deaktivace systemu start-stop

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jirys
Příspěvky: 330
Registrován: 02 zář 2009, 02:00
Bydliště: Severní Morava

#16 Příspěvek od jirys »

To pak jsou odpojene i couvaci senzory , ze jo ?

Uživatelský avatar
misocko
Příspěvky: 1250
Registrován: 26 čer 2009, 02:00
Bydliště: Hlohovec (Sk)

#17 Příspěvek od misocko »

Nemeni to jazdne vlastnosti? Skodovka ak ma origo tazne tak sa myslim privesom aktivuje rezim proti rozhupaniu privesu.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#18 Příspěvek od PixelOrgy »

To fakt po odpojeni toho mericiho dratu prestane fungovat jen SS a to "inteligentni" dobijeni? Pujde zapnout vyhrev sedacek, skla etc?

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#19 Příspěvek od rezis »

Myslím si že tak snadné to nebude a ve skutečnosti nebude fungovat více věcí. Nebo budou fungovat v nějakém divném režimu.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#20 Příspěvek od EKKAR »

Zatím jde zapnout všecko - je to jen omezený na zapnutý zapalování a v podstatě i na nastartovanej motor, aby to rychle nevyžralo baterku. Vyřazený jsou právě všecky ty kurwicí vyfikundace, kterýma €urohujeři zasrali auta a způsobili, že kromě kurwicího daunsajzinku se k němu přidalo i kurwení baterií, startérů a dalších komponent právě tím, jak se za jízdy pod plynem odpojuje nabíjení (ychtyllygent battery managordement) nebo vypíná po zastavení motor (Stop-Start). Až v Bruseli přijdou na to, že to tím odpojením jde ojebat, zaříděj zaručeně další povinnej apgrejd softwaru, po kterým už s tím odpojeným drátem nepůjde pro sichr ani nastartovat, aby se lidem zabránilo tyhlety fšecky sračky eliminovat ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#21 Příspěvek od PixelOrgy »

Tak to je cajk, jestli funguje. Co se divam, tak u me by to patrne neproslo - r.v. 2004, takze start/stop neresim (nastesti, je to hrozna chu**vina). Ale prave jako univerzalni radu bych to asi nevidel, urcite s tim bude mit vic aut problem. Zase to jde jednoduse vratit zpatky :-)
Přílohy
Untitled 2.jpg

Uživatelský avatar
radioelectrum
Příspěvky: 2055
Registrován: 11 lis 2011, 01:00
Bydliště: Oslavany
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od radioelectrum »

EKKAR píše:ychtyllygent battery managordement
to slouží k čemu? nejsem v oboru auto moto kovanej tak se ptám.

Uživatelský avatar
piCZus
Příspěvky: 636
Registrován: 05 pro 2018, 01:00

#23 Příspěvek od piCZus »

Kdibis umjel vipatlanštinu, taq sy f o-prase :lol:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#24 Příspěvek od EKKAR »

radioelectrum píše:
EKKAR píše:ychtyllygent battery managordement
to slouží k čemu? nejsem v oboru auto moto kovanej tak se ptám.
K co nejdokonalejšímu zničení baterky v autě pokud možno tejden po uplynutí záruky a úplně nejideálnějším způsobem úplně bez varování. Podepsaná pod tím je €urochujská pseudoekologická lobby, směřující jen k co největšímu napakování svojí prkenice na úkor tebe jakožto zákazníka. Její funkce spočívá v omezení stavu, kdy má baterie nejmenší úbytek životnosti = je nabitá na co nejkratší dobu a naopak v co nejdelším ponechání baterky ve stavuvybitosti, ve kterým ztrácí životnost nejrychlejším způsobem. Odůvodňovaný je to snížením uhlíkový stopy = nižší spotřebou, ale nikdo z těch co tyhle rádoby ultrapřesný výpočty generujou do nich nezahrnuje cenu a ekologický zatížení potřebný na výrobu náhradních autobaterek za ty tímhle managordementem zničenejch.

