Zdroj pro USA kompresor 110V - vyřešeno

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
sinclair
Příspěvky: 9882
Registrován: 02 úno 2005, 01:00
Bydliště: Luhačovice

#16 Příspěvek od sinclair »

Není přece nejmenší problém, nechat si to toroidní autotrafo navrhnout s výstupními odbočkami 100, 105 110V a pak v provozu zvolit tu nejvhodnější.
Vytvoření odbočky na toroidním trafu stojí v Tronicu jen +20Kč, takže není co řešit.
Nechal jsem takhle v Tronicu navrhnout a vyrobit autotrafo 1.500VA pro americký stroj jednoho známého, vstup 225, 230 a 235V, výstup 110, 115 a 120V.
Nemusím se v případě tuzemské výroby obávat, jestli to náhodou nebude hliníkový a teda dávat o dost víc, jako pravděpodobně u toho Poláka.
Nezatížený hliníkový autotrafo vždycky dává víc, protože se počítá s většími ztrátami ve vinutí, než u mědi.
Převíjení motoru kompresoru je absolutní kravina. Nikdo tady ten motor nezná a převinutí by pak vyšlo ± autobus.
Oni vědí, proč při 50Hz předepisují snížit napětí až na 100V!!
Ty nutně potřebuješ autotrafo 230/100V, protože pracujeme s místními 50Hz.

Uživatelský avatar
serviceman
Příspěvky: 4005
Registrován: 09 črc 2013, 02:00

#17 Příspěvek od serviceman »

Jestli to poběží pokaždé jen chvíli, nechal bych klidně 110V, ale to musí vědětr tazatel sám.
Nebojte se skloňovat (i cizí slova).

Uživatelský avatar
wlezley
Příspěvky: 658
Registrován: 05 bře 2006, 01:00
Bydliště: Strachotín

#18 Příspěvek od wlezley »

Tak jsem objednal Poláka, u TME vyšlo ještě výhodněji.Prostě vyzkouší a budu hlídat provozní teploty. Pokud by to fakt zlobilo, nechám navinout na 100V. Moc všem děkuji za morální a technickou podporu.

Uživatelský avatar
Nakadah
Příspěvky: 1312
Registrován: 06 říj 2013, 02:00
Bydliště: Ostrava

#19 Příspěvek od Nakadah »

:prst: tak ať to funguje.

Uživatelský avatar
kokun
Příspěvky: 8693
Registrován: 21 čer 2008, 02:00
Bydliště: Valachy

#20 Příspěvek od kokun »

TME za 590,- peněz - to by šlo.
Zato tento prodejce ho dodává v provedení vinutí z bezkyslíkaté mědi 8O :lol:
Honza - kokúň
__________________________
Žádný učený z nebe nespadl, ale pitomce jako by shazovali

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#21 Příspěvek od EKKAR »

Tohle bych vyřešil regltrafem - nějakým Křižíkem, nastaveným na 100-110V na výstupu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
wlezley
Příspěvky: 658
Registrován: 05 bře 2006, 01:00
Bydliště: Strachotín

#22 Příspěvek od wlezley »

kokun: bezkyslíkatou mědí galvanizovaný hliník :-D Čínský patent na UTP kabelech. TME potěší i poštovným 48 Kč.
EKKAR: To je samozřejmě parádička, když ho máš. Ale kam na něj? I když sporadicky se objeví, ale peněz jak za kozu a z Číny to není o moc lepší :-(

Uživatelský avatar
wlezley
Příspěvky: 658
Registrován: 05 bře 2006, 01:00
Bydliště: Strachotín

#23 Příspěvek od wlezley »

Dorazil balík, dokonce jsem našel redukci na "WYJŠCIE", připojil, zapnul "WLACZNIK" a poslouchal šepot květin. Po 10 minutách se nikde nic neohřálo, funguje velmi pěkně. Vyrobeno v Číně pro Polskou společnost a hned vyčaruje úsměv :-D jsem si představil, jak by vypadal Dynacord super s polskými popisky. Ještě jednou díky za nakopnutí.

Uživatelský avatar
mi-ro
Příspěvky: 7651
Registrován: 08 úno 2005, 01:00
Bydliště: rovina u Kolína

#24 Příspěvek od mi-ro »

Teď už možná OT neboli s křížkem po funuse. Kolik si ten motor v reálu řekne příkonu? Mě napadlo použití síťového trafa z kocáků AUJ 635 který byly na primáru s odbočkami 110/120V. Ano, tehdy byly ještě na 220V. Ty se dají lehce sehnat skoro zdarma. Ale podstatný je, že ti to už šlape.
..to bude jen ňákej odpůrek

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#25 Příspěvek od samec »

Mal si sa najprv pozrieť pod kryt na svorkovnicu. Možno by si ušetril peniaze aj čas.
https://woodgears.ca/motors/voltage.html

Uživatelský avatar
wlezley
Příspěvky: 658
Registrován: 05 bře 2006, 01:00
Bydliště: Strachotín

#26 Příspěvek od wlezley »

Někdo mi to radil tak jsem se díval, jenže. Svorkovnice není, zadní kryt mě pustil jen k zadnímu ložisku a čtyřem dlouhým šroubům který drží motor na ložisku. Sundat ho z tisícihranu (je tam minimálně jeden simering) jen tak nejde, potřeba stahovák nebo udělátko. Celý drátový je zapatlaný tumpazolem včetně zaletovaných propojů. A tady jsem se zastavil. Přece nebudu rozdělávat celý traktor!?! kvůli sedmi stovkám?!? :-D

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“