O ekologickej návratnosti elektromobilov
Moderátor: Moderátoři
Bydlet obecně na sídlišti tak to není reálné nabíjet. Však není kde zaparkovat natož nabíjet. A už vidím jak se někdo nabije a jde se přeparkovat aby mohl nabíjet další
Jezdil jsem s BMW i3 - malá mrcha vyloženě do města. Obrovský rejd, kupa výkonu, ovládání jedním pedálem, spousta místa uvnitř, ticho - neuvěřitelně návykové. I do Prahy jsem zajel, ale za 6hodin. Normálně s Touranem 2.0Tdi jsem v Praze pod 4hodiny. Na druhou stranu po městě se studeným naftovým motorem je to trápení.
No uvidíme co bude. Stejně mám pocit, že na nás to nezáleží
Jezdil jsem s BMW i3 - malá mrcha vyloženě do města. Obrovský rejd, kupa výkonu, ovládání jedním pedálem, spousta místa uvnitř, ticho - neuvěřitelně návykové. I do Prahy jsem zajel, ale za 6hodin. Normálně s Touranem 2.0Tdi jsem v Praze pod 4hodiny. Na druhou stranu po městě se studeným naftovým motorem je to trápení.
No uvidíme co bude. Stejně mám pocit, že na nás to nezáleží
Internet - metla lidstva
IMHO elektromobily pro široké použití jsou ve stádiu ověřovací série. A teprve po mnoha změnách a vylepšeních se dojde k výrobku co si ho koupí i strejda z Horní nad Dolní, aby měl čím jezdit na houby a borůvky.
Nebo se naopak dojde k názoru: "Tak tudy ne, přátelé."
Nebo se naopak dojde k názoru: "Tak tudy ne, přátelé."
Svět je divadlo, které se jen proto tak špatně hraje, abych já se měl čemu smát. Ladislav Stroupežnický
Nedávno sa objavil nejaký vedecký názor, že ropa by nemusela byť len živočíšneho pôvodu, ale že možno vzniká hlboko v zemi pri vysokých teplotách a tlakoch... Sú to nejaké desaťročia, keď som mal rovnaké tušenie pri neustále sa posúvajúcom dátume, dokedy nám vraj vystačia svetové zásoby ropy. Ani ten proces, ktorým sa mala dostať fauna a flóra z povrchu do takých hĺbok pod zem, sa mi nikdy nezdal veľmi dôveryhodný.
Uz dlho hovorim, ze prijde spotrebna dan z elektriny pouzitej na dobijanie elektromobilov. Dobijanie bude povolene len zo specialnej zasuvky s vlastnym elektromerom. Inak to bude trestny cin kratenia dane (skus si dnes natankovat vykurovaci olej namiesto nafty).
A obavam sa, ze cena baterii pojde hore aj bez dalsieho zdanenia. Postaci, ze dopyt vyrazne prevysi ponuku.
A obavam sa, ze cena baterii pojde hore aj bez dalsieho zdanenia. Postaci, ze dopyt vyrazne prevysi ponuku.
Je to zajímavý výsledek, ale bez podrobností, jak se k němu došlo se mu dá těžko věřit. Tak ano benzíňák nemá baterii, ale má zase spoustu věcí, které auto na elektriku nepotřebuje. Ale co se mi hlavně nepozdává jsou ty tuny CO₂ během používání. Jestliže spalovací motor má účinnost 30% a elektromotor přes 90% (no dobrá s baterií třeba jen 70%)
A přidáním chlívečku "celkovo" to autor úplně zazdil, ten měl být vedle a ne nahoře, kde rozdíl opticky zdvojnásobuje, tedy to srovnání je za jakoby 2 auta.
Ale aspoň že neomýlá pořád dokola to jak se na elektriku museji stavět eletrárny (je celkem věrohodně spočítáno, že stoprocentní elektromobilizaci stávajícími elektrárnami zřejmě neuživíme) a vedení (tam platí totéž), zatímco benzín a naftu má každá benzínka, kterých je několik ve městě (a vůbec nepotřebují ropné vrty, rafinérie, dopravu přes půl zeměkoule...).
