Víc jak měsíc nebyla doma, baterku neměl kdo nabít - po měsíci ve vybitým stavu se už ani neudržela nabitá ...Kremik píše:Že takový stav baterce nesvědčí je jasné, ale že by jedno, i když totální vybití baterku přímo znefunkčnilo, a to ještě relativně novou, to se mi tedy nezdá.EKKAR píše:originální baterku pohřbila vlastní vinou hned první rok, protože nechala nedobouchnutý víko kufru a odemčený auto v garáži s klíčem v zapalování ... totálně vybilo a tím i zabilo původní baterku.
Vybíjení akumulátoru
Moderátor: Moderátoři
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Jj, zlatý starý údržbový baterky. Tu historku se zdechlou Vartou Blue Dynamic doplním o další podrobnosti.
Ta Felda stála přes zimu se starou (hádám asi 4-letou) klasickou údržbovou baterkou na parkovišti a nejezdilo se s ní. Na jaře samozřejmě ani nevrzla. Baterka odvezena domů, připojena na automatickou nabíječku - ta odmítla s ní cokoli dělat. Takže zakoupena nová (ta Varta, bezúdržbová), instalována, auto přejelo po vlastní ose z Anglie do Čech (v kufru ta stará vybitá baterka). Tady, po cca týdnu odstavení, opět totálně mrtvá baterka (ta nová Varta, vybitá světýlkem v kufru), s mizivou kapacitou. Žádná nabíječka ji nevzkřísila.
I vzal jsem tu starou údržbovou ubožačku na obyčejnou nabíječku, nabil, a pohoda. Pořád ještě měla >50% kapacity. S tou starou baterkou se pak auto taky prodalo.
Ta Felda stála přes zimu se starou (hádám asi 4-letou) klasickou údržbovou baterkou na parkovišti a nejezdilo se s ní. Na jaře samozřejmě ani nevrzla. Baterka odvezena domů, připojena na automatickou nabíječku - ta odmítla s ní cokoli dělat. Takže zakoupena nová (ta Varta, bezúdržbová), instalována, auto přejelo po vlastní ose z Anglie do Čech (v kufru ta stará vybitá baterka). Tady, po cca týdnu odstavení, opět totálně mrtvá baterka (ta nová Varta, vybitá světýlkem v kufru), s mizivou kapacitou. Žádná nabíječka ji nevzkřísila.
I vzal jsem tu starou údržbovou ubožačku na obyčejnou nabíječku, nabil, a pohoda. Pořád ještě měla >50% kapacity. S tou starou baterkou se pak auto taky prodalo.
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
A co myslíš, že jsem s ní asi udělal jiného? Byla prostě total kaput.Kremik píše:No tak kdyby jsi vzal i tu novou na obyčejnou nabíječku, dopadlo by to asi podobně.
Liší se vápníkem. A existence víček neznamená, že se jedná o údržbovku - měl jsem v jednom autě z výroby bezúdržbovku Panasonic s normálními šroubovacími víčky.Kremik píše:Vždyť ty baterky se liší snad jen tou absencí víček. Ani v údržbovkách už léta voda skoro neubývá.
