Stránka 2 z 7

Napsal: 23 říj 2020, 03:33
od Kremik
EKKAR píše:U starejch baterek se vylejvání předpokládalo. Vyřešený to bylo tak, že po stranách bloku elektrod byla v boční stěně učuněná mělká ale široká drážka, ...
O tom sice nevím, ale nebudu se hádat, "asfaltovou" baterku jsem měl jen jednu. Nakonec jsem do ní i vlezl, ale jestli tam byla drážka jsem fakt nezkoumal. Ovšem v dnešních baterkách se kal na dně neusazuje (ze záporných elektrod toho moc nepadá), navíc je mezi deskami méně místa, takže i kladné, rozpadající se, jsou drženy pohromadě. Proto vylití elektrolytu u nich je mnohem bezpečnější, v podstatě se nemá co stát. Ale není pro to žádný důvod.

Napsal: 24 říj 2020, 17:39
od stasek
Dobrý den přeji, když je tady řeč o akumulátorech, tak bych se chtěl optat znalých, na co jsou ty 2 (předpokládám) zátky na akumulátoru co je na fotce.

Napsal: 24 říj 2020, 17:40
od Hubert_79
Jsou to zátky od článků, na baterii jich bude šest. Zbývající čtyři budou pod tou nálepkou.

Napsal: 24 říj 2020, 17:47
od stasek
Díky, teď jsem se koukal a je to tak, jdou nahmatat pod nálepkou.
Ještě bych se rád optal na to, když mě konzervátor v garáži dobíjí akumulátor na 13,9V tak není to moc?

Napsal: 24 říj 2020, 21:26
od Habesan
Ne.

Napsal: 24 říj 2020, 22:43
od danhard
Musím zaklepat, koktávku mám 11 let a baterka stále drží :D

Napsal: 24 říj 2020, 22:56
od Hubert_79
11 let? Ta už s exitem čeká na nejvhodnější okamžik. Tj. na noc, zimu a někde v tramtárii 200 km od domova :)

Napsal: 24 říj 2020, 23:56
od danhard
To není u baterky taková zrada, kabely pomůžou, ale když Ti chcípne dobíjení, tak je to horší.
Zdechlou baterku jsem zažil na horách už 2x, zapalování v tramtárii 3x, dobíjení v tramtárii 2x, palivový čerpadlo v tramtárii 1x :D
Jen jednou to potřebovalo náhradní díl ze servisu.

To bylo ale všechno na Favoritu a Feldě, celkem asi za 500t km, servisní díl potřebovala akorát přerušená cívka čidla zapalování na Favoritu.
Ostatní "opravy" můžu popsat, ono když stojíš někde v prdeli ve 2 v noci a auto je chcíplý, tak si takový věci pamatuješ :D

Napsal: 25 říj 2020, 00:03
od Kremik
Baterka z Kaufu, co? :) Mě docela překvapuje, že prodávají ty se zátkama. Už kdysi jsem je tam viděl, jiné, ale taky zátkové. Odkudpak je asi berou?

Napsal: 25 říj 2020, 00:14
od danhard
Srandovní byla třeba "oprava" palivového čerpadla.
Vytáhl jsem si z nádrže PETku benzínu a pak jsem si jí dal na střechu, přivázal k lyžinám a nechal samospádem kapat do karburátoru.
S tím jsem dojel asi 10km k pumpě a tam načepoval LPG, kterej jsem měl prázdej :D
Doma jsem koupil náhradní čerpadlo a dal ho tam, před tím jsem ale zjistil, že stačilo do něj klepnout kladivem a ono se chytlo.
Ale když jsem to v tramtárii spravoval, tak jsem ani nevěděl, kde je ? v nádrži.

Taky jsem zachránil jednoho borce v Německu, 100km před hranicí.
Chcíplo mu dobíjení dobíjení (to ale nevěděl), koupil novou baterku, ale s ní ujel jen 200km přes den, pak mu to k večeru chíplo.
Za "živa" jsem mu půjčil svojí baterku, vzal si jeho a jeli jsme do Čech.

Napsal: 25 říj 2020, 07:44
od Celeron
Já znám borce, kterej ve Špindlu v noci při -20, pod lampou veřejnýho osvětlení sundával u š120 hlavu motoru a vše kolem aby mohl namlátit zpět protimrazový zátky. To je tak, když někdo zapomene, že tam nemá dost hustej Fridex. :wink:
Bylo to na Novej rok za energetický krize 1979. Chtěl jsem ho odtáhnout domů ale nedal se.

Napsal: 25 říj 2020, 10:34
od p32
Danharde, jak to tu čtu, tak ti nevěřím ani slovo. Tolik závad na škodovce ještě nikdo nepřiznal. :lol:

Napsal: 25 říj 2020, 11:23
od stasek
Kremik: jo baterka je z Kauflandu, podle popisu na ní je to německej výrobek.

Napsal: 25 říj 2020, 11:28
od rnbw
Nemecky vyrobok z Ciny.

Napsal: 25 říj 2020, 11:28
od EKKAR
danhard píše:...Taky jsem zachránil jednoho borce v Německu, 100km před hranicí.
Chcíplo mu dobíjení dobíjení (to ale nevěděl), koupil novou baterku, ale s ní ujel jen 200km přes den, pak mu to k večeru chíplo.
Za "živa" jsem mu půjčil svojí baterku, vzal si jeho a jeli jsme do Čech.
Dobíjení dobíjení neznám, ale fintu s výměnou baterky z vozidla s funkčním dobíjením do vozidla se závadou a zpátky po dejme tomu hodině jízdy "ve vláčku" jsem uplatnil před pár lety na Buchlově - partička motorkářů i s holkama na tandemech tam řešila podobně kikslou jednu mašinu. Kdyby byli místní, bylo by houby zle - ale oni byli liberečáci. Takže jsem vytáhnul nejdřív měřák a když jsem zjistil, že ta mašina nedobíjí, tak jsem tu vytřískanou baterku nechal chvíli napojenou kabelama k Drobkovi - aby v mašině s funkčním dobíjením aspoň natočila motor, když svoji plně nabitou půjčil tomu nedobíjejícímu. Takhle doufám aspoň dojeli domů ... A ohledně závad na škodovkách - větší část popsanejch "přiznanejch" závad svědčí o naprostým nezájmu majitele/řidiče o auto a o naprostým vykvajznutí se na jakoukoliv starost o auto = závadě na baterce se dá předejít včasnou výměnou, protože stav těsně předcházející kleknutí baterky poměrně jednoznačně dávají znát dopředu, to samý platí o dobíjení - napnutí řemenu, stav kroužků a uhlíků nebo ložisek alťasu není žádnej problém prověřit a postarat se v předstihu o opravu, palivová pumpa se taky sama od sebe neposere, ale vysloveně jí škodí vyjíždění nádrže dosucha resp. skoro trvalý ježdění "na hladový voko", kdy si vinou přelejvání zbytku paliva po dně nádrže odstředivou silou v zatáčkách cucne vzduch častějc než by bylo zdrávo. To jde taky a bez keců "za šoférem". Jediný co se dá u fáčka/feliny přiznat jako blbá náhoda je přerušená snímací indukční cívečka v rozdělovači, ta se skutečně posere i sebepečlivějšímu majiteli. Všemu ostatnímu se dá z velký míry dalece předejít.