deaktivace systemu start-stop
Moderátor: Moderátoři
Zatím jde zapnout všecko - je to jen omezený na zapnutý zapalování a v podstatě i na nastartovanej motor, aby to rychle nevyžralo baterku. Vyřazený jsou právě všecky ty kurwicí vyfikundace, kterýma €urohujeři zasrali auta a způsobili, že kromě kurwicího daunsajzinku se k němu přidalo i kurwení baterií, startérů a dalších komponent právě tím, jak se za jízdy pod plynem odpojuje nabíjení (ychtyllygent battery managordement) nebo vypíná po zastavení motor (Stop-Start). Až v Bruseli přijdou na to, že to tím odpojením jde ojebat, zaříděj zaručeně další povinnej apgrejd softwaru, po kterým už s tím odpojeným drátem nepůjde pro sichr ani nastartovat, aby se lidem zabránilo tyhlety fšecky sračky eliminovat ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- radioelectrum
- Příspěvky: 2055
- Registrován: 11 lis 2011, 01:00
- Bydliště: Oslavany
- Kontaktovat uživatele:
K co nejdokonalejšímu zničení baterky v autě pokud možno tejden po uplynutí záruky a úplně nejideálnějším způsobem úplně bez varování. Podepsaná pod tím je €urochujská pseudoekologická lobby, směřující jen k co největšímu napakování svojí prkenice na úkor tebe jakožto zákazníka. Její funkce spočívá v omezení stavu, kdy má baterie nejmenší úbytek životnosti = je nabitá na co nejkratší dobu a naopak v co nejdelším ponechání baterky ve stavuvybitosti, ve kterým ztrácí životnost nejrychlejším způsobem. Odůvodňovaný je to snížením uhlíkový stopy = nižší spotřebou, ale nikdo z těch co tyhle rádoby ultrapřesný výpočty generujou do nich nezahrnuje cenu a ekologický zatížení potřebný na výrobu náhradních autobaterek za ty tímhle managordementem zničenejch.radioelectrum píše:to slouží k čemu? nejsem v oboru auto moto kovanej tak se ptám.EKKAR píše:ychtyllygent battery managordement
Je to to samý jako u žárovek - byly odsouzený jako neekologickej zdroj světla - ale jejich ekologická zátěž při výrobě a následný likvidaci je mizivá = je to pár gramů skla, něco kovu na závit a ždibec wolframu na vlákno. Cena suma sumárum pár korun včetně likvidace, která je prakticky 100% realizovatelná bez dalšího nebezpečí pro přírodu, stojí jen energii.
Nahradily je "úsporný zářivky a žárovky", který kromě různě (ne)spolehlivý a komplikovaně recyklovatelný elektroniky obsahujou i jedovatý luminofory a rtuť v trubici - takže na jejich výrobu je potřeba získat materiál v 10x větší hodnotě než u žárovek stejnýho výkonu - a recyklace je náročnější jak na bezpečnou manipulaci s různým materiálem, tak i na energii. U světelnejch zdrojů na bázi LED to platí úplně stejně. A když to spočítáš, kolik takovej moderní zdroj světla ušetří elektriky v porovnání se žhavenou žárovkou a kolik se musí za jeho výrobu a recyklaci zaplatit, zjistíš velice zajímavý věci - stejně jako u tý řízený likvidace baterek v autech ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 13 zář 2005, 02:00
Zde je odkaz na bakalářskou práci o SS systému. Výsledek - úspora paliva je prakticky neměřitelná.
PF
PF
Ono to nějakou tu kapku šťávy ušetří - ne že ne. Obzvlášť v městským provozu, kde auto poposkočí o pár stovek metrů a zastaví ho další semafor, protože "zelená vlna" se jaxitaxi nekoná. Když se spočítá, že při přejezdu města s 15-20 zastávkama z celýho času běží motor třeba třetinu doby na volnoběh, tak tam to vypínání něco ušetřit může. Vědělo se to už v 70.letech, když se tohle zařízení v autech poprvé objevilo - kdy jindy než v době ropný krize. Jeho vznik dovolil současnej pokrok vývoje elektroniky, kde pár roků předtím začaly polovodiče válcovat elektronky. Miniaturizace, menší nároky na napájení a třeba i lepší otřesuvzdornost dovolily instalovat elektroniku tam, kde to s elektronkama vůbec nebylo myslitelný a realizovat tak funkce, který do tý doby patřily jen do sci-fi.
