Stránka 2 z 3

Napsal: 27 kvě 2020, 07:43
od Crifodo
Ano to je ono.
Byly to bizarní snahy o odvedení pozornosti, vlnovodný kanál ze starý trubky přivede 12 km "vysokofrekvenční energii" vzniklou v měniči lokomotivy někde u Rokycan...

Napsal: 27 kvě 2020, 09:54
od tomasjedno
Crifodo píše:před deseti lety se řešily vydatnější efekty
https://karelwagner.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=145661
Bylo o tom i na EB dlouhý vlákno. Po čase to utichlo a myslím že se žádná příčina nezjistila.
Co sem taháš mediální show zorganizovanou Mračkovic rodinou pro pobavení jejich satanistické buňky?

Napsal: 27 kvě 2020, 10:02
od Crifodo
O satanistech žádný informace nemám, ty jo?
Mračkovi mě tam ani tak nezajímali, jako spíš bezradnost xx oficiálně uznaných odborníků.

Napsal: 27 kvě 2020, 10:54
od tomasjedno
V době, kdy byla ta kauza živá, to jeho spolubojovník z vojny komentoval s tím, že ho zná jako satanistu, a že teda čumí, že se to asi Mračkovi konečně povedlo.
No a o tohle přesně Mračkovi šlo. Udělat dojem na své souvěrce.

Napsal: 28 kvě 2020, 12:45
od Lukas-Peca
Byl jsem na semináři ČVTSS, kde o tomto případu byla přednáška. Bylo to opravdu způsobeno železniční trakční soustavou. Poblíž domku je velká vodárna, ze které vede silné ocelové potrubí do Rokycan. Domek je první stavbou v blízkosti vodárny, která je spojená se strašickou nn soustavou. V dané době probíhaly na trati stavební práce, během kterých zřejmě docházelo ke krátkodobému přerušení obvodu zpětného trakčního proudu při rozpojování kolejí (což je samo o sobě špatně a je to dost nebezpečné). Ten si nakonec našel cestu z Rokycan potrubím do Strašic a odtud na druhou stranu přerušeného obvodu. A protože nejbližší místo spojené se strašickou nn soustavou byl ten domek, který byl nový (a tím pádem měl kvalitní zemnič), tekl trakční proud přes jeho zemnič do sítě. Nejspíš jako první uhořelo spojení středního vodiče s uzemněním a následně docházelo k přeskokům mezi N a PE v zásuvkách (ale to je moje dedukce, na přednášce se o tomto přesně nemluvilo).

V danou dobu i v dalších domech padaly jističe, ale nic nehořelo. Bylo změřeno frekvenční spektrum protékajícího proudu a byly v něm složky, které vytváří měniče v lokomotivách 363. Po dokončení rekonstrukce trati problémy zmizely. Podobné případy byly zdokumentovány i na Vysočině v okolí trati Kolín - Brno, ale vždy byla snaha to zamést pod koberec a svést to na podvod ze strany obyvatel domu.

Jinak pro zajímavost - při vývoji střídavé trakční soustavy se řešil vhodný způsob ukolejnění kovových konstrukcí v blízkosti troleje. První návrh byl provést to stejně jako na stejnosměrné trati - přes průrazku na 250 nebo 500 V. Ukázalo se, že při průjezdu vlaku má za určité situace kolej proti uzemněné konstrukci napětí ve stovkách voltů a průrazka by byla tím pádem k ničemu.

Napsal: 28 kvě 2020, 13:08
od tomasjedno
Pokud já vím, tak tohle všechno byly teorie, z nichž žádná se nepotvrdila.

Napsal: 28 kvě 2020, 13:13
od Michal22
Já nejsem zrovna odborník na el. trakci na železnici, ale pokud vím, tak Esa pracují s frekvencemi v řádech desítek a stovek Hz.
Kd ese tam teda bere to VF rušení?
Všechny silové obvody mají přeci odrušovací prvky, průnik nějakých vyšších harmonických o frekvencích stovek kHz si neumím představit.

Napsal: 28 kvě 2020, 13:14
od Lukas-Peca
O nějakých kHz se vůbec nemluvilo, v tom spektru byla složka 16 2/3 Hz s různými harmonickými. V prezentaci bylo to spektrum na obrázku.

Napsal: 28 kvě 2020, 14:53
od Michal22
OK, to VF spektrum jsem viděl v nějakém tom článku, moje chyba.
Ale i tak mi nesedí těch 16,7 Hz - to by sem musel téct vyrovnávací proud z Německa nebo Rakouska.
Eso má mít tři frekvence - 33 a 1/3 Hz, 100 Hz a 300 Hz

Napsal: 28 kvě 2020, 14:54
od Lukas-Peca
A polovina 33 1/3 Hz je...

Napsal: 28 kvě 2020, 14:56
od Michal22
No ano, to mě napadlo, ale proč polovina?
Spíš bych čekal násobky.

Napsal: 28 kvě 2020, 15:56
od Lukas-Peca
To nevím, v konstrukci toho měniče se nevyznám, ale odjinud se to tam asi dostat nemohlo. Nejbližší trať elektrifikovaná německým systémem je stovky km daleko.

Napsal: 30 kvě 2020, 08:28
od Achab
PavelFF píše:Na vedení je třeba 200kV, výška drátů 20m. 10kV na metr.
Vodiče mají průhyb, takže napěťový spád v nejnižším bodě může být značně vyšší. Pro 400 kV v dotazu se běžně používají stožáry portálové, nebo "Donau" s výškou zavěšení spodních vodičů 14,6 - 20 m (podle typu). Průhyb ve volném terénu se v některých místech může blížit minimální přípustné výšce 8 metrů.

Napsal: 30 kvě 2020, 13:51
od PavelFF
To byl jen příklad kvůli jednoduchému výpočtu.
Pokud je někde dovolená výška VVN 400kV, jenom 8m, tak bych se docela bál. Třeba takový kombajn může mít výšku zhruba jako kamion, asi 4m. Je pravda, že když se z dálky dívám na prověšené vedení, zdá se mi optický velmi nízko nad polem. Zjevně to ale vyhovuje bezpečnosti. V takovém místě by krásně světélkovaly trubice zàřivek.

Napsal: 30 kvě 2020, 15:18
od Achab
Minimální přípustná výška vodičů od země je součet předepsané minimální vzdálenosti pro konkrétní situaci a hodnoty Del (elektrické vzdálenosti). Del je nejmenší možná vzdálenost, dostačující k zabránění výboje mezi fázovými vodiči a objekty na potenciálu země. Hodnota Del pro 400 kV je 2,8 m. Ve volné krajině s rovinatým terénem je minimum 5 m + Del, tedy 7,8 m. V normách je minimální výška stanovená s rezervou, v daném případě na 8 metrů.