pořád ještě pár mašinek dejmalo (tady v Třebový byly 2 štokry 556.0 v běžným provozu až do roku 1986), tak běžná traťová služba už se držela jen na elektrický nebo dýzlový trakci ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Nezařaditelné“