Co to je za cool pásku na náraznících vytuněných aut?

Příspěvky, které svou "duchaplností" přesahují možnosti toho fóra.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#16 Příspěvek od Celeron »

Mě spíš překvapilo, jak složitý bylo zemění a pospojení u nádrže a odparky na kapalnej dusík. U něj asi statika nemá co zapálit. :)
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
pocitujlasku
Příspěvky: 1757
Registrován: 12 pro 2005, 01:00

#17 Příspěvek od pocitujlasku »

Hill píše:Ale jistá pověra říká, že ty pásky chrání před změřením radarem.
Takze dalsia vec ku cd-ckam na zrkadle, tusim sa jednu dobu davalo aj nieco za prednu masku ku chladicu...
No vidis, a tak si sa bal

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#18 Příspěvek od xsc »

Blbinek k auťákům vždycky bylo dost. Kromě uzemňovacích pásků pamatuju z přelomu 70.-80. let třeba fialová světýlka nahoře na předním sklu údajně zabraňující oslnění protijedoucím vozem. Jak to mělo fungovat, netuším, ale přesto to tehdy nějaké družstvo v přidružené výrobě dělalo. A byli jedinci, kteří tam těch světýlek naprali hned několik...

Uživatelský avatar
prexip
Příspěvky: 191
Registrován: 27 led 2011, 01:00
Bydliště: Jižní Čechy Lipno

#19 Příspěvek od prexip »

Jo jo to fialoví světýlko si pamatuju. Jako malej sem se ptal táty na co to tam má a nikdy neodpověděl. Asi to sám nevěděl. Samozdřejmě musel mít ten gumovej pásek zemnící a hlavne rukavice jak závodník ..strašný.. Jo a na rádiu na čudlíku hlasitosti vlaječka AUTO ŠKODA.

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#20 Příspěvek od EKKAR »

Celeron píše:Mě spíš překvapilo, jak složitý bylo zemění a pospojení u nádrže a odparky na kapalnej dusík. U něj asi statika nemá co zapálit. :)
Stačí ten blbej pocit, když "si šáhneš" a dostaneš ji jak motykou. Ono těch pár kV občas docela bolí a když se ještě praštíš o něco tvrdýho tím, jak ucukneš, opravdu je lepší tu statiku uzemnit i v nehořlavým prostředí.

2 xsc & prexip - ty fialový světýlka nad horním okrajem čelního skla si taky pamatuju - byl to výsledek nějakýho výzkumu, podle kterýho tím, že se těsně na okraj zornýho pole řidiče umístil malej a tlumenej světelnej zdroj jeho oči měly "předpřipravit" na rychlejší změnu velikosti pupily při zasažení intenzívním světlem od reflektorů v protisměru = mělo to prostě snížit náchylnost oka k oslnění tím, že už v klidu to oko vnímalo další světelnej zdroj. V době mizerně podsvícenejch budíků to možná mělo význam, dnes, když výrobci hejřej podsvitem a multimediálníma palubovkama svítícíma jak zanikající družice v atmosféře jsou ty přídavný světýlka ponekud nadbytečný ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
prexip
Příspěvky: 191
Registrován: 27 led 2011, 01:00
Bydliště: Jižní Čechy Lipno

#21 Příspěvek od prexip »

Jasný, ale to světýlko mu svítilo mam pocit jen na volant, jako taková navyditelná clona.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#22 Příspěvek od Celeron »

EKKAR píše:Stačí ten blbej pocit, když "si šáhneš" a dostaneš ji jak motykou. Ono těch pár kV občas docela bolí a když se ještě praštíš o něco tvrdýho tím, jak ucukneš, opravdu je lepší tu statiku uzemnit i v nehořlavým prostředí.
Propojení auto na dusíkárnu je jasný, ale já mluvím o propojení všeho se vším zemnícím vodičem fí 10 i když veškerá technologie byla kovová a navzájem propojená. Copak přizemnění vlastní vysoký dewarovky nádrže proti blesku bych chápal, ale proč Linde požadoval i pospojení jednotlivých sloupků plotu kolem ještě před betonáží základový desky, to mě nějak uniklo. Plot na sloupkách byl samozřejmě kovovej a vše, tedy každej sloupek, muselo mít rozpojitelný měrový místa.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#23 Příspěvek od xsc »

prexip píše:Jasný, ale to světýlko mu svítilo mam pocit jen na volant, jako taková navyditelná clona.
V podstatě svítilo hlavně ven.
Podsvícené budíky Škodovky běžně měly, i s regulací intenzity (odporem). Jen výměna žárovek v přístrojové desce nebyla nejjednodušší.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#24 Příspěvek od Hubert_79 »

S regulací? A kdepak se to regulovalo? Mluvíme-li tedy o Š 120 a odvozených.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#25 Příspěvek od xsc »

Ve Š110L na to byl reostat dole vlevo :-) Ale je možné, že to bylo vybavení "luxusnější" řady. Osvětlení ale měly všechny řady.

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#26 Příspěvek od Hubert_79 »

Osvětlení ano, ale regulaci stodvácy ani Favouš neměli. Nevím, jak filcka a dál.
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#27 Příspěvek od xsc »

No tak to byl "pokrok".

Uživatelský avatar
Hubert_79
Příspěvky: 6583
Registrován: 24 pro 2017, 01:00
Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od Hubert_79 »

No, to stodvacítky a spol byly vůbec "pokrok"...
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#29 Příspěvek od xsc »

Co čekat, když soudruzi začátkem 70. let rozhodli, že nový model nebude. Prachy byly potřeba na holoubky míru, ne na cestování běžného občana.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#30 Příspěvek od rnbw »

Bezny obcan mal cestovat autobusom a vlakom.

Odpovědět

Zpět na „Hvjezdná pjechota“