Stránka 2 z 2

Napsal: 15 říj 2020, 11:19
od sis2
Robert18 píše:Volal jsem na servis ... udělat diagnostiku ...není třeba že to tyhle kotle prostě občas dělají
klasická zm*dí reakce - proč by to dělali - z nové desky mají víc, než kdyby něco opravili... někteří po nářku nad cenou opravy vytáhnou jiné řešení - náhodou mají "repasovanou" jednotku, asi tak za polovinu ceny, ale "bez dokladu"... Tržní přístup hajzlíků - zákazník to prostě zaplatí a basta!
Podobně to dělají v autoservisech - kolega tomu říká tupí, ale vych*caní vyměňovači jednotek a snímačů.

Napsal: 15 říj 2020, 11:45
od Artaban001
Stejný problém jsem kdysi řešil na "Baxi Nuvola". Nevím, zda to byla náhoda, ale začalo to dělat v době, kdy nám dali nad světlík přístřešek. Usoudil jsem, že si kotel lokne spalin (měl do světlíku koaxiální vedení - střed byl výfuk, plášť sání). Tak jsem oddělal víčko externího přívodu vzduchu, ale to zas kotel při zápalu střílel. Tak jsem víčko vrátil zpět, ale tak, že byla pod ním mezera, kterou udělá obyčejná matice M06 (matka na desítku klíč), co se použila v počtu 3 kusy jako distanční podložka. Od té doby byl pokoj. Dnes nevím, už tam nejsem.

Napsal: 15 říj 2020, 18:33
od Robert18
Tak jsem vyměnil kondenzátory okolo zapalování a samozřejmě to je plně stejné.
Nicméně pokrok jsem přeci jen učinil.

Jako poslední nápad mě napadlo vzít fén a desku zezadu nahřát - kotel téměř okamžitě začal fungovat.

Tedy je to určitě deskou a bude to něco vyhřátého buď součástka nebo spoj ale nemůžu to najít

Napsal: 17 říj 2020, 00:17
od Robert18
Ahoj,

tak jsem na to přišel. Teď bych potřeboval vaší pomoc.
Závada je ve zdroji.
Na označeném kondenzátoru by zřejmě melo být 24V
Jenže při chodu kotle a pokusu o zapálení napětí začne padat při 19,6V kotel zhasíná.
Jak zhasne napětí vyskočí na 22 - 23V a kotel zase zapaluje.
Pokud zdrojovou část (vyobrazeno na foto) zahřeju fénem tak napětí stoupna ne 24 a drží v rozmezí 24 -23V a jak chladne tak pomalu padá až zase na těch 19,6V.
Jak hodně zdroj zahřeju tak dlouho vydrží fungovat.

Vyměním kondenzátory kvůli svodu ale spíš mi přijde že ujíždí stabilizace.
Zdroj je klasický pulzáček s IO který je přes kontrolní vinutí napájen a držen malou kapacitou na stabilizaci je tam zenrka a optočlen ovšem jaksi na sekundáru to je poněkud podivné jedna strana vinutí přím na + kondenzátoru, žádná tlumivka, žádný odpor a nějak mi uniká kudy je vinutí spojeno s mínusem. nějaké diody tam jsou a trafo má na druhé sekundáru také 4 vývody předpokládal jsem že tam jsou dvě vinutí ale přes jedno je didoa takže to tam musí být jinak.

Poraďte prosím už se tady s tím drbu věčnost a doma mrznem

Napsal: 17 říj 2020, 00:38
od Robert18
IO je VIPer12A

Napsal: 17 říj 2020, 06:48
od Artaban001
Si najdi jeho datasheet a tak nějak najdeš schéma zdroje. Ono moc možností, jak jej zapojit není. A třeba je on vadný. Ty šváby umí odcházet kolikrát zvláštním způsobem.

Napsal: 17 říj 2020, 08:37
od passion
Okrem výstupného by som preveril vstupný filter. Na obrázku asi ten čierny 400V kondík. Oba na kapacitu a aj ESR.