Nevím proč by mělo to, že baterky vyrábějí dětičky v malajzii určovat to jak je která technologie dobrá nebo špatná.
Elektromobil sice není nová věc (jsou starší jak benzíňáky), ale přesto je pořád v plenkách. Přecejenom levná ropa zatlačila jejich vývoj někam do ústraní mezi podivíny. Už aspoň vypadají jako auta a ne jako cirkusy na kolečkách (což bylo tak ještě před 10 lety), jezdí jako auta, zbývá už jen aby stály jako auta. Nikdo si nekoupí auto za mega jenom tak z nadšení (teda budou to jen jednotky nadšenců). Je fakt, že i v tomto se dělá pokrok a klasická auta zdražují tak, že se časem těm elektrickým cenově vyrovnaji.
Nakolik zanechá to či ono po sobě CO₂ je věc jedna, ale jsou i jiné vlivy (emise dalších plynů a prachu, hluk, teplo...) i když ten CO₂ je asi opravdu dominantní.
P.S. Někdy před 10 lety jsem slyšel o úmyslu opustit fosilní paliva, mluvilo se o horizontu 20-40 let tedy roky 2030-2050, přičemž to bylo stanoveno podle emisí. Ten rok 30 měl platit pokud by vše zůstalo při starém, ten rok 50 byl pro postupný pokles až k nule v roce 50. Podle mě se teda držíme spíš scénáře vše při starém, tedy by v roce 30 měl být konec. Ale nakolik to bylo míněné vážně, nebo kolikrát se tyto cíle přehodnotili jsem nesledoval. Každopádně to je docela smělý plán a nejde jen o auta (tam je to to nejmenší, i když pochybuju, že se dá vyrobit tak velké nožství syntetického paliva), chci vidět, čím si představujou, že budou krmit uhelné elektrárny. A na ropu a uhlí je navázaný celý komplexní průmysl, takže se pak může stát, že nebudou ani bublinky do limonády. Nemá někdo kdo sleduje ekologii nějaké novější informace, jestli to byl jen nějaký výstřelek (jako požadavek na 30% účinnost solárních článků) nebo to bylo myšleno vážně, i když se o tom nijak nemluví (aby se lidi nemohli předzásobit, jako to udělali se žárovkama).
A přidáním chlívečku "celkovo" to autor úplně zazdil, ten měl být vedle a ne nahoře, kde rozdíl opticky zdvojnásobuje, tedy to srovnání je za jakoby 2 auta.
Ale aspoň že neomýlá pořád dokola to jak se na elektriku museji stavět eletrárny (je celkem věrohodně spočítáno, že stoprocentní elektromobilizaci stávajícími elektrárnami zřejmě neuživíme) a vedení (tam platí totéž), zatímco benzín a naftu má každá benzínka, kterých je několik ve městě (a vůbec nepotřebují ropné vrty, rafinérie, dopravu přes půl zeměkoule...).
Nevím proč by mělo to, že baterky vyrábějí dětičky v malajzii určovat to jak je která technologie dobrá nebo špatná.
Elektromobil sice není nová věc (jsou starší jak benzíňáky), ale přesto je pořád v plenkách. Přecejenom levná ropa zatlačila jejich vývoj někam do ústraní mezi podivíny. Už aspoň vypadají jako auta a ne jako cirkusy na kolečkách (což bylo tak ještě před 10 lety), jezdí jako auta, zbývá už jen aby stály jako auta. Nikdo si nekoupí auto za mega jenom tak z nadšení (teda budou to jen jednotky nadšenců). Je fakt, že i v tomto se dělá pokrok a klasická auta zdražují tak, že se časem těm elektrickým cenově vyrovnaji.
Nakolik zanechá to či ono po sobě CO₂ je věc jedna, ale jsou i jiné vlivy (emise dalších plynů a prachu, hluk, teplo...) i když ten CO₂ je asi opravdu dominantní.
