Napsal: 02 čer 2021, 15:58
Samozřejmě máš pravdu, má to ale jeden háček...baterie kterou používáme nemá standartní konektor jak už jsem se tady určitě nejednou zmínil. I přesto, že jsem konektor vytiskl na 3D tiskárně nabíječe typu IMAX a jiné modelářské nabíječky, baterii nerozpoznají, nejedná se totiž o modelářský bezpilotní prostředek ani baterii.
Druhá věc je, že pokud se baterie používá v bezpilotním prostředku taky tam žádný balancer není připojený a baterie je vybíjena přes výstupní terminály jako přes zátěž (až 10A a víc). Takže rozhodně je pro baterii zdravější ji párkrát vybít přes proudovou zátěž než ji nechat nabitou na stole několik týdnů. Nemluvím tu o pravidelném vybíjení, ale o pomocném nástroji, který by byl občas využit k vybití nepoužitých baterií.
Ovšem pokud se budeme bavit o zbastlené proudové zátěži je samozřejmostí sledovat napětí baterie aby nekleslo pod určitou úroveň při vybíjení, stejně jako je napětí sledováno za letu...
Ale to jsme se zase dostali úplně k jinému tématu než je původní (nový) dotaz.
Druhá věc je, že pokud se baterie používá v bezpilotním prostředku taky tam žádný balancer není připojený a baterie je vybíjena přes výstupní terminály jako přes zátěž (až 10A a víc). Takže rozhodně je pro baterii zdravější ji párkrát vybít přes proudovou zátěž než ji nechat nabitou na stole několik týdnů. Nemluvím tu o pravidelném vybíjení, ale o pomocném nástroji, který by byl občas využit k vybití nepoužitých baterií.
Ovšem pokud se budeme bavit o zbastlené proudové zátěži je samozřejmostí sledovat napětí baterie aby nekleslo pod určitou úroveň při vybíjení, stejně jako je napětí sledováno za letu...
Ale to jsme se zase dostali úplně k jinému tématu než je původní (nový) dotaz.