Felicie rok výroby 93?
Moderátor: Moderátoři
miromatus: To se divím, že ne taky baterie. Kdysi jsem u rakve měnil regulátor za nějakej šmejd, co jsem narychlo sehnal, po nastartování vemu měřák a valím vulvy, protože palubní napětí něco přes 18V. Takže, protože to byl Ecotronic, začalo se kouřit po chvilce z ŘJ, do toho začala vztekle syčet baterie a nazdar. Altík rozpálenej jak vejfukový svody po rally, baterie rozpálená a vařila. Samozřejmě baterie i ŘJ KO, altík samotnej vydržel.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Stalo sa to možno kilometer od domu, tak to dlho nebolo namáhané, pri zaažení ventilátorom to tie dialkové svetlá vydržali, možno ten regulátor nemal skrat ale inú poruchu. po výmene som ho neskúmal. Je tam regulátor s uhlikami , uchytený dvomi skrutkami M4 alebo M5 o alternátor .
Naposledy upravil(a) miromatus dne 11 čer 2020, 22:34, celkem upraveno 1 x.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Nevím, tahle nebyla moje, ale kamarádova, já měl za úkol zjistit, proč blbě dobíjí - diagnostikoval jsem nefungující regler, výměna dílu za cca 200,- to vyřešila. Mimochodem v servise nabízeli opravu výměnou altíku za novej - cena 3500,- plus práce ... Regec uchycenej na 2 šroubky na čele altíku na druhý straně než je řemenice jak píše miromantus. Na povrchu 2 fastony - na jednom černej od kladnýho vývodu altíku a baterky, druhej modrej od spínačky (přes kontrolku) ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
Někdy se ptají předem, jestli chceš ty díly zpátky.
Zažil jsem ale v servisu (značkový Ford) celkem nečekaný přístup. U Escorta mi kravila elektrika, otáčkoměr běhal jak chtěl no a skončilo to odvozem na plaťáku. Příčina byla ta, že soudruzi v NSR šetřili cínem a tišťák v pojistkovce byl samý studeňák. Zavolal jsem do toho servisu, že co s tím. Že není problém, ale že pojistkovka stojí asi bůra. Nebo mi dají telefon na nějakého garážníka, co ji za 1500,- Kč vyndá a proletuje. Takže jsem auto nechal odtáhnout ke garážníkovi a bylo.
Zažil jsem ale v servisu (značkový Ford) celkem nečekaný přístup. U Escorta mi kravila elektrika, otáčkoměr běhal jak chtěl no a skončilo to odvozem na plaťáku. Příčina byla ta, že soudruzi v NSR šetřili cínem a tišťák v pojistkovce byl samý studeňák. Zavolal jsem do toho servisu, že co s tím. Že není problém, ale že pojistkovka stojí asi bůra. Nebo mi dají telefon na nějakého garážníka, co ji za 1500,- Kč vyndá a proletuje. Takže jsem auto nechal odtáhnout ke garážníkovi a bylo.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Vypni světla a nech zapnutej jen ventilátor na trojku. Jestli po přidání plynu na cca 2.500-3.000 otáček slyšitelně vyletí i otáčky ventilátoru, máš vadný regulátor alternátoru. Je zvenčí přístupný a vyměnitelný během 15 minut.
Pokud máš nějaký měřák, můžeš měřit třeba na zásuvce zapalovače, nesmí to letět nad 14V.
Koupíš ho v kdejaké prodejně dílů. Jsou to už ale nějaký asijský potvory, původní regulátory byly z PALu Kroměříž a ty "odcházely" jen na uhlíky.
Kdo si uměl uhlíky vyměnit a nechal původní régl, tak obvykle mu slouží doteď, pokud mezitím Felda neshnila.
V tom původním regulátoru z PALu je zalitej výkoňák KU607P, dva tranzistory KC639 a pár dalších součástek, mj. i transil KZL81/20.
Pokud máš nějaký měřák, můžeš měřit třeba na zásuvce zapalovače, nesmí to letět nad 14V.
Koupíš ho v kdejaké prodejně dílů. Jsou to už ale nějaký asijský potvory, původní regulátory byly z PALu Kroměříž a ty "odcházely" jen na uhlíky.
Kdo si uměl uhlíky vyměnit a nechal původní régl, tak obvykle mu slouží doteď, pokud mezitím Felda neshnila.
V tom původním regulátoru z PALu je zalitej výkoňák KU607P, dva tranzistory KC639 a pár dalších součástek, mj. i transil KZL81/20.
Leoši, to platilo pro altíky ještě u prvních fáček, felichčije i přes značku PAL na altíku měly vesměs regulátory Bosch nebo Valeo (mechanicky i elektricky záměnný). A v těch je silikonem zalitej LM317 plus nějakej výkonovej BDxxx a pár odporů.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Znám autorizovaný servis, kde si vadné nebo vymontované díly při nezáruční opravě automaticky nechávají. Pokud je chceš, musíš o ně požádat při sepisování a předávání vozu do opravy.Hubert_79 píše:Někdy se ptají předem, jestli chceš ty díly zpátky.
Zažil jsem ale v servisu (značkový Ford) celkem nečekaný přístup. U Escorta mi kravila elektrika, otáčkoměr běhal jak chtěl no a skončilo to odvozem na plaťáku. Příčina byla ta, že soudruzi v NSR šetřili cínem a tišťák v pojistkovce byl samý studeňák. Zavolal jsem do toho servisu, že co s tím. Že není problém, ale že pojistkovka stojí asi bůra. Nebo mi dají telefon na nějakého garážníka, co ji za 1500,- Kč vyndá a proletuje. Takže jsem auto nechal odtáhnout ke garážníkovi a bylo.
Pivo lahvový....a půl je hotový.
Potom "automaticky" páchají minimálně přestupek proti zákonný úpravě, která říká, že veškerý díly při opravě nahrazený, pokud není majitel/provozovatel auta PŘEDEM UPOZORNĚNEJ NA VÝMĚNNEJ ZPŮSOB OPRAVY, náležejí i v případě další nepoužitelnosti jemu a servis mu je musí bejt schopnej bezodkladně vydat - i když může zároveň nabídnout odebrání a ekologickou likvidaci, v žádným případě bez předchozího souhlasu vlastníka/provozovatele vozidla si starý díly nesmějí ponechat - výjimkou jsou třeba oleje a další náplně, který musejí po výměně podle předpisů ekologicky uložit a předat k likvidaci. Celej ten předpis má za úkol zabránit šmelení s dílama, kdy se zákošovi řeklo "vyměnili jsme vám půlku auta" - a on dostal jen pár viditelnejch věciček, zatímco to co vidět nebylo, se jen umylo a utřelo, aby to vypadalo jako nový - a skutečně nový ND se zašmelily buď do vlastních aut mechošů, nebo jejich známým ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)