PRAKTICKÉ zkušenosti s cykloelektro-motorem a jeho řízením

Dotazy na technické problémy, vlastní řešení technických problémů

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#16 Příspěvek od BOBOBO »

Konečně něco řádného . SR děkuji . Nemáš poznamenány typy řídících modulů ?

Uživatelský avatar
helios
Příspěvky: 2914
Registrován: 08 srp 2007, 02:00
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

#17 Příspěvek od helios »

Dám ti sem fotku toho modulu, má aj rekuperáciu, aj vývody pre obmedzovač rýchlosti, ktorý som nezapojoval (to je ten vývod so skratovačkou). Boli tam aj dva vývody na vypínač ovládania. Našiel som aj zapojenie vývodov modulu, aj keď neverím, že tento modul ešte po 15-tich rokoch niekto dodáva.
Přílohy
schema300WBL.jpg
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#18 Příspěvek od BOBOBO »

Dík . I když to nepoužiji já , může to pomoci jnému .

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#19 Příspěvek od sr71 »

BOBOBO píše:Nemáš poznamenány typy øídících modulù ?
tyto (a snad vìtšina jednotek od tohoto výrobce se kterými jsem se setkal) mì fungovali i po odpojení hall sensorù
Přílohy
j.jpg

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#20 Příspěvek od sr71 »

toto je vnitøek z jiné vadné øídící jednotky, vtipné je že ty velké elyty mají na sobì symbol kola :-)
Přílohy
vnitøek.jpg

Uživatelský avatar
BOBOBO
Příspěvky: 18110
Registrován: 25 úno 2008, 01:00
Bydliště: Rychnovsko

#21 Příspěvek od BOBOBO »

Super , díky , dnes mi přivezou baterky .

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#22 Příspěvek od sr71 »

Øeším, pro mì zvláštní, závadu na ekole. Problém je v tom že pøi zmìnì výkonových stupòù na ovládácím displeji, jede kolo stále stejnì (jinými slovy, není žádný rozdíl v jízdním projevu bez ohledu na to který stupeò (je tam možnost 1-5)) je nastaven.
Zvláštní je že to kolo údajnì fungovalo správnì, a k této zmìnì došlo až bìhem používání.
Vyluèovací metodou jsem zjistil že to zpùsobuje motor,. Po výmìnì motoru za jiný, jsou rozdíly mezi navolenými stupni znatelné. A naopak pokud tento motor dám zkušebnì do jiného kola, tak na tom kole pøestane být rozdíl mezi stupni.
Není mi moc jasné jak tohle mùže zpùsobovat motor. Jedná se o 9 vývodový motor (3x silové napájení, 2x napájení 5V pro hall senzory, 3x výstup z hall snímaèù polohy, 1x výstup s hall snímaèe rychlosti). Mám na ty hall senzory udìlaný tester a jeví se jako v poøádku.
Přílohy
IMG_7594.JPG
IMG_7593.JPG

Uživatelský avatar
sr71
Příspěvky: 2401
Registrován: 10 dub 2004, 02:00
Bydliště: severovýchodní èechy

#23 Příspěvek od sr71 »

Dalším testováním jsem zjistil že ten vadný motor má spálené vinutí (po dalším provozování to už na vinutí je dost vidìt - je vyhøáté takže tam asi budou nìjaké mezizávitové zkraty). Pøesto mì je divný že se závada navenek projevuje tak jak jsem popisoval výše. A minimálnì na kratší vzdálenosti s tím lze zatím normálnì jezdit.

Uživatelský avatar
ondraN
Příspěvky: 209
Registrován: 16 srp 2022, 02:00
Bydliště: Roztoky

#24 Příspěvek od ondraN »

Pokud jsou tam závitové zkraty, tak, kromě jiného, může docházet k omezení proudu z řídící jednotky a tím motor podává snížený výkon na jakémkoli nastavení.

Odpovědět

Zpět na „Poradna“