ALE.
Každej opakovanej start znamená opakovanou zátěž na baterku a startér. I to se velice rychle zjistilo už před těma 50 lety. Navíc provoz vyjevil další nevýhody častějšího chcípání motoru - větší mechanický opotřebení ložisek, ze kterejch teplej olej steče relativně rychle a zbytek co tam zůstane má teplej horší mazací schopnosti. Když má motor čas vystydnout, je novej start k ložiskům kupodivu šetrnější než když se opakovaně startuje ohřátej (jsou v nich větší vůle). Navíc i moderní vstřikovej motor pro každej start musí aspoň pro prvních několik vstřiků dávat zvýšenou dávku, aby se usnadnil zážeh. Sice nepoměrně kratší dobu než studenej, ale ta zvýšená startovací dávka tam je. Nadbytek paliva v prvním momentě běhu jednak negativně ovlivňuje spotřebu a druhak přináší všecky negativa spojený s vyšší dávkou - průnik do oleje, zvýšení zatížení katalyzátoru, karbon atd.
A v neposlední řadě zastavení motoru má zápornej vliv na schopnost soustavy auto+řidič řešit dopravní situaci. Systém nepozná, jestli auto stojí na červenou u přejezdu nebo jen dává přednost a bude v nejbližších 5 vteřinách potřebovat znovu akcelerovat - a než se znovu natočí motor, uplyne úplně zbytečně pár desetin sekundy, který v dnešním provozu naprosto běžně rozhodujou o možnosti bezpečně se zařadit do provozu. Jsou na to testy, terý udělaly nezávislý výzkumný ústavy, prokázala se úspora ve městech, ale zároveň i vzrostlo zatížení agregátu a psychickej stres řidiče z roho, jestli najde dostatek místa, kam by se i s vynuceným zdržováním stop-startem stačil zařadit. Neboli narostly i rizikový faktory nemluvě o tom, že původně byl stop-start určenej ke snížení spotřeby motorů se základní spotřebou 10-20 l/100km. U dnešních motorů je jeho "příspěvek" ke spotřebě jen asi 1% a je tím pádem na opravdu vážný úvaze, jestli se tenhle vergl v běžně používaným autě skutečně vyplatí, nebo jestli to není jenom záměrně vnucovaný kurwení aut i provozu.
ALE.
Každej opakovanej start znamená opakovanou zátěž na baterku a startér. I to se velice rychle zjistilo už před těma 50 lety. Navíc provoz vyjevil další nevýhody častějšího chcípání motoru - větší mechanický opotřebení ložisek, ze kterejch teplej olej steče relativně rychle a zbytek co tam zůstane má teplej horší mazací schopnosti. Když má motor čas vystydnout, je novej start k ložiskům kupodivu šetrnější než když se opakovaně startuje ohřátej (jsou v nich větší vůle). Navíc i moderní vstřikovej motor pro každej start musí aspoň pro prvních několik vstřiků dávat zvýšenou dávku, aby se usnadnil zážeh. Sice nepoměrně kratší dobu než studenej, ale ta zvýšená startovací dávka tam je. Nadbytek paliva v prvním momentě běhu jednak negativně ovlivňuje spotřebu a druhak přináší všecky negativa spojený s vyšší dávkou - průnik do oleje, zvýšení zatížení katalyzátoru, karbon atd.
