Stránka 2 z 2

Napsal: 19 úno 2021, 11:38
od ronoda
Já to řešil vloni celkem jednoduše. Jak tady někdo psal, je blbost jedním koncem vyhánět vlhkost a druhým ji nasávat. Udělal jsem to celkem jednoduše až primitivně, ale situace se zlepšila, tak ji letos jenom zdubluji.
(mám tam dva průduchy nad vraty, a dva na opačném konci)
Vycházel jsem z úvahy, že venku bude sušší vzduch tehdy, když bude svítit sluníčko. Takže jsem do střechy (asfaltové pásy) přilepil zase asfaltem
malý FVpanel. (aby se nedal ukrást) a tím získal vlastně "časový" spínač reagující na vlhkost vnějšího vzduchu - dle slunečního svitu, a taky celoroční provoz zdarma.
Použil jsem běžný ventilátor z PC. Letos tam dám ještě druhý ventilátor do druhého průduchu, panel na to bude stačit. Vlhkost se dost snížila.

Napsal: 19 úno 2021, 11:45
od workhard
Tak a teď přijdou borci a vysvětlí ti, jak to s PC ventilátorem prostě NEMŮŽE FUNGOVAT !!! :D

Napsal: 19 úno 2021, 12:48
od p32
Ne, nepřijdou. Tihle chodí radit do jiných vláken. :lol:

Napsal: 19 úno 2021, 13:48
od Kvicala_r
Jen ať tam hezky zůstanou :)
Spád nevyřeším, to bych musel rozbít půl garáže. Když tam auto stálo jen s malými průduchy (moje blbost - nebyly otevřené naplno), bylo i po víc jak týdnu slušně mokré.
Pootevření ventilačky cca 40 x 30 cm v protilehlé straně vrat to osychání výrazně vylepšilo. Protože je ventilačka za mříží a není na ráně, je to dočasné řešení.
Jen mě to utvrzuje, že i drobné řízené větrání tu dobu výrazně zkrátí.

Napsal: 19 úno 2021, 14:53
od p32
No, jak psal ronoda, tak to je docela slušné řešení s tím, že když tam "nemáš" elektřinu, tak použiješ ventilátor na 12 V, který ten malý FVpanel uživí. Když tam dáš i nějaký malý starší akumulátor, tak se to dá přes jeho dobíjení regulovat podle denního světla i snímače vlhkosti i na dobu, kdy slunce nesvítí, ale je ještě den. :wink:

Napsal: 19 úno 2021, 16:32
od ronoda
Chtěl jsem něco jednoduchého, a ani omylem to není ideální. Ale funguje to,
vlhkost se snížila.

Napsal: 23 zář 2021, 11:21
od Radim
No, podle mých zkušeností je vlhkost v takových stavbách daná stavem izolací stavby proti vlhkosti a materiálem těch zdí a podlahy. Ne vlhkostí zanešená tam na autě, pokud toho sněhu v zimě na karosérii auta nebude extrémně moc a často.
Neboli když tam dáš regulérní kompresorový vysušovač, tak přes léto, kdy tam bude teplota vyšší než cca 15 st C a vysušovač bude dobře fungovat, můžeš tam po většinu léta chodit denně nebo co dva dny a pokaždé vyliješ zaplněný zásobník toho kompresorového odvlhčovače, to je cca 3 litry. Za léto to potom může být klidně i 200 litrů vody.
Proto vysušování prostým odvětráváním pomůže k tomu, že louže na podlaze rychleji vyschne, ale nijak nepomůže odstranit tu hlavní vlhkost ve zdech a podlaze, protože nasávaný vzduch už stejnou vlhkost bude mít v sobě. Snad jen v období velkého sucha a v létě horka by ventilace znatelně pomohla dostat tu vlhkost ze stěn.
Auto rozehřáté jízdou něčemu pomůže, ale moc ne. Tam je podle mne třeba, aby auto rozehřáté jízdou nejdřív ohřálo vzduch uvnitř garáže , který by tak vyschl a začal vysušovat zdi a podlahu a teprve potom by měl ventilátor ten tplejší vzduch z garáže odsát a nahradit nevkovním studenějším. Neboli ventilátor by se měl spustit až tak po 2 - 5 hodinách po příjezdu rozehřátého auta a běžet dobu, kdy vyčerpá vzduch z celé garáže asi 2 - 6x. Potom se může zastavit. A spouštět jedině když kombinace venkovní tepploty a vlhkosti s vnitřní teplotou a vlhkostí zajistí, že víc vlhkosti odejde než s novým vzduchem přijde.