auto-moto, ucházející pneu po uskladnìní

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#16 Příspěvek od Sandal »

sr71 píše:
Sandal píše:Když přezouvám kola, očistim ráfek kartáčem a když je na disku vidět koroze, hned natřu utěsňovačem patek a je klid
takže to natíráš zvenku na nahuštěné pneu? používáš něco takového? https://www.ferdus.cz/cyklo-vybaveni/op ... 00-ml.html
Přesně to používám. Jinak nee. Zvenku to je prd platný. Plášť sundám na zouvačce a natřu disk a zase nazuju gumu. Jak při huštění zaskočí, těsní to. Je to jedinný způsob jak se zbavit úniku vzduchu u rezavejch disků. Jinak se omlouvám, neuvedl jsem že mám doma privátní pneuservis.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#17 Příspěvek od EKKAR »

Hubert_79 píše:Nesetkávám se s tím. Kola mám na ráfcích, přehazuji je tedy sám. Vždy po sezoně, co je vytáhnu na přezutí jsou ušlá, ale málo a všechna stejně.
Po namontování to jedu zkontrolovat k pumpě a při té příležitosti hustím i rezervu.
Já si je nechávám přehodit - a pokaždý před nahozením na auto znovu dovyvážit. Kdo nečuní stejně, nedokáže ocenit ten náhlej klid bez vibrací od kol po nasazení takhle dovyváženejch kol - jeden by neřek, jak moc se po těch ani ne 4-5 tisících ujetejch km dokážou gumy rozvážit.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Hubert_79 »

Vyvážit je nechávám cca ob rok, rozdíl nepozorovatelný.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#19 Příspěvek od rnbw »

Nedavam vyvazit nikdy, len pri kupe novych pneumatik. Letne som tento rok kupoval nove, rozdiel po vyvazeni ziadny.

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#20 Příspěvek od Sandal »

Ekkar: Viď? To je jak kdybys řídil novou káru.

Hubert_79: Co máš za gumy? Hrozně moc dělaj špatný tlumiče. Kolo cupitá a gumy se sjížděj nerovnoměrně. Pokud je geometrie a tlumiče v cajku gumy vydržej dost km bez převažování.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Hubert_79 »

Letní nějaké Nexen a zimáky Barum Polaris. Tlumiče nové (původní měly 130 k km), nechal jsem je měnit spíš preventivně, páč praskla pružina, tak když se už do toho lezlo... Geometrie v pohodě, gumy sjížděné pravidelně, nikam to netáhne.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#22 Příspěvek od Mysteri »

EKKAR píše:... znovu dovyvážit. Kdo nečuní stejně, nedokáže ocenit ten náhlej klid bez vibrací od kol po nasazení takhle dovyváženejch kol.
Ja viem oceniť vyváženie kolies :lol: Keď som bol ešte HRDÝ majiteľ OLTCITA, tak sa mi stalo, že som v pneuservise v Dubnici kúpil gumy a v cene mala byť aj ich výmena. Až keď som zaplatil a mi ich začali prezúvať, (staré gumy už boli zhodené z diskov...) tak pán mi povedal: Ale vyvážiť si ich musíte ísť dať do Trenčína, lebo mi tu nemáme nástavec na vyvažovačke pre vaše kolesá. (OLTCIT mal totiž v disku pre skrutky tri ďúry) Som mal chuť ho zabiť. Ale ešte väčšia chuť na vraždu toho dementa a celého ansámblu toho pneuservisu ma chytala po ceste z Dubnice do Trenčína (cca 12km) To auto vozilo zo strany na stranu už pri rýchlosti 50km/hoď. V TN som samozrejme musel platiť opätovné zhodenie a nahodenie kolies + vyváženie. Čiže ,,Dubnická" akcia sa mi predražila. Pri tom, tí dementi na Zväzarme v Dubnici videli, že som tam s Oltcitom a ten ,,motocyklový" rozmer gúm tiež bol jasný.... A to ešte nezabudnem na ich pomocníka, takého malého 145cm škrčka, pohybujúceho sa okolo vtedajších miestnych ,,mafistov", ako čumel na tú holú prednú nápravu bez kolies. Obchádzal, očumoval a: Boha, to nemá predné brzdy?! Kto vie, tak vie, kto nevie, nech si vygooglí, kde mal Oltcit predné brzdy... :lol:

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#23 Příspěvek od Celeron »

Haha, vyvažování kol, o tom mi povídejte. Koupil jsem si na minulej auťák hliníkáče na letní gumy. Gumař na ně nasadil původní Mušelímy, co měly za sebou asi 4 tisíce km od koupě novýho auta. Když jsem je pak jel projet, tak od 100km/hod do 110km/hod jsem auťák skoro neudržel na silnici. Na původních plecháčích žádnej problém.
Následovalo znova vyvážení na druhý vyvažovačce. Posun a hmotnost závažíček naprosto minimální. Dělalo to stále ve stejný rychlosti.
Tak jsme začali bádat a postupně Mušelíny po jedný vraceli na plecháče. No a podivná věc. Stačilo na jakoukoliv pozici osadit jakejkoliv Mušelín na jakejkoliv plecháč a okamžitě byl pokoj, vibrace zmizely.
Nepřišli jsme na to v čem je dílo a tak se hliníkáče reklamovaly. Poslali nový s jedním paprskem navíc. Ty dělaly to samý, naštěstí mnohem míň ale až na dálnici při 135km/hod a na 140 km/hod to zase přestalo. Vykašlal jsem se na to, nemám potřebu jezdit rychlejc. Disky Ronal.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Sandal
Příspěvky: 2393
Registrován: 22 kvě 2006, 02:00
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

#24 Příspěvek od Sandal »

Hubert_79 píše:Letní nějaké Nexen a zimáky Barum Polaris. Tlumiče nové (původní měly 130 k km), nechal jsem je měnit spíš preventivně, páč praskla pružina, tak když se už do toho lezlo... Geometrie v pohodě, gumy sjížděné pravidelně, nikam to netáhne.
No to je přesně ono. Jak máš v pořádku podvozek, tak nemáš starosti s gumama.

Celeron: To zřejmě dělá dynamická nevyváženost kol. Je to příčná nevyváženost v rotační ose kola.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#25 Příspěvek od EKKAR »

Mysteri píše:.... A to ešte nezabudnem na ich pomocníka, takého malého 145cm škrčka, pohybujúceho sa okolo vtedajších miestnych ,,mafistov", ako čumel na tú holú prednú nápravu bez kolies. Obchádzal, očumoval a: Boha, to nemá predné brzdy?! Kto vie, tak vie, kto nevie, nech si vygooglí, kde mal Oltcit predné brzdy... :lol:
Jo, oltcit, to byla vůbec mrdka všech mrdek - on to byl v podstatě citroen (dokonce i plastovej výlisek mřížky na masce měl v prostředku předlisovanej tvar tý dvojitý stříšky), což mluví samo za sebe, citroeňáckej původ dosvědčujou právě i ty 3-šroubový náboje kol, motor boxer jak u subaru, chlazení vzduchem jak u traboše, přední kotouče až u převodovky, takže když se měnily, musely celý poloosy dolů, nadměrně měkký pérování, takže v zatáčce se to naklánělo jak pirátskej škuner v tajfunu, kvůli nekvalitně slícovaným polotovarům karburátoru to žralo i chodce z chodníku - a navíc vyžadoval tehdejší Super neboli oktanový číslo 95 v době, kdy škodovkám včetně favoritů stačil 85-oktanovej Speciál, převodovka odstupňovaná snad samotným Čaušaškem (jedna-dvě strašně krátký, od trojky naopak strašně dlouhý), no prostě přezdívka "Čaušeskova pomsta" byla opravdu na místě ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Hubert_79 »

Mysteri píše:Ale vyvážiť si ich musíte ísť dať do Trenčína, lebo mi tu nemáme nástavec na vyvažovačke pre vaše kolesá. (OLTCIT mal totiž v disku pre skrutky tri ďúry) .......... Kto vie, tak vie, kto nevie, nech si vygooglí, kde mal Oltcit predné brzdy... :lol:
To máš za to, že sis koupil takový střep. Kotouče to mělo přístupné z motoru, při ústí poloos z převodovky. A taky - ruční brzda působila na přední kola.
Třebovský vševěd píše:kdy škodovkám včetně favoritů stačil 85-oktanovej Speciál
Zase kecáš. V 80. letech (a nota bene jejich koncem) měl speciál 90 oktanů. Nově zaváděný Natural měl 91 a Super 96.
Favorit 136 musel brát Super, na Special mohl jezdit 135 s nižší kompresí.
Přílohy
benzin.jpg
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29693
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#27 Příspěvek od EKKAR »

Ze kterýho roku je tvoje knížka? Pokavad vím, tak "šádyny" měly právě v základu oktanovej nárok 85 = benzín Speciál, protože Normál měl o.č. pouhejch 70. Super měl 90 - a na ty hodnoty co popisuješ se vlastnosti paliv posouvaly právě až v rámci "přiblížení zbytku světa", přitom přechodný období bylo poměrně dlouhý a s výjimkou zavedenì bezolova 95 oktanů končilo až kolem roku 1990...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Hubert_79 »

1987; je to Údržba a opravy automobilů Škoda 105/120/130/Garde/Rapid (Jaroslav Andrt, SNTL). Týká se jak "užovek", tak i novějších, tedy všech od roku 1976. Natural se zaváděl v roce 1986 (byl k dispozici jen u některých pump, zejména poblíž "kapitalistických států") a měl oktanové číslo 91; Natural 95 byl až počátkem 90. let.
O tom zavádění mám někde v časopise Motor článek. Byly potřeba spešl tanky a cisterny, tak tam popisují, jak to dělali.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
Michal22
Příspěvky: 7655
Registrován: 28 bře 2012, 02:00
Bydliště: Brno

#29 Příspěvek od Michal22 »

Normal měl oktanové číslo 85.
Speciál (olovnatý) 91.
Super (olovnatý) 96.

Osmdesátá léta.
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“