Stránka 2 z 6

Napsal: 08 led 2020, 13:17
od Hubert_79
Při jedné ze svých cest jsem kdesi narazil na odstavené motoráky. Spíš smutný obrázek... Fotka je stará dva roky, kdo ví, jestli to tam ještě je.

Napsal: 08 led 2020, 14:17
od Lukas-Peca
Michal22: Kdyby se Kryšpínovo značení používalo doteď, tak by toho člověk taky moc nepoznal, protože by skoro všechny nové lokomotivy byly označeny ES499.x a ta jedna rozlišovací číslice na konci by brzo přestala stačit :)

Napsal: 08 led 2020, 16:21
od EKKAR
Stačilo by Kryšpína doplnit. Druhou i třetí číslici nahradit dvojčíslíma, přičemž druhá číslice by mohla bejt pro snadnější rozlišení menší (například). Lokomotiva pro stejnosměrnou trakci se 4 hnacíma nápravama a s nejvyšší povolenou rychlostí 130km/h a s nápravovým tlakem 22tun by tak měla číslo řady E 41012.0 kde E = druh trakce, 4 = počet hnacích náprav, [10 (+3)] x 10 = 130km/h a [12 (+10)] = 22tun na nápravu, lokomotiva dvousystémová se 6 nápravama pro rychlost 160km/h a s nápravovým tlakem 25 tun by měla označení ES 61315.0. Systém určování výslednejch hodnot přičítáním konstanty a případně násobením 10 v případě rychlosti by tak zůstal zachovanej a pro starší řady by se vůbec nic nezměnilo. Jenže to by někdo na ministerstvech musel přemejšlet tím, co mu narostlo mezi ušima a ne prdelí, případně by se musel vzdát svý nejoblíbenější činnosti zvaný anální vlezdobruselismus.

Napsal: 08 led 2020, 17:34
od Lukas-Peca
Jen přemýšlím, proč by takový zběsilý systém označování někdo zaváděl a k čemu by byl v praxi dobrý, ale asi v tom bude něco opravdu geniálního, když to vlezdobruselští úředníci přemýšlející prdelí zatrhli :) Ta Unie si s tím zatrhnutím opravdu pohla, staré značení se zrušilo v roce 1988. Je vidět, že v Bruselu přemýšlí dopředu.

Napsal: 08 led 2020, 18:28
od Hubert_79
Taky mě to napadlo, že ten Brusel nad námi měl pravomoc už v roce 1988... :lol: Jsme vlastně v té unii byli, aniž bychom to věděli.

Napsal: 08 led 2020, 22:52
od MiraSt
Pravidelně se dívám na TV "sport 5" "Pozor, vlak", zajímavý pořad o železnici. A od příštího dílu tam mají být ukázky starých a i jiných raritních strojů. Tak shlédněte.

Napsal: 08 led 2020, 23:00
od Artaban001
Pozor vlak je i na youtube. Stačí nemít datový limit

Napsal: 18 led 2020, 01:11
od EKKAR
Hubert_79 píše:Taky mě to napadlo, že ten Brusel nad námi měl pravomoc už v roce 1988... :lol: Jsme vlastně v té unii byli, aniž bychom to věděli.
Evropská dopravní unie určující vzájemnou slučitelnost napájecích a zabezpečovacích soustav existovala už tenkrát - hlavně kvůli tomu, aby se na mezinárodních spojích nemusely na hranicích přepřahat mašiny a maximálně aby se vystřídala v nějaký větší stanici lokomotivní/vlaková četa. Dneska běžně naši jezdí do Němec a obráceně - to označování podle mezinárodních dohod bylo už tenkrát právě kvůli tomu ...
Michal22 píše:OT: Huberte, lokomotivy 93E (noveji řada 184) byly vyrobeny ve čtyřech exemplářích, všechny by ještě dnes měly být pojízdné.
Všechny jezdí u SD.
Potvrzuju - https://www.ctidoma.cz/zajimavosti/mode ... pily-55169

Napsal: 18 led 2020, 02:19
od xsc
Takže to s EU nijak nesouvisí, neboť železniční unie je tu mnohem déle...
Mašiny se i tak na hranicích dlouho dál přepřahaly, protože třeba na cestu Praha - Vídeň je potřeba 3 systémová mašina.

Napsal: 18 led 2020, 08:56
od Hubert_79
Tak Taurus nebo Škoda 109E už ty systémy umějí všechny. Jsme stejně zvláštní - když jako malá země musíme mít čtyři napájecí systémy...

Napsal: 18 led 2020, 09:17
od xsc
Tak fakticky máme 2.
3. je německý a Bechyňka je spíš muzeální trať...

Napsal: 18 led 2020, 09:22
od Hubert_79
Pravda. Dvě hlavní soustavy a dvě marginální. Vlastně Lipenka už je překopaná na střídavých 25 kV.
Co jsem četl, tak bratia si to komplet chtějí předělat na 25 kV ∿

Napsal: 18 led 2020, 09:58
od xsc
Už dokonce v jednom úseku začali. Ty plány existují už od 60. let, ale vychází to tak draze, že do toho nikdo nechce jít. Ale mluví se o tom i u nás...

Napsal: 14 črc 2020, 16:35
od konosuke
Ekkare (a vy všichni znalci-mašinkaři) tohle je parní stroj germany model 310 maly zázrak že obstál před devastaci hutnickou vysokou peci nedalekých Vítkovických železáren, nyní ozdoba - dekorace malého nádraží Ostrava-střed...

Napsal: 14 črc 2020, 16:45
od EKKAR
Jeden podobnej kousek stojí tuším od roku 1975 na soklu i tady u nás v třebovským depu - a v tý době byl dokonce pojízdnej, mám čb fotky, na kterejch jsem vyfocenej ve dvířkách budky, zatímco nebožtík táta ji fíroval - při slavnostní jízdě k výročí dráhy. Měli odkudsi sehnaný i starý stejnokroje z dob první republiky s čepicema ne jako brigadýrky, ale jako francouzský "képi", začínala tradice nostalgickejch jízd, pára z pravidelný vozby mizela jak sníh v pekle, i když prakticky v každým depu v tý době pořád ještě pár mašinek dejmalo (tady v Třebový byly 2 štokry 556.0 v běžným provozu až do roku 1986), tak běžná traťová služba už se držela jen na elektrický nebo dýzlový trakci ...