Je to to samý jako u žárovek - byly odsouzený jako neekologickej zdroj světla - ale jejich ekologická zátěž při výrobě a následný likvidaci je mizivá = je to pár gramů skla, něco kovu na závit a ždibec wolframu na vlákno. Cena suma sumárum pár korun včetně likvidace, která je prakticky 100% realizovatelná bez dalšího nebezpečí pro přírodu, stojí jen energii.
Nahradily je "úsporný zářivky a žárovky", který kromě různě (ne)spolehlivý a komplikovaně recyklovatelný elektroniky obsahujou i jedovatý luminofory a rtuť v trubici - takže na jejich výrobu je potřeba získat materiál v 10x větší hodnotě než u žárovek stejnýho výkonu - a recyklace je náročnější jak na bezpečnou manipulaci s různým materiálem, tak i na energii. U světelnejch zdrojů na bázi LED to platí úplně stejně. A když to spočítáš, kolik takovej moderní zdroj světla ušetří elektriky v porovnání se žhavenou žárovkou a kolik se musí za jeho výrobu a recyklaci zaplatit, zjistíš velice zajímavý věci - stejně jako u tý řízený likvidace baterek v autech ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

petrfilipi
Příspěvky: 2551
Registrován: 13 zář 2005, 02:00

#25 Příspěvek od petrfilipi »

Zde je odkaz na bakalářskou práci o SS systému. Výsledek - úspora paliva je prakticky neměřitelná.

PF

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#26 Příspěvek od rnbw »

Niektore auta tu usporu aj pocitaju a da sa zobrazit. Tam vychadza tiez takmer nula :D

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#27 Příspěvek od EKKAR »

Ono to nějakou tu kapku šťávy ušetří - ne že ne. Obzvlášť v městským provozu, kde auto poposkočí o pár stovek metrů a zastaví ho další semafor, protože "zelená vlna" se jaxitaxi nekoná. Když se spočítá, že při přejezdu města s 15-20 zastávkama z celýho času běží motor třeba třetinu doby na volnoběh, tak tam to vypínání něco ušetřit může. Vědělo se to už v 70.letech, když se tohle zařízení v autech poprvé objevilo - kdy jindy než v době ropný krize. Jeho vznik dovolil současnej pokrok vývoje elektroniky, kde pár roků předtím začaly polovodiče válcovat elektronky. Miniaturizace, menší nároky na napájení a třeba i lepší otřesuvzdornost dovolily instalovat elektroniku tam, kde to s elektronkama vůbec nebylo myslitelný a realizovat tak funkce, který do tý doby patřily jen do sci-fi.
ALE.
Každej opakovanej start znamená opakovanou zátěž na baterku a startér. I to se velice rychle zjistilo už před těma 50 lety. Navíc provoz vyjevil další nevýhody častějšího chcípání motoru - větší mechanický opotřebení ložisek, ze kterejch teplej olej steče relativně rychle a zbytek co tam zůstane má teplej horší mazací schopnosti. Když má motor čas vystydnout, je novej start k ložiskům kupodivu šetrnější než když se opakovaně startuje ohřátej (jsou v nich větší vůle). Navíc i moderní vstřikovej motor pro každej start musí aspoň pro prvních několik vstřiků dávat zvýšenou dávku, aby se usnadnil zážeh. Sice nepoměrně kratší dobu než studenej, ale ta zvýšená startovací dávka tam je. Nadbytek paliva v prvním momentě běhu jednak negativně ovlivňuje spotřebu a druhak přináší všecky negativa spojený s vyšší dávkou - průnik do oleje, zvýšení zatížení katalyzátoru, karbon atd.
A v neposlední řadě zastavení motoru má zápornej vliv na schopnost soustavy auto+řidič řešit dopravní situaci. Systém nepozná, jestli auto stojí na červenou u přejezdu nebo jen dává přednost a bude v nejbližších 5 vteřinách potřebovat znovu akcelerovat - a než se znovu natočí motor, uplyne úplně zbytečně pár desetin sekundy, který v dnešním provozu naprosto běžně rozhodujou o možnosti bezpečně se zařadit do provozu. Jsou na to testy, terý udělaly nezávislý výzkumný ústavy, prokázala se úspora ve městech, ale zároveň i vzrostlo zatížení agregátu a psychickej stres řidiče z roho, jestli najde dostatek místa, kam by se i s vynuceným zdržováním stop-startem stačil zařadit. Neboli narostly i rizikový faktory nemluvě o tom, že původně byl stop-start určenej ke snížení spotřeby motorů se základní spotřebou 10-20 l/100km. U dnešních motorů je jeho "příspěvek" ke spotřebě jen asi 1% a je tím pádem na opravdu vážný úvaze, jestli se tenhle vergl v běžně používaným autě skutečně vyplatí, nebo jestli to není jenom záměrně vnucovaný kurwení aut i provozu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#28 Příspěvek od Hill »