Přesně, zmenšenej úbytek vody během životnosti je důsledek legování olova v elektrodách vápníkem - jiný už se ani dneska nedělají. Odvrácení se od bezvíčkový technologie je následek velký kritiky ze strany distribuční a servisní sítě - pro ně je lacinější brát baterky z výroby suchý a v distribučním středisku mít malou manufakturu k plnění baterek elektrolytem dodávaným paralelně v cisternách - několikanásobně se tak snižuje režie vynaložená na skladování baterek míň prodávanejch typů. Suchou "nabitou" baterku stačí mít v suchu a v chladu, chráněnou před slunečním zářením a před CO₂ - to splňuje plechová bouda a víčka na baterce s gumovým těsněním. Baterka tak vydrží uložená několik let, pak ji stačí nalejt, nechat hodinu odstát a může jít do vozidla. Naproti tomu z výroby už naplněná baterka má "beznákladovou" skladovatelnost maximálně půl roku, pak už se o ni musí pečovat - dobíjet, hlídat elektrolyt atd ... A protože díly na baterky se dělají stejný pro všecky druhy, je jednodušší a levnější mít je všecky s víčkama, i když zdánlivě jsou vyšší výrobní náklady - náklady na vícero druhů a celou logistiku kolem servisu by ale byly vyšší.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Jo, hochu, TY TOHO JEŠTĚ VŮBEC HODNĚ NEVÍŠ. Je to totiž už několik desítek let naprosto běžnej výrobní "fígl" - baterka se vyrobí takovým způsobem, že po zalití běžným elektrolytem se bude od začátku chovat jako nabitá, nebude potřebovat FORMOVÁNÍ = vytváření reaktivní aktivní hmoty na povrchu desek postupným opakovaným nabitím a vybitím. Dělá se to chemicky mořením sad desek před kompletací do futrálu - ty desky se tím "přednabijou" a nalitím normálního elektrolytu se pak baterka jen aktivuje. Prodejní označení takovýho akumulátoru je "suchý, nabitý".
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Chyba - elektrody jsou lisovaný z olověnýho a klejtovýho prachu do rámečků z litýho olova (veškerý olovo má Ca leguru) a jde je před kompletací chemickým opracováním povrchu "nabít" = upravit tak, aby měly ještě před seskládáním do svazku i se separátorem na svým povrchu ty samý látky, který se u akumulátoru předem nenabitýho vytvářejí až tím prvotním formováním.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- tomasjedno
- Příspěvky: 5634
- Registrován: 11 říj 2008, 02:00
- Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Jenže vápníkem se baterky legují už pěkně dlouho. Svou první autobaterku jsem kupoval někdy koncem roku 1999, byla to Varta, měla normálně víčka a o bezúdržbovosti v přiloženém sešitku nebyla ani zmínka. Přesto si nepamatuju, že bych do ní někdy dolíval vodu po celou dobu co jsem ji používal, nebylo to prostě potřeba, jestli možná jednou, a to kdo ví...Bohužel za 2 až 3 roky mi byla odcizena s celým autem, takže víc poreferovat nemůžu. Ani žádné další baterky nebyly nijak víc náročné na vodu, pokud to nebyl nějaký vysloužilý týraný kousek koupený s ojetým autem.
Kdyby se taková údržbová baterka zašroubovala víčkama, který by byly propustný jen přes tu tabletu, co snad nějak rekombinuje plyny zpátky na vodu, a uzavřel ten boční kanálek, byla by z údržbovky bezúdržbovka. 5 roků by vydržela určitě.
A ano, všechny baterky se vyrábějí za sucha nabité. I ty, u kterých se to negarantuje, mají po nalití na svorkách napětí.
Kdyby se taková údržbová baterka zašroubovala víčkama, který by byly propustný jen přes tu tabletu, co snad nějak rekombinuje plyny zpátky na vodu, a uzavřel ten boční kanálek, byla by z údržbovky bezúdržbovka. 5 roků by vydržela určitě.
A ano, všechny baterky se vyrábějí za sucha nabité. I ty, u kterých se to negarantuje, mají po nalití na svorkách napětí.
Jop, právě u Varty jsem se setkal s tím, že jsou různý Varty. Jiná jde do prvovýroby (do automobilky na montáž), jiná do profi-servisu a ještě jinačí na pulty prodejen. Všecky mají stejnej nápis Varta Blue Dynamic případně Silver Dynamic, ale výdrž jak nebe a dudy. To takový Exide nebo Banner jsou furt jedny a ty samý ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
nj všechny jsem kupoval ve Vartě v HK bří Štefanů , a i když bylo vidět že chlapi tomu rozumí, jednu se mi dokonce podařilo vyreklamovat . Podotýkám, že uznání reklamace předcházela z jejich strany kontrola dobíjení. Prostě já ztratil v Vartě důvěru, nakonec loni jsem v Hornbachu koupidva paklíky tužkovek cca 24 ks a taky mi přišlo že měli nižší životnost. Možná kostování. Všiml jsem si, že asijci se často zastaví na nějaké úrovni značkoví výrobci jdou ještě pod jejich úroveň