A v neposlední řadě zastavení motoru má zápornej vliv na schopnost soustavy auto+řidič řešit dopravní situaci. Systém nepozná, jestli auto stojí na červenou u přejezdu nebo jen dává přednost a bude v nejbližších 5 vteřinách potřebovat znovu akcelerovat - a než se znovu natočí motor, uplyne úplně zbytečně pár desetin sekundy, který v dnešním provozu naprosto běžně rozhodujou o možnosti bezpečně se zařadit do provozu. Jsou na to testy, terý udělaly nezávislý výzkumný ústavy, prokázala se úspora ve městech, ale zároveň i vzrostlo zatížení agregátu a psychickej stres řidiče z roho, jestli najde dostatek místa, kam by se i s vynuceným zdržováním stop-startem stačil zařadit. Neboli narostly i rizikový faktory nemluvě o tom, že původně byl stop-start určenej ke snížení spotřeby motorů se základní spotřebou 10-20 l/100km. U dnešních motorů je jeho "příspěvek" ke spotřebě jen asi 1% a je tím pádem na opravdu vážný úvaze, jestli se tenhle vergl v běžně používaným autě skutečně vyplatí, nebo jestli to není jenom záměrně vnucovaný kurwení aut i provozu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jistě, každý seriózní a objektivní výzkum je na obtíž, protože v podstatě ukazuje prstem na ty nedouky, kteří příslušný předpis vydali.jistý Zdevel z jiného fóra mimo jiné píše:...doplním Hilla: J. C. Juncker údajně prohlásil, že občané EU tady nejsou proto, aby mluvili do toho, jak by měla EU vypadat. A to moc optimisticky nezní!
Ostatně už před touto bakalářkou se podobným výzkumem zabývala Dopravní univerzita ve Vídni ve spolupráci s ÖAMTC (Start/Stop se s tím svezl taky v souvislosti s rakouským předpisem IG-L omezujícím rychlost na dálnicích při vyšší koncentraci emisí COx a NOx v ovzduší, protože se sbírala data i ve městech). Dokázali, že to skutečně nic neřeší, naopak - emise od kamionů sice malinko klesly, ale zdaleka ne tolik, kolik se prezentovalo. Navíc přibyl příspěvek těch, kdo by tou dobou byli dávno někde jinde. Ten rozbor byl předloni dostupný na stránkách ÖAMTC a výsledky doprovázené počítáním průjezdů vozidel a výpočtu celkových emisí z techičákových údajů dopadly pro zákonodárce dost ostudně. Výsledky skutečně naměřených hodnot ještě ostudněji. Ale vláda se prezentuje Bruselu, že to je jejich cesta ke snížení emisí, a že nese výsledky. Co kdyby se z Bruselu někdo zeptal na ty výsledky?
Jo, už to tu bylo: v Bruselu jsou tui nejchytřejší, přece se nebudou někoho na něco ptát...
Když se podaří Zelené přehlasovat, IG-L omezení by mohlo platit jen pro vozidla nad 3,5 tuny. Zatím to ale neprošlo, jednak v tomto volebním období mají Zelení stále silné slovo, ale taky proto, že od řidičů osobáků se v takovém omezení víc vybere na pokutách.
Zkuste se ale dostat k příslušné eurokomisi a otlouci jim deset takových bakalářek a sto měřicích protokolů o hlavy. Nestane se nic, za půl roku vydají ještě větší europitomost "za účelem lepšího života", aniž by současně řekli, čí že to život vylosovali nebo určili.
Dovolím si nesouhlasit. Minimálně u mého auta (a to je diesel) nemá start/stop vliv na reakční dobu jak popisuješ. Pokud stojím na křižovatce a mám sešlápnutý spojkový pedál nikdy nedojde k vypnutí motoru. Pokud stojím s puštěným pedálem a s vyřazenou rychlostí pak se zastaví motor, ale již při mačkání pedálu dochází ke startu motoru. tedy motor je v chodu v podstatě v momentě kdy spojkový pedál je dole, následně zařadím a rozjíždím se... nikde žádná prodleva. A stejně na toto jsou fosilní auta ludry línéEKKAR píše:...
A v neposlední řadě zastavení motoru má zápornej vliv na schopnost soustavy auto+řidič řešit dopravní situaci. Systém nepozná, jestli auto stojí na červenou u přejezdu nebo jen dává přednost a bude v nejbližších 5 vteřinách potřebovat znovu akcelerovat - a než se znovu natočí motor,...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Internet - metla lidstva