Přesně to používám. Jinak nee. Zvenku to je prd platný. Plášť sundám na zouvačce a natřu disk a zase nazuju gumu. Jak při huštění zaskočí, těsní to. Je to jedinný způsob jak se zbavit úniku vzduchu u rezavejch disků. Jinak se omlouvám, neuvedl jsem že mám doma privátní pneuservis.sr71 píše:takže to natíráš zvenku na nahuštěné pneu? používáš něco takového? https://www.ferdus.cz/cyklo-vybaveni/op ... 00-ml.htmlSandal píše:Když přezouvám kola, očistim ráfek kartáčem a když je na disku vidět koroze, hned natřu utěsňovačem patek a je klid
auto-moto, ucházející pneu po uskladnìní
Moderátor: Moderátoři
Já si je nechávám přehodit - a pokaždý před nahozením na auto znovu dovyvážit. Kdo nečuní stejně, nedokáže ocenit ten náhlej klid bez vibrací od kol po nasazení takhle dovyváženejch kol - jeden by neřek, jak moc se po těch ani ne 4-5 tisících ujetejch km dokážou gumy rozvážit.Hubert_79 píše:Nesetkávám se s tím. Kola mám na ráfcích, přehazuji je tedy sám. Vždy po sezoně, co je vytáhnu na přezutí jsou ušlá, ale málo a všechna stejně.
Po namontování to jedu zkontrolovat k pumpě a při té příležitosti hustím i rezervu.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
Ja viem oceniť vyváženie kolies Keď som bol ešte HRDÝ majiteľ OLTCITA, tak sa mi stalo, že som v pneuservise v Dubnici kúpil gumy a v cene mala byť aj ich výmena. Až keď som zaplatil a mi ich začali prezúvať, (staré gumy už boli zhodené z diskov...) tak pán mi povedal: Ale vyvážiť si ich musíte ísť dať do Trenčína, lebo mi tu nemáme nástavec na vyvažovačke pre vaše kolesá. (OLTCIT mal totiž v disku pre skrutky tri ďúry) Som mal chuť ho zabiť. Ale ešte väčšia chuť na vraždu toho dementa a celého ansámblu toho pneuservisu ma chytala po ceste z Dubnice do Trenčína (cca 12km) To auto vozilo zo strany na stranu už pri rýchlosti 50km/hoď. V TN som samozrejme musel platiť opätovné zhodenie a nahodenie kolies + vyváženie. Čiže ,,Dubnická" akcia sa mi predražila. Pri tom, tí dementi na Zväzarme v Dubnici videli, že som tam s Oltcitom a ten ,,motocyklový" rozmer gúm tiež bol jasný.... A to ešte nezabudnem na ich pomocníka, takého malého 145cm škrčka, pohybujúceho sa okolo vtedajších miestnych ,,mafistov", ako čumel na tú holú prednú nápravu bez kolies. Obchádzal, očumoval a: Boha, to nemá predné brzdy?! Kto vie, tak vie, kto nevie, nech si vygooglí, kde mal Oltcit predné brzdy...EKKAR píše:... znovu dovyvážit. Kdo nečuní stejně, nedokáže ocenit ten náhlej klid bez vibrací od kol po nasazení takhle dovyváženejch kol.
Haha, vyvažování kol, o tom mi povídejte. Koupil jsem si na minulej auťák hliníkáče na letní gumy. Gumař na ně nasadil původní Mušelímy, co měly za sebou asi 4 tisíce km od koupě novýho auta. Když jsem je pak jel projet, tak od 100km/hod do 110km/hod jsem auťák skoro neudržel na silnici. Na původních plecháčích žádnej problém.
Následovalo znova vyvážení na druhý vyvažovačce. Posun a hmotnost závažíček naprosto minimální. Dělalo to stále ve stejný rychlosti.
Tak jsme začali bádat a postupně Mušelíny po jedný vraceli na plecháče. No a podivná věc. Stačilo na jakoukoliv pozici osadit jakejkoliv Mušelín na jakejkoliv plecháč a okamžitě byl pokoj, vibrace zmizely.
Nepřišli jsme na to v čem je dílo a tak se hliníkáče reklamovaly. Poslali nový s jedním paprskem navíc. Ty dělaly to samý, naštěstí mnohem míň ale až na dálnici při 135km/hod a na 140 km/hod to zase přestalo. Vykašlal jsem se na to, nemám potřebu jezdit rychlejc. Disky Ronal.
Následovalo znova vyvážení na druhý vyvažovačce. Posun a hmotnost závažíček naprosto minimální. Dělalo to stále ve stejný rychlosti.
Tak jsme začali bádat a postupně Mušelíny po jedný vraceli na plecháče. No a podivná věc. Stačilo na jakoukoliv pozici osadit jakejkoliv Mušelín na jakejkoliv plecháč a okamžitě byl pokoj, vibrace zmizely.
