O tom sice nevím, ale nebudu se hádat, "asfaltovou" baterku jsem měl jen jednu. Nakonec jsem do ní i vlezl, ale jestli tam byla drážka jsem fakt nezkoumal. Ovšem v dnešních baterkách se kal na dně neusazuje (ze záporných elektrod toho moc nepadá), navíc je mezi deskami méně místa, takže i kladné, rozpadající se, jsou drženy pohromadě. Proto vylití elektrolytu u nich je mnohem bezpečnější, v podstatě se nemá co stát. Ale není pro to žádný důvod.EKKAR píše:U starejch baterek se vylejvání předpokládalo. Vyřešený to bylo tak, že po stranách bloku elektrod byla v boční stěně učuněná mělká ale široká drážka, ...
Autobaterie - výměna elektrolytu???????
Moderátor: Moderátoři
To není u baterky taková zrada, kabely pomůžou, ale když Ti chcípne dobíjení, tak je to horší.
Zdechlou baterku jsem zažil na horách už 2x, zapalování v tramtárii 3x, dobíjení v tramtárii 2x, palivový čerpadlo v tramtárii 1x![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jen jednou to potřebovalo náhradní díl ze servisu.
To bylo ale všechno na Favoritu a Feldě, celkem asi za 500t km, servisní díl potřebovala akorát přerušená cívka čidla zapalování na Favoritu.
Ostatní "opravy" můžu popsat, ono když stojíš někde v prdeli ve 2 v noci a auto je chcíplý, tak si takový věci pamatuješ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Zdechlou baterku jsem zažil na horách už 2x, zapalování v tramtárii 3x, dobíjení v tramtárii 2x, palivový čerpadlo v tramtárii 1x
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Jen jednou to potřebovalo náhradní díl ze servisu.
To bylo ale všechno na Favoritu a Feldě, celkem asi za 500t km, servisní díl potřebovala akorát přerušená cívka čidla zapalování na Favoritu.
Ostatní "opravy" můžu popsat, ono když stojíš někde v prdeli ve 2 v noci a auto je chcíplý, tak si takový věci pamatuješ
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Naposledy upravil(a) danhard dne 25 říj 2020, 00:05, celkem upraveno 1 x.
Srandovní byla třeba "oprava" palivového čerpadla.
Vytáhl jsem si z nádrže PETku benzínu a pak jsem si jí dal na střechu, přivázal k lyžinám a nechal samospádem kapat do karburátoru.
S tím jsem dojel asi 10km k pumpě a tam načepoval LPG, kterej jsem měl prázdej![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Doma jsem koupil náhradní čerpadlo a dal ho tam, před tím jsem ale zjistil, že stačilo do něj klepnout kladivem a ono se chytlo.
Ale když jsem to v tramtárii spravoval, tak jsem ani nevěděl, kde je ? v nádrži.
Taky jsem zachránil jednoho borce v Německu, 100km před hranicí.
Chcíplo mu dobíjení dobíjení (to ale nevěděl), koupil novou baterku, ale s ní ujel jen 200km přes den, pak mu to k večeru chíplo.
Za "živa" jsem mu půjčil svojí baterku, vzal si jeho a jeli jsme do Čech.
Vytáhl jsem si z nádrže PETku benzínu a pak jsem si jí dal na střechu, přivázal k lyžinám a nechal samospádem kapat do karburátoru.
S tím jsem dojel asi 10km k pumpě a tam načepoval LPG, kterej jsem měl prázdej
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Doma jsem koupil náhradní čerpadlo a dal ho tam, před tím jsem ale zjistil, že stačilo do něj klepnout kladivem a ono se chytlo.
Ale když jsem to v tramtárii spravoval, tak jsem ani nevěděl, kde je ? v nádrži.
Taky jsem zachránil jednoho borce v Německu, 100km před hranicí.
Chcíplo mu dobíjení dobíjení (to ale nevěděl), koupil novou baterku, ale s ní ujel jen 200km přes den, pak mu to k večeru chíplo.
Za "živa" jsem mu půjčil svojí baterku, vzal si jeho a jeli jsme do Čech.
Já znám borce, kterej ve Špindlu v noci při -20, pod lampou veřejnýho osvětlení sundával u š120 hlavu motoru a vše kolem aby mohl namlátit zpět protimrazový zátky. To je tak, když někdo zapomene, že tam nemá dost hustej Fridex. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Bylo to na Novej rok za energetický krize 1979. Chtěl jsem ho odtáhnout domů ale nedal se.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Bylo to na Novej rok za energetický krize 1979. Chtěl jsem ho odtáhnout domů ale nedal se.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Dobíjení dobíjení neznám, ale fintu s výměnou baterky z vozidla s funkčním dobíjením do vozidla se závadou a zpátky po dejme tomu hodině jízdy "ve vláčku" jsem uplatnil před pár lety na Buchlově - partička motorkářů i s holkama na tandemech tam řešila podobně kikslou jednu mašinu. Kdyby byli místní, bylo by houby zle - ale oni byli liberečáci. Takže jsem vytáhnul nejdřív měřák a když jsem zjistil, že ta mašina nedobíjí, tak jsem tu vytřískanou baterku nechal chvíli napojenou kabelama k Drobkovi - aby v mašině s funkčním dobíjením aspoň natočila motor, když svoji plně nabitou půjčil tomu nedobíjejícímu. Takhle doufám aspoň dojeli domů ... A ohledně závad na škodovkách - větší část popsanejch "přiznanejch" závad svědčí o naprostým nezájmu majitele/řidiče o auto a o naprostým vykvajznutí se na jakoukoliv starost o auto = závadě na baterce se dá předejít včasnou výměnou, protože stav těsně předcházející kleknutí baterky poměrně jednoznačně dávají znát dopředu, to samý platí o dobíjení - napnutí řemenu, stav kroužků a uhlíků nebo ložisek alťasu není žádnej problém prověřit a postarat se v předstihu o opravu, palivová pumpa se taky sama od sebe neposere, ale vysloveně jí škodí vyjíždění nádrže dosucha resp. skoro trvalý ježdění "na hladový voko", kdy si vinou přelejvání zbytku paliva po dně nádrže odstředivou silou v zatáčkách cucne vzduch častějc než by bylo zdrávo. To jde taky a bez keců "za šoférem". Jediný co se dá u fáčka/feliny přiznat jako blbá náhoda je přerušená snímací indukční cívečka v rozdělovači, ta se skutečně posere i sebepečlivějšímu majiteli. Všemu ostatnímu se dá z velký míry dalece předejít.danhard píše:...Taky jsem zachránil jednoho borce v Německu, 100km před hranicí.
Chcíplo mu dobíjení dobíjení (to ale nevěděl), koupil novou baterku, ale s ní ujel jen 200km přes den, pak mu to k večeru chíplo.
Za "živa" jsem mu půjčil svojí baterku, vzal si jeho a jeli jsme do Čech.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)