Za chybu je zodpovědný ten, kdo ji udělal. A pokud se strojvedoucí nezeptal dispečera, zda může na trať vjet a vjel na ni, pak není co řešit.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Moderátor: Moderátoři
Jenže D3 je tu již dávno od komančů. Už tehdy na těhle lokálkách nebyli lidi, co by chtěli žít na těch staničkách jako za starých časů. Takže se snížilo zabezpečení, ale díky tomu se ty lokálky neodstavily úplně. A že už tehdy byla snaha.EKKAR píše:Co byste chtěli - všecky tyhle nehody jsou přímej důsledek "snižování nákladů" neboli šetření - na nesprávnejch místech. Zrušily se pozice výpravčích, signalistů a dalších funkčních pracovníků, který vykonávali létama ověřenej řetězec logickejch funkcí v rozhodovacím a povolovacím řetězci, řídícím podle určitýho programu provoz - ten program se jmenuje GRAFIKON vlakové dopravy.
Nestačilo. na těhle tratích je kolikrát problém se z mobilu vůbec dovolat (on je to problém i na mnohem frekventovanějších, železnice prostě vede místy, kam operátor nemá potřebu cpát BTS). Takže GPS by sice určila polohu vlaku, ale neměla by ji jak předat. Pokud by to skutečně bylo ZZ, tak by muselo okamžitě vyhlásit stůj na celém úseku, kde se "ztratil" vlak. Takže by to jedině mohla být další pomůcka, nikoliv ZZ nezávislé na člověku.ZdenekHQ píše:No je to bohužel tak. I když by stačilo zabezpečení na základě GPS či "blbých" BTS a mobilů, aby o sobě věděli. Když tam může fungovat tablet...
Predstavujes si to jak hurvinek valku. Ja posilam spoustu materialu kamiony, a ver mi, ze to nedelam proto ze to je drahsi nez vlak nebo ze to nekde na nadrazi nedovedou prelozitEKKAR píše:... A všecky tyhle lokálky by stačilo využít postavením jednoduchejch vykládacích ramp, kde by se kontejner z nasunutýho železničního vozu pevným zvedákem zvednul, přesunul na nákladní auto, který by ho dovezlo těch posledních pár km - nemusel by jezdit kamiónem přes půl republiky ...
Byly doby, kdy na D3 jel ve vlaku průvodčí, co se staral o odbavení cestujících, vlakvedoucí, který mu v tom pomáhal, ale hlavně komunikoval s dispečerem a dával strovedoucímu souhlas k odjezdu.xsc píše:...Jenže D3 je tu již dávno od komančů. Už tehdy na těhle lokálkách nebyli lidi, co by chtěli žít na těch staničkách jako za starých časů...
Ty kapacito jalová, víš kolik tonáže projelo za 24 hodin po tratích ČD/ČSD před 30 rokama a kolik jí pro jede za stejnou dobu dneska? Podívej se do statistik, ty jeden hňupe volšovej - stačí se podívat na počet spojů v osobní přepravě. Nákladní má úplně stejný výsledky - ve skutečnejch číslech jsou ty počty ještě vyšší. Motáš dohromady pojem s průjmem a nedokážeš odlišit USKUTEČNĚNEJ dopravní výkon danej poptávkou od MOŽNÝ KAPACITY PŘEPRAVY, kterou systém nabízí. A taky se ptej, ČÍM je způsobený, že dnešní pozůstatky z ČSD jménem ČD & SŽDC mají JAKO PŘEPRAVNÍ FIRMY kapacitu A VÝKONY o tolik menší, než ji měly ČSD. To jsou zašmelený soupravy, nevýhodně prodaný vozy, prodaný nebo sešrotovaný tažný vozidla, snížení kapacity dep, propuštění velkýho % personálu "pro nadbytečnost" ... Ale o kapacitě samotnejch kolejí to není - ta je mnohonásobně vyšší, než jsou dnešní výkony - a nikdy v historii jí ani náznakem nebylo dosažený. Vždycky byla rezerva, vždycky se dalo vypravit víc souprav, vždycky byly v GVD "vokna". Že na to nebyly vozidla a ani třeba fíři a další personál, to je druhá věc. Ale kapacita DRAH vyčerpaná nikdy nebyla - a těžko kdy bude.Hubert_79 píše:Tyhle řeči o kamionech na koleje mi baví. Koridory (a nejen ty) jsou na hranici kapacity a mistr z Třebové (co nezná ani typy kolejnic, že) by tam ještě poslal komplet kamiony z dálnic
EKKAR píše:Ty kapacito jalová, víš kolik tonáže projelo za 24 hodin po tratích ČD/ČSD před 30 rokama a kolik jí pro jede za stejnou dobu dneska?Hubert_79 píše:Tyhle řeči o kamionech na koleje mi baví. Koridory (a nejen ty) jsou na hranici kapacity a mistr z Třebové (co nezná ani typy kolejnic, že) by tam ještě poslal komplet kamiony z dálnic
Pod tohle nezbejvá než se podepsat... Žádnej autobusák přitom nemá odpovědnost za víc, než za sebe, 15-20 tun autobusu a 50-150 lidí podle jeho provedení. Fíra (a velice podobně třeba tramvaják!!!) má podle velikosti vlaku na triku od 40 do nějakejch 600 tun a dejme tomu nějakej 1000 člověků - s tím, že má daleko větší postihy za zaviněný zpoždění spoje ...houmr píše:...
Hádej...Hill píše:...
Mám dotaz: kdo vlastně v Perninku přehazuje výhybky?
...