Napsal: 17 říj 2020, 10:38
od rayx
Robert18 píše: Pohledově na desce není vidět špatný, nebo vyhřátý spoj.
Robert18 píše: Teď jsem to celé proletoval protože když jsem si nasadil brýle tak bylo vidět, že cín na spojích je horší ale pořád to nefunguje
Tys psal, žes přešel spoje? No kvalita přepájení ale nic moc podle toho cos sfotil.
Ale co třeba ještě tyhle zřejmě vyhřátý spoje (ve žlutém kroužku), jak to pak vypadá zespodu? Projdi to znovu a pořádně.

Napsal: 17 říj 2020, 20:58
od Robert18
Dobrý den,

děkuji za konstruktivní kritiku.
Tišťák je dvouvrstvý a spoje jsou prokovené tedy dle mě stačí to prohřát a přidat cín zespoda. Není nutné, dle mě, tavit spoj a nutit cín protéct nebo letovat z obou stran.
Ty zakroužkované spoje jsou : odpor 1 mega pro obvod hlídání plamene, dioda pro spuštění kotle povelem od termostatu a dioda což je zajímavé zřejmě ochranná paralelně k primárnímu vinutí.

Kotel už funguje. Kondenzátor 4.7M/100V měl svod a zřejmě padalo napájení IO.
Kondenzátor na výstupu byl 330M/50V ten se nejevil přímo vadný a filtrační byl 4.7M/400V.
Vyměnil jsem za to co bylo doma a výsledkem je že kotel topí.
Napětí na výstupním kondenzátoru je ovšem 27V a nikde nezjistím jestli to je moc
Všechny kondenzátory jsou na 50 nebo 100V.
Nicméně zdroj je měkký každé sepnuté ovládací relé má vliv na napětí zdroje.
Největší odběr má zřejmě modulátor plynové armatury což jsem vydedukoval že bude PWM řízený solenoid.
Takže když to všechno jede naplno tak má zdroj napětí cca 25V.
Při zahřívání fénem už ale napětí nestoupá mat 0.2V
Tak snad to bude OK. ten pulzák nemá zpětnou vazbu přes optočlen nebo jsem jí nenašel ty co tam jsou zapojeny jako oddělení vstupů spouštění zřejmě.
Zpětná vazba je z primáru Dioda zenerka odpor kondenzátor Tak proto by to mohlo být tak měkké.

Napsal: 19 říj 2020, 09:49
od sis2
Podstatná asi byla výměna kondenzátoru v napájení řídícího obvodu. Pokud jsi jako náhradu použil "co šuflík dal", určitě tam dodatečně patří (aspoň po sezóně) nový a kvalitní Low ESR typ s teplotní hranicí 105°C nebo více. Na něm záleží, jak dlouho bude zdroj fungovat. Tohle jinak bývá podle mé zkušenosti vůbec nejčastější závada spínaných zdrojů jak v bílé technice, tak u nejrůznějších wifi routerů, switchů apod. síťových prvků, stejně tak i u různých nabíječek a zásuvkových adaptorů...
Kolísání výstupu při tak jednoduché stabilizaci je normální, takže máš problém zřejmě vyřešený.

Napsal: 19 říj 2020, 22:06
od Robert18
Dobrý den,

děkuji všem za pomoc.
Snad to ještě někdy doladím, ale spíš jen když zase bude problém.

Napsal: 22 říj 2021, 23:37
od testik123
Ahoj, problém již bude neaktuální, ale jen pro další, kteří by měli problém s kotlem BAXI, kdy kotel neustále zapaluje (hází jiskru) a i přesto že zapálí a plamen hoří, tak po chvilce dojde k bezpečnostnímu vypnutí a chybě.

Buď se může jednat o přehození fázového a nulového vodiče mezi sebou na přívodní šňůře (to však zřejmě pouze při instalaci nebo nějakém zásahu - běžně za provozu již nehrozí).

Pokud máte v kotli BAXI desku typ CS0261F, tak bude s možná chyba v elektronice na desce. V mém případě se jednalo o spálený SMD odpor o hodnotě 10kOhm, který se nachází na zpětné vazbě od VN zapalovací cívky (viz. foto).

Předem varuji, že za případné následky neodborným zásahem do elektroniky nenesu žádnou zodpovědnost! Pokud nevíte co přesně děláte, přenechte opravu odbornému servisu!!!