Přísady do oleje

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Hubert_79 »

vševěd píše:aby se uvolněný ventily během demontáže postupně opíraly o píst zvednutej do HÚ a na ventily okamžitě po demontáži nasadit nový gufero a pružinu s talířkem. Kdo se zapomenul, holt sundával hlavu ...
Ale? On má škodovácký motor dno ventilu zároveň s pístem? Asi ne, že...
Bez demontáže hlavy se blbě sundavají pružiny. Staří psi v servisech to dělali tak, že se vyšroubovala svíčka, do prostoru válce se nastrkal provaz a pak se předmětný píst poslal do HÚ. Ten provaz namačkaný ve spalovacím prostoru zajistí, že ventil nesjede dolů a jde pak pěkně zpátky pružina.
Je to prasárna, ale funguje to.

Ještě podotek - neshazuje se "kryt rozvodu", ale ventilové víko.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Yarda1
Příspěvky: 2372
Registrován: 11 úno 2009, 01:00

#17 Příspěvek od Yarda1 »

Nechci trousit svá moudra, nerozumím tomu.
Vybavilo se mi, když jsem ještě pracoval, navštívili nás nějací agenti v olejích, mimo jiné tvrdili, že přidávat do oleje nějaké opičí kapky co vyhladí povrch válců je 3,14čovina, protože kdyby povrch válců byl absolutně hladký, tak by olej neměl kde držet a špatně by to mazalo.
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#18 Příspěvek od Sandal »

Sice tyhle agenty nemám rád, jsou vtíraví atd. ale v tom zrovna měli pravdu.Do oleje se nemusí nic přidávat.Všechny potřebný aditiva už olej obsahuje, pokud není ten olej nějakej padělěk.Beru osvědčenou značku oleje od prodejce, ktermu vim na 100% že dodává přímo distributor té značky a někdy si vezmu olej přímo od distributora.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Uživatelský avatar
Maxipes_
Příspěvky: 135
Registrován: 06 led 2017, 01:00
Bydliště: Litovelsko

#19 Příspěvek od Maxipes_ »

Než bych strkal do spalovacího prostoru dírou po svíčce nějaký provaz, tak bych asi nejprve udělal jiný pokus, ze staré svíčky bych vyrazil izolátor, zaletoval do ní kousek trubičky, zašrouboval do hlavy, připojil hadicí ke vzduchojemu a natlakoval válec, potom by se snad daly demontovat misky s ventilovými pružinami, aniž by hrozilo spadnutí ventilu do válce, nebo že zůstane ve válci kousek nějakého provazu.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Hubert_79 »

Vždyť jsem psal, že je to prasárna :P
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#21 Příspěvek od Sandal »

Normálně píst do HÚ a ventil nespadne.Max se propadne kousek ale to přece nevadí.U dieselu je píst v HÚ asi 1mm od ventilů, takže tam se to neřeší vůbec.Vytáhne se gufero, a povytáhne se ventil kleštěmi a ventil v novym guferu drží nahoře sám.Pak pružiny, klobouk, zmačknout pružiny, nandat klínky, hydroštel, namontovat vačici, zadeklovat a jedéém.
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat :-)

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#22 Příspěvek od Kremik »

EKKAR píše:Klika se může povolit - ale jedině ... do válců se nacpou takový speciální trny přesně vyrobenýho přípravku, drženýho na místě stejnýma šroubama, jako držej hlavu. Tím je geometrie polomotoru držená "shora" a jde vyjmout/vyměnit klika bez rizika, že se celej blok zkroutí.
To je pro mě novina. V motoru už jsem se dlouho nevrtal a v novým už vůbec ne.
No a co když budu povolovat ložiska s nasazenou hlavou? Geometrie bude zvrchu držena a nepotřebuju nějaký přípravek.
Třeba je to blbost, jen mě to napadlo.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#23 Příspěvek od EKKAR »

Hubert_79 píše:
vševěd píše:aby se uvolněný ventily během demontáže postupně opíraly o píst zvednutej do HÚ a na ventily okamžitě po demontáži nasadit nový gufero a pružinu s talířkem. Kdo se zapomenul, holt sundával hlavu ...
Ale? On má škodovácký motor dno ventilu zároveň s pístem? Asi ne, že...
Bez demontáže hlavy se blbě sundavají pružiny. Staří psi v servisech to dělali tak, že se vyšroubovala svíčka, do prostoru válce se nastrkal provaz a pak se předmětný píst poslal do HÚ. Ten provaz namačkaný ve spalovacím prostoru zajistí, že ventil nesjede dolů a jde pak pěkně zpátky pružina.
Je to prasárna, ale funguje to.

