Stránka 2 z 2

Napsal: 18 úno 2021, 11:04
od EKKAR
sinclair píše:...Taky jsem už viděl couvat stíhačku a chcat kobru, ale tohle ještě nee....
Ruský Suchoje počínaje Su-27 to umějí, minimálně se dokážou v rámci určitejch manévrů DOČASNĚ pohybovat ocasem napřed. Je to výsledek počítačem řízenýho vektorování tahu obou motorů, řízení mezní vrstvy na řídících plochách ofukováním vzduchem odebíraným od kompresorů a fly-by-wire systému řízení. Taky na základě toho plně zvládají plochou vývrtku a další ještě nedávno absolutně nemyslitelný obraty. To není propaganda, to je fakt, ruský konstruktéři usoudili, že piloti tyhle manévry v boji využijou, tak jim k tomu připravili éra. Otázkou zvostává, jestli jim tyhle manévry, využitelný jen pro těsnej manévrovej boj = dog-fight, budou něco platný v momentě, kdy je americká stíhačka díky svýmu lepšímu radaru a lepším A-A střelám středního a dalekýho dosahu dokáže nejen detekovat, ale i sestřelit na 2x tak velkou vzdálenost, než na jako dokáže Amíka i jen detekovat ten Rus, o nějakým střílení nemluvě...

Napsal: 18 úno 2021, 11:09
od Sendyx
Ty kryty jsem měl v barvě světle šedé, bílé, růžové a snad i další. Bylo to třeba v nějakých přístrojích pro zařízení civilní obrany, ale i v některých jednoúčelových měřicích přístrojích. Dost často byly prasklé.
Tuším že to v dokumentaci označovali jako protiprachovou ochranu.

Napsal: 18 úno 2021, 11:18
od xy1
sinclair píše: Ptám se i proto, že v katalogu Tesly Lanškroun 1980 není v sekci o TP680 o nějakém přídavném krytu ani zmínky.
V "modrém" Lanškrounském katalogu (1972 - 1973) je na str. E5 TP680 (33ohm ... 3,3 kohm) a na str. E8 TP680a (3,3 kohm) - to je ten s tím zeleným krytem. V "červeném" katalogu (1976) je už jenom TP680. Oba typy jsou i v "Kubátově knize" (vznešený název KATALOG ELEKTRONICKÝCH SOUČÁSTEK, KONSTRUKČNÍCH DÍLŮ, BLOKŮ A PŘÍSTROJŮ 1983 - 1984, 1. díl) na str. 302 a 303.