Stránka 2 z 2

Napsal: 20 úno 2020, 11:24
od sinclair
Není přece nejmenší problém, nechat si to toroidní autotrafo navrhnout s výstupními odbočkami 100, 105 110V a pak v provozu zvolit tu nejvhodnější.
Vytvoření odbočky na toroidním trafu stojí v Tronicu jen +20Kč, takže není co řešit.
Nechal jsem takhle v Tronicu navrhnout a vyrobit autotrafo 1.500VA pro americký stroj jednoho známého, vstup 225, 230 a 235V, výstup 110, 115 a 120V.
Nemusím se v případě tuzemské výroby obávat, jestli to náhodou nebude hliníkový a teda dávat o dost víc, jako pravděpodobně u toho Poláka.
Nezatížený hliníkový autotrafo vždycky dává víc, protože se počítá s většími ztrátami ve vinutí, než u mědi.
Převíjení motoru kompresoru je absolutní kravina. Nikdo tady ten motor nezná a převinutí by pak vyšlo ± autobus.
Oni vědí, proč při 50Hz předepisují snížit napětí až na 100V!!
Ty nutně potřebuješ autotrafo 230/100V, protože pracujeme s místními 50Hz.

Napsal: 20 úno 2020, 11:29
od serviceman
Jestli to poběží pokaždé jen chvíli, nechal bych klidně 110V, ale to musí vědětr tazatel sám.

Napsal: 20 úno 2020, 11:49
od wlezley
Tak jsem objednal Poláka, u TME vyšlo ještě výhodněji.Prostě vyzkouší a budu hlídat provozní teploty. Pokud by to fakt zlobilo, nechám navinout na 100V. Moc všem děkuji za morální a technickou podporu.

Napsal: 20 úno 2020, 12:48
od Nakadah
:prst: tak ať to funguje.

Napsal: 20 úno 2020, 18:14
od kokun
TME za 590,- peněz - to by šlo.
Zato tento prodejce ho dodává v provedení vinutí z bezkyslíkaté mědi 8O :lol:

Napsal: 20 úno 2020, 18:46
od EKKAR
Tohle bych vyřešil regltrafem - nějakým Křižíkem, nastaveným na 100-110V na výstupu.

Napsal: 20 úno 2020, 19:59
od wlezley
kokun: bezkyslíkatou mědí galvanizovaný hliník :-D Čínský patent na UTP kabelech. TME potěší i poštovným 48 Kč.
EKKAR: To je samozřejmě parádička, když ho máš. Ale kam na něj? I když sporadicky se objeví, ale peněz jak za kozu a z Číny to není o moc lepší :-(

Napsal: 21 úno 2020, 14:52
od wlezley
Dorazil balík, dokonce jsem našel redukci na "WYJŠCIE", připojil, zapnul "WLACZNIK" a poslouchal šepot květin. Po 10 minutách se nikde nic neohřálo, funguje velmi pěkně. Vyrobeno v Číně pro Polskou společnost a hned vyčaruje úsměv :-D jsem si představil, jak by vypadal Dynacord super s polskými popisky. Ještě jednou díky za nakopnutí.

Napsal: 21 úno 2020, 17:16
od mi-ro
Teď už možná OT neboli s křížkem po funuse. Kolik si ten motor v reálu řekne příkonu? Mě napadlo použití síťového trafa z kocáků AUJ 635 který byly na primáru s odbočkami 110/120V. Ano, tehdy byly ještě na 220V. Ty se dají lehce sehnat skoro zdarma. Ale podstatný je, že ti to už šlape.

Napsal: 21 úno 2020, 17:30
od samec
Mal si sa najprv pozrieť pod kryt na svorkovnicu. Možno by si ušetril peniaze aj čas.
https://woodgears.ca/motors/voltage.html

Napsal: 21 úno 2020, 18:21
od wlezley
Někdo mi to radil tak jsem se díval, jenže. Svorkovnice není, zadní kryt mě pustil jen k zadnímu ložisku a čtyřem dlouhým šroubům který drží motor na ložisku. Sundat ho z tisícihranu (je tam minimálně jeden simering) jen tak nejde, potřeba stahovák nebo udělátko. Celý drátový je zapatlaný tumpazolem včetně zaletovaných propojů. A tady jsem se zastavil. Přece nebudu rozdělávat celý traktor!?! kvůli sedmi stovkám?!? :-D