P.S. Někdy před 10 lety jsem slyšel o úmyslu opustit fosilní paliva, mluvilo se o horizontu 20-40 let tedy roky 2030-2050, přičemž to bylo stanoveno podle emisí. Ten rok 30 měl platit pokud by vše zůstalo při starém, ten rok 50 byl pro postupný pokles až k nule v roce 50. Podle mě se teda držíme spíš scénáře vše při starém, tedy by v roce 30 měl být konec. Ale nakolik to bylo míněné vážně, nebo kolikrát se tyto cíle přehodnotili jsem nesledoval. Každopádně to je docela smělý plán a nejde jen o auta (tam je to to nejmenší, i když pochybuju, že se dá vyrobit tak velké nožství syntetického paliva), chci vidět, čím si představujou, že budou krmit uhelné elektrárny. A na ropu a uhlí je navázaný celý komplexní průmysl, takže se pak může stát, že nebudou ani bublinky do limonády. Nemá někdo kdo sleduje ekologii nějaké novější informace, jestli to byl jen nějaký výstřelek (jako požadavek na 30% účinnost solárních článků) nebo to bylo myšleno vážně, i když se o tom nijak nemluví (aby se lidi nemohli předzásobit, jako to udělali se žárovkama).
Uhoľné bane sú v podstate povrchové a uhlík, grafit, diamant... sú formy bežného chemického prvku bez nutnej súvislosti s životom.xsc píše:Máš ten samý pocit i u uhlí?samec píše:Ani ten proces, ktorým sa mala dostať fauna a flóra z povrchu do takých hĺbok pod zem, sa mi nikdy nezdal veľmi dôveryhodný.
Ano, důležitý je jen výsledek. Až bude auto na elektřinu levné jako na benzín či naftu a bude stejně těžké s plnou nádrží, tak to elektřina prostě vyhraje. Jestli se bude ta elektřina tahat do baterek ze slunečních článků nebo z kosmické energie, tak to není vůbec důležité. Důležité je vyřešit váhu auta s nádrží energie pro jízdu a jeho celkovou cenu. Elektromobily tady byly opravdu dříve, ale za tu dobu ještě nikdo nevyřešil konečnou funkční koncepci aspoň trochu se přibližující průměrnému autu na benzín.
Kdysi jsem četl článek o předělání W353 na elektromotor a měl tam trakční baterie. Dobíjel to bůhvíkde, ale fungovalo to. Byl tam malý problémeček - místo 5 osob mohl jet sám nebo jen ve dvou, protože váha baterií mu vzala ty 3 osoby, které tím pádem vozil stále se sebou v podobě baterií. Tak takhle asi ne.
Kdysi jsem četl článek o předělání W353 na elektromotor a měl tam trakční baterie. Dobíjel to bůhvíkde, ale fungovalo to. Byl tam malý problémeček - místo 5 osob mohl jet sám nebo jen ve dvou, protože váha baterií mu vzala ty 3 osoby, které tím pádem vozil stále se sebou v podobě baterií. Tak takhle asi ne.
- PotPalo
- Příspěvky: 4565
- Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
- Bydliště: BA-Petržalka :(
- Kontaktovat uživatele:
Ono vôbec voziť motor a batérie nieje moc ekonomické. Človek váži napríklad 100 kg, auto 900 kg, takže 90% vynaloženej energie sa použije na prepravu motoru a iba 10% na prepravu človeka. Keby sa vymyslel systém, kde sa motor a batéria nevozí všade zo sebou... napríklad elektromagnetické cievky pod vozovkou. Alebo bežiace pásy. Alebo ja neviem čo, závesné ťažné lano ako pri lanovke, no možností je veľa. Motor s batériou by bol ako odpojiteľný doplnok na miesta kde tento systém nieje. Skrátka by sa nevozil všade.
Naposledy upravil(a) PotPalo dne 22 zář 2020, 16:08, celkem upraveno 1 x.
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.