jistý Zdevel z jiného fóra mimo jiné píše:...doplním Hilla: J. C. Juncker údajně prohlásil, že občané EU tady nejsou proto, aby mluvili do toho, jak by měla EU vypadat. A to moc optimisticky nezní!
Jistě, každý seriózní a objektivní výzkum je na obtíž, protože v podstatě ukazuje prstem na ty nedouky, kteří příslušný předpis vydali.
Ostatně už před touto bakalářkou se podobným výzkumem zabývala Dopravní univerzita ve Vídni ve spolupráci s ÖAMTC (Start/Stop se s tím svezl taky v souvislosti s rakouským předpisem IG-L omezujícím rychlost na dálnicích při vyšší koncentraci emisí COx a NOx v ovzduší, protože se sbírala data i ve městech). Dokázali, že to skutečně nic neřeší, naopak - emise od kamionů sice malinko klesly, ale zdaleka ne tolik, kolik se prezentovalo. Navíc přibyl příspěvek těch, kdo by tou dobou byli dávno někde jinde. Ten rozbor byl předloni dostupný na stránkách ÖAMTC a výsledky doprovázené počítáním průjezdů vozidel a výpočtu celkových emisí z techičákových údajů dopadly pro zákonodárce dost ostudně. Výsledky skutečně naměřených hodnot ještě ostudněji. Ale vláda se prezentuje Bruselu, že to je jejich cesta ke snížení emisí, a že nese výsledky. Co kdyby se z Bruselu někdo zeptal na ty výsledky?
Jo, už to tu bylo: v Bruselu jsou tui nejchytřejší, přece se nebudou někoho na něco ptát...
Když se podaří Zelené přehlasovat, IG-L omezení by mohlo platit jen pro vozidla nad 3,5 tuny. Zatím to ale neprošlo, jednak v tomto volebním období mají Zelení stále silné slovo, ale taky proto, že od řidičů osobáků se v takovém omezení víc vybere na pokutách.

Zkuste se ale dostat k příslušné eurokomisi a otlouci jim deset takových bakalářek a sto měřicích protokolů o hlavy. Nestane se nic, za půl roku vydají ještě větší europitomost "za účelem lepšího života", aniž by současně řekli, čí že to život vylosovali nebo určili.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#29 Příspěvek od EKKAR »

No samozřejmě že ten svůj - s obsluhou, ochrankou před plebsem, životem ve vilách za vysokým plotem a z veřejnejch zdrojů placenou veškerou režijí včetně dopravy ....
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#30 Příspěvek od rezis »

EKKAR píše:...
A v neposlední řadě zastavení motoru má zápornej vliv na schopnost soustavy auto+řidič řešit dopravní situaci. Systém nepozná, jestli auto stojí na červenou u přejezdu nebo jen dává přednost a bude v nejbližších 5 vteřinách potřebovat znovu akcelerovat - a než se znovu natočí motor,...
Dovolím si nesouhlasit. Minimálně u mého auta (a to je diesel) nemá start/stop vliv na reakční dobu jak popisuješ. Pokud stojím na křižovatce a mám sešlápnutý spojkový pedál nikdy nedojde k vypnutí motoru. Pokud stojím s puštěným pedálem a s vyřazenou rychlostí pak se zastaví motor, ale již při mačkání pedálu dochází ke startu motoru. tedy motor je v chodu v podstatě v momentě kdy spojkový pedál je dole, následně zařadím a rozjíždím se... nikde žádná prodleva. A stejně na toto jsou fosilní auta ludry líné :D
Internet - metla lidstva

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“