Samozřejmě máš pravdu, má to ale jeden háček...baterie kterou používáme nemá standartní konektor jak už jsem se tady určitě nejednou zmínil. I přesto, že jsem konektor vytiskl na 3D tiskárně nabíječe typu IMAX a jiné modelářské nabíječky, baterii nerozpoznají, nejedná se totiž o modelářský bezpilotní prostředek ani baterii.
Druhá věc je, že pokud se baterie používá v bezpilotním prostředku taky tam žádný balancer není připojený a baterie je vybíjena přes výstupní terminály jako přes zátěž (až 10A a víc). Takže rozhodně je pro baterii zdravější ji párkrát vybít přes proudovou zátěž než ji nechat nabitou na stole několik týdnů. Nemluvím tu o pravidelném vybíjení, ale o pomocném nástroji, který by byl občas využit k vybití nepoužitých baterií.
Ovšem pokud se budeme bavit o zbastlené proudové zátěži je samozřejmostí sledovat napětí baterie aby nekleslo pod určitou úroveň při vybíjení, stejně jako je napětí sledováno za letu...
Ale to jsme se zase dostali úplně k jinému tématu než je původní (nový) dotaz.
Skladování a nabíjení Li-Ion baterií
Moderátor: Moderátoři
Ono nejde o to, k čemu je Lixxx baterie připojená, jestli k modelářskýmu houboletu nebo dronu s kulometem. Jejich nabíjení a vybíjení je obecně známej fyzikálně - chemickej proces, kterej nekouká na to, jaký zařízení napájí. Jestli to zařízení nedokáže pohlídat vybíjení baterie, je to věcí nešťastnýho návrhu konstruktéra. Pak se netřeba divit, že se baterky nafukují, zvyšují vnitřní odpor a nic nevydrží...
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Dron s kulometem je snad spotřební zboží? Možná tak za války.BOBOBO píše:Nevím , čemu má sloužit tato věta . Jsem přesvědčen , že je to většina spotřebních zařízení . Však jsme to právě na tomto foru mnohokrát rozebrali .....Celeron píše: je to věcí nešťastnýho návrhu konstruktéra.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!