Stránka 2 z 2

Napsal: 11 čer 2020, 22:14
od MetalGod
miromatus: To se divím, že ne taky baterie. Kdysi jsem u rakve měnil regulátor za nějakej šmejd, co jsem narychlo sehnal, po nastartování vemu měřák a valím vulvy, protože palubní napětí něco přes 18V. Takže, protože to byl Ecotronic, začalo se kouřit po chvilce z ŘJ, do toho začala vztekle syčet baterie a nazdar. Altík rozpálenej jak vejfukový svody po rally, baterie rozpálená a vařila. Samozřejmě baterie i ŘJ KO, altík samotnej vydržel.

Napsal: 11 čer 2020, 22:29
od miromatus
Stalo sa to možno kilometer od domu, tak to dlho nebolo namáhané, pri za￾ažení ventilátorom to tie dialkové svetlá vydržali, možno ten regulátor nemal skrat ale inú poruchu. po výmene som ho neskúmal. Je tam regulátor s uhlikami , uchytený dvomi skrutkami M4 alebo M5 o alternátor .

Napsal: 11 čer 2020, 22:31
od tomasjedno
EKKAR píše:Vzhledem k tomu, že jsem to měnil na altíku NEvybraným z auta, byl to docela porod se tam trefit...
No já to měnil taky v zamontovaném stavu a nevzpomínám si na žádnou potíž.
Možná to byl jiný altík - ta moje byla LXi 1,3 50 kW (781.136M).

Napsal: 11 čer 2020, 22:39
od EKKAR
Nevím, tahle nebyla moje, ale kamarádova, já měl za úkol zjistit, proč blbě dobíjí - diagnostikoval jsem nefungující regler, výměna dílu za cca 200,- to vyřešila. Mimochodem v servise nabízeli opravu výměnou altíku za novej - cena 3500,- plus práce ... Regec uchycenej na 2 šroubky na čele altíku na druhý straně než je řemenice jak píše miromantus. Na povrchu 2 fastony - na jednom černej od kladnýho vývodu altíku a baterky, druhej modrej od spínačky (přes kontrolku) ...

Napsal: 11 čer 2020, 22:42
od Hubert_79
EKKAR píše:...já...
Co myslíš, že jsou v tom servisu takoví idioti? Altík by vyndali, umyli, udělali co ty a namontovali zpátky. A ten novej by měl někdo z nich v autě... Oni tam zas tak blbí nejsou :)

Napsal: 11 čer 2020, 23:11
od EKKAR
Ani já nejsem tak blbej, abych v takovým případě nechtěl ten starej altík aspoň vidět, pokud už ne odevzdat. Neboj, znám mechošský manýry.

Napsal: 11 čer 2020, 23:31
od Hubert_79
Někdy se ptají předem, jestli chceš ty díly zpátky.
Zažil jsem ale v servisu (značkový Ford) celkem nečekaný přístup. U Escorta mi kravila elektrika, otáčkoměr běhal jak chtěl no a skončilo to odvozem na plaťáku. Příčina byla ta, že soudruzi v NSR šetřili cínem a tišťák v pojistkovce byl samý studeňák. Zavolal jsem do toho servisu, že co s tím. Že není problém, ale že pojistkovka stojí asi bůra. Nebo mi dají telefon na nějakého garážníka, co ji za 1500,- Kč vyndá a proletuje. Takže jsem auto nechal odtáhnout ke garážníkovi a bylo.

Napsal: 13 čer 2020, 18:12
od pavel71
Zažil sem feldu jejíž altík dával 22V
Uz jak se ke mě blížil sem cejtil jak smrdí baterie - vařila
Sežen voltmetr píchni na baterii natoč auto a vem za plyn drž otáčky na cca 2500 otačkách a měř napětí jak pude přes 14,5V je to špatně :eyecrazy:

Napsal: 13 čer 2020, 18:43
od sinclair
Vypni světla a nech zapnutej jen ventilátor na trojku. Jestli po přidání plynu na cca 2.500-3.000 otáček slyšitelně vyletí i otáčky ventilátoru, máš vadný regulátor alternátoru. Je zvenčí přístupný a vyměnitelný během 15 minut.
Pokud máš nějaký měřák, můžeš měřit třeba na zásuvce zapalovače, nesmí to letět nad 14V.
Koupíš ho v kdejaké prodejně dílů. Jsou to už ale nějaký asijský potvory, původní regulátory byly z PALu Kroměříž a ty "odcházely" jen na uhlíky.
Kdo si uměl uhlíky vyměnit a nechal původní régl, tak obvykle mu slouží doteď, pokud mezitím Felda neshnila.
V tom původním regulátoru z PALu je zalitej výkoňák KU607P, dva tranzistory KC639 a pár dalších součástek, mj. i transil KZL81/20.

Napsal: 13 čer 2020, 21:01
od EKKAR
Leoši, to platilo pro altíky ještě u prvních fáček, felichčije i přes značku PAL na altíku měly vesměs regulátory Bosch nebo Valeo (mechanicky i elektricky záměnný). A v těch je silikonem zalitej LM317 plus nějakej výkonovej BDxxx a pár odporů.

Napsal: 14 čer 2020, 20:04
od soucek
Hubert_79 píše:Někdy se ptají předem, jestli chceš ty díly zpátky.
Zažil jsem ale v servisu (značkový Ford) celkem nečekaný přístup. U Escorta mi kravila elektrika, otáčkoměr běhal jak chtěl no a skončilo to odvozem na plaťáku. Příčina byla ta, že soudruzi v NSR šetřili cínem a tišťák v pojistkovce byl samý studeňák. Zavolal jsem do toho servisu, že co s tím. Že není problém, ale že pojistkovka stojí asi bůra. Nebo mi dají telefon na nějakého garážníka, co ji za 1500,- Kč vyndá a proletuje. Takže jsem auto nechal odtáhnout ke garážníkovi a bylo.
Znám autorizovaný servis, kde si vadné nebo vymontované díly při nezáruční opravě automaticky nechávají. Pokud je chceš, musíš o ně požádat při sepisování a předávání vozu do opravy.

Napsal: 14 čer 2020, 20:27
od EKKAR
Potom "automaticky" páchají minimálně přestupek proti zákonný úpravě, která říká, že veškerý díly při opravě nahrazený, pokud není majitel/provozovatel auta PŘEDEM UPOZORNĚNEJ NA VÝMĚNNEJ ZPŮSOB OPRAVY, náležejí i v případě další nepoužitelnosti jemu a servis mu je musí bejt schopnej bezodkladně vydat - i když může zároveň nabídnout odebrání a ekologickou likvidaci, v žádným případě bez předchozího souhlasu vlastníka/provozovatele vozidla si starý díly nesmějí ponechat - výjimkou jsou třeba oleje a další náplně, který musejí po výměně podle předpisů ekologicky uložit a předat k likvidaci. Celej ten předpis má za úkol zabránit šmelení s dílama, kdy se zákošovi řeklo "vyměnili jsme vám půlku auta" - a on dostal jen pár viditelnejch věciček, zatímco to co vidět nebylo, se jen umylo a utřelo, aby to vypadalo jako nový - a skutečně nový ND se zašmelily buď do vlastních aut mechošů, nebo jejich známým ...