Ještě podotek - neshazuje se "kryt rozvodu", ale ventilové víko.
Ty jseš přeci wocas ... Naštěstí odpověď dal někdo jinej než já, protože mně bys to ve svý nabubřelosti nebyl ochotnej věřit:
Sandal píše:Normálně píst do HÚ a ventil nespadne.Max se propadne kousek ale to přece nevadí.U dieselu je píst v HÚ asi 1mm od ventilů, takže tam se to neřeší vůbec.Vytáhne se gufero, a povytáhne se ventil kleštěmi a ventil v novym guferu drží nahoře sám.Pak pružiny, klobouk, zmačknout pružiny, nandat klínky, hydroštel, namontovat vačici, zadeklovat a jedéém.
Akorát ještě k tomu "krytu rozvodu" - mechanickej komplet nazejvanej "ventilovej rozvod" není to, co si myslíš ty - neboli jenom řetěz nebo řemen s příslušnýma kolama na klice a vačkový hřídeli (případně vícero vačkovejch hřídelích), ale i právě ty vačkový hřídele a další mechanický prvky jako zdvihací tyčky, vahadla, hydroštely, případně hrníčkový zdvihátka a pak taky samotný ventily a jejich příslušenství = péra, pojistky, klínky, podložky, talířky pružin, gufera atd = TO VŠECKO JE ROZVOD. Takže u motoru Škoda 1,3 (1,4) OHV je to plechový případně slitinový víko opravdu KRYTEM ROZVODU - protože pod ním je krom vačky a rozvodovýho řetězu celej zbytek rozvodovýho mechanismu ... Akorát ty to se vší švéďáckostí budeš zase rozporovat, páč vy v Práglu přeci musíte všecko vědět líp. Ani se těm obyvatelům řídce obydlený zatáčky na dráze od vás do Vídně nedivím, že vás nemůžou ani cejtit a radši začali mluvit hantecem, aby je s váma nikdo nespojoval ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Hubert_79 »

Sám seš vocas. Sundej si z toho motoru hlavu a podívej se na tvar spalovacího prostoru. Když sundáš ty pružiny z ventilu, tak ti tento zajede tak půl cenťáku dolů, i když máš píst v HÚ. A pak se co? Pak se hůř dává zpátky pružina, než když máš ventil úplně nahoře.
Za svoji praxi v servisu (v devadesátých letech) jsem se nesetkal s tím, že by se ventilovému víku říkalo kryt rozvodů. To se naopak říkalo deklu na řetěz/řemen.
Postup se špagátem jsem viděl v praxi dvakrát, vždy u starých pleček, když se mechanikovi nechtělo se s_át se sundaváním hlavy. Potřetí napíšu, že jde o prasárnu, nikoli o technologicky čistý postup.
Odpusť si napříště ty invektivy; už to ani není vtipné. Ač si asi myslíš opak.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Maxipes_
Příspěvky: 135
Registrován: 06 led 2017, 01:00
Bydliště: Litovelsko

#25 Příspěvek od Maxipes_ »

Trochu mi to tady připadá jako nějaká konference teoretiků, když nebudou ventily zafixované v poloze talířkem v sedle, ať už montážním přípravkem nebo dřevěnými špalíky na demontované hlavě, nebo tlakem vzduchu, popřípadě "provazem" na namontované hlavě, tak se nikomu nepodaří, ani kdyby se na hlavu postavil, zmáčknout ventilovou pružinu tak, aby se při tom ventil nepohnul a daly se vyšprtnout kuželové půlklínky, aby se dala sundat miska a pružina.

P.S. pokud se bavíme o zážehových motorech OHV zn. Škoda

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Hubert_79 »

Tak nějak. Je zkrátka třeba mít ventil zavřený a fixovaný. Na stlačení pružiny existuje taková páka, stlačí se miska, vyndají se půlměsíce a pružina se dá vyndat. Je na to potřeba docela síla, ta pružina je silná.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#27 Příspěvek od Nakadah »

https://nakadah.rajce.idnes.cz/Kawasaki ... oval_Tool/

No problém na motoru. Ventil se opřel o tvarovaný píst a tralala. Samodomo přípravek, jinak jsou normální dílenské na kde co. I na můj 20V motor bych sehnal. Někdy se té páce/přípravku přezdívá o kozí noha. Obvykle se to řeší stlačeným vzduchem a nebo pak tzv. "indiánský způsob" provaz do válce přes díru po svíčce. Já se s tím nesral, nic se nestalo.

Kdysi na Golfu2 1.6 mi mechoš taky měnil gufera ventilů vrchem. Bez problémů.

No a co se oleje týče, nic nepřidávat. Je tam aditiv dost.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“