Nepřišli jsme na to v čem je dílo a tak se hliníkáče reklamovaly. Poslali nový s jedním paprskem navíc. Ty dělaly to samý, naštěstí mnohem míň ale až na dálnici při 135km/hod a na 140 km/hod to zase přestalo. Vykašlal jsem se na to, nemám potřebu jezdit rychlejc. Disky Ronal.
Jirka
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
No to je přesně ono. Jak máš v pořádku podvozek, tak nemáš starosti s gumama.Hubert_79 píše:Letní nějaké Nexen a zimáky Barum Polaris. Tlumiče nové (původní měly 130 k km), nechal jsem je měnit spíš preventivně, páč praskla pružina, tak když se už do toho lezlo... Geometrie v pohodě, gumy sjížděné pravidelně, nikam to netáhne.
Celeron: To zřejmě dělá dynamická nevyváženost kol. Je to příčná nevyváženost v rotační ose kola.
Jo, oltcit, to byla vůbec mrdka všech mrdek - on to byl v podstatě citroen (dokonce i plastovej výlisek mřížky na masce měl v prostředku předlisovanej tvar tý dvojitý stříšky), což mluví samo za sebe, citroeňáckej původ dosvědčujou právě i ty 3-šroubový náboje kol, motor boxer jak u subaru, chlazení vzduchem jak u traboše, přední kotouče až u převodovky, takže když se měnily, musely celý poloosy dolů, nadměrně měkký pérování, takže v zatáčce se to naklánělo jak pirátskej škuner v tajfunu, kvůli nekvalitně slícovaným polotovarům karburátoru to žralo i chodce z chodníku - a navíc vyžadoval tehdejší Super neboli oktanový číslo 95 v době, kdy škodovkám včetně favoritů stačil 85-oktanovej Speciál, převodovka odstupňovaná snad samotným Čaušaškem (jedna-dvě strašně krátký, od trojky naopak strašně dlouhý), no prostě přezdívka "Čaušeskova pomsta" byla opravdu na místě ...Mysteri píše:.... A to ešte nezabudnem na ich pomocníka, takého malého 145cm škrčka, pohybujúceho sa okolo vtedajších miestnych ,,mafistov", ako čumel na tú holú prednú nápravu bez kolies. Obchádzal, očumoval a: Boha, to nemá predné brzdy?! Kto vie, tak vie, kto nevie, nech si vygooglí, kde mal Oltcit predné brzdy...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
To máš za to, že sis koupil takový střep. Kotouče to mělo přístupné z motoru, při ústí poloos z převodovky. A taky - ruční brzda působila na přední kola.Mysteri píše:Ale vyvážiť si ich musíte ísť dať do Trenčína, lebo mi tu nemáme nástavec na vyvažovačke pre vaše kolesá. (OLTCIT mal totiž v disku pre skrutky tri ďúry) .......... Kto vie, tak vie, kto nevie, nech si vygooglí, kde mal Oltcit predné brzdy...
Zase kecáš. V 80. letech (a nota bene jejich koncem) měl speciál 90 oktanů. Nově zaváděný Natural měl 91 a Super 96.Třebovský vševěd píše:kdy škodovkám včetně favoritů stačil 85-oktanovej Speciál
Favorit 136 musel brát Super, na Special mohl jezdit 135 s nižší kompresí.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Ze kterýho roku je tvoje knížka? Pokavad vím, tak "šádyny" měly právě v základu oktanovej nárok 85 = benzín Speciál, protože Normál měl o.č. pouhejch 70. Super měl 90 - a na ty hodnoty co popisuješ se vlastnosti paliv posouvaly právě až v rámci "přiblížení zbytku světa", přitom přechodný období bylo poměrně dlouhý a s výjimkou zavedenì bezolova 95 oktanů končilo až kolem roku 1990...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
A kutilmile - nelituju tě !!!
- Hubert_79
- Příspěvky: 6583
- Registrován: 24 pro 2017, 01:00
- Bydliště: Praha 6 - Petřiny
- Kontaktovat uživatele:
1987; je to Údržba a opravy automobilů Škoda 105/120/130/Garde/Rapid (Jaroslav Andrt, SNTL). Týká se jak "užovek", tak i novějších, tedy všech od roku 1976. Natural se zaváděl v roce 1986 (byl k dispozici jen u některých pump, zejména poblíž "kapitalistických států") a měl oktanové číslo 91; Natural 95 byl až počátkem 90. let.
O tom zavádění mám někde v časopise Motor článek. Byly potřeba spešl tanky a cisterny, tak tam popisují, jak to dělali.
O tom zavádění mám někde v časopise Motor článek. Byly potřeba spešl tanky a cisterny, tak tam popisují, jak to dělali.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!