DC zdroj 103V pro brzdu

Poruchy, opravy, rady, návody

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Olchor
Příspěvky: 1513
Registrován: 18 lis 2009, 01:00
Bydliště: Blansko

#16 Příspěvek od Olchor »

To napětí asi nebude kritické, stabilizace netřeba. Zkusil bych to takhle:
trafo 110v, odpor cca 22Ω 5W ( omezení nabíjecího proudu), usměrnovací můstek, kond cca 500M/250V, z něj přes další odpor 22Ω 5W na brzdu.

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#17 Příspěvek od termit256 »

Nevim co to nas za brzdu, ale vetsinou tam filtrace neni potreba. Proste jen mustek a nejake varistory nebo diody jako ochranu pred spickami.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#18 Příspěvek od rezis »

není tam na té brzdě více informací? Většinou to bývá něco AC/ něco DC. Třeba je to klasická brzda 230V AC.
K odbržďování se používá relé v měniči.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
kbulda
Příspěvky: 1487
Registrován: 23 říj 2007, 02:00
Bydliště: u Mělníku

#19 Příspěvek od kbulda »

Dej foto motoru a štítků motoru. S tím jsi tady měl začít už v prvním dotazu.

Uživatelský avatar
bardot13
Příspěvky: 153
Registrován: 01 črc 2007, 02:00

#20 Příspěvek od bardot13 »

My jsme používali v práci na tvarovacích automatech 3fázové motory 0,9 - 1,5kW 900 ot. /min. Ty byly bržděné napětím cca 250V=. Měly na svorkovnici připojený usměrňovač ,takovou plastovou kostku a ovládání brzdy bylo přes relé tuším RP701 z rozvaděče . Při zapnutí stykače motoru se zaplo relé a brzda odbrzdila. U starších provedení motorů byla svorkovnice menší a tak byl usměrňovač instalován v rozvaděči. Účinnost brzdy musela být velmi vysoká ,protože motor musel zastavit přesně v horní poloze stroje.

Uživatelský avatar
Cabatiny
Příspěvky: 144
Registrován: 06 pro 2010, 01:00

#21 Příspěvek od Cabatiny »

Tak jsem už našel typ brzdy.
Je to BFK458-10 n ,103V DC,32W.
Je našroubovaná na motoru Siemens ale štítek bohužel nemá.
Jen je na něm štětcem napsáno 750W 1450ot/min.
A hned za ním šneková převodovka + malý naviják s 5mm lankem.
Je to řeklbych nálezový stav.Sehmal jsem ho v bazaru.
Motor i převodovka jsou funkční-po odšrubování brzdy.
Brzda má 361 Ohm,takže asi také v pořádku.
Žádný usměrnovač na motoru není,jen zvlášť svorkovnice pro brzdu-čokoládka.
Více toho o něm nevím.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... RXK15ELMIy

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#22 Příspěvek od termit256 »

BFK457 a 458 pouzivam v nekterych strojich ve firme. Mam k tomu nejakou dokumentaci, ale nejspis si ji stahnes z webu. Kdyz tak dej vedet a nekam to poslu.
Pozor, tyhle brzdy nejsou v zadnem pripade urceny pro brzdeni motoru z plnych otacek. Bavil jsem se o tomhle konkretne s technikem z Lenze, rikal ze brzda by se mela zabrzdit az kdyz motor stoji. Samozrejme nejakou dobu to fungovat bude, ale nejspis pujde rychle do kopru a budes to muset kazdou chvili serizovat, coz je trochu pakarna.
Takze dat k frekvencaku brzdny odpor, sjet nejkratsi moznou rampou aby ti nevyskocil nadproud na nulove otacky a teprve pak zabrzdit. Tyhle brzdy napajim jen pres mustek, zadne filtry, odpory ani jine opicarny.

Uživatelský avatar
Cabatiny
Příspěvky: 144
Registrován: 06 pro 2010, 01:00

#23 Příspěvek od Cabatiny »

Dobře.Díky za info.
Takže pokud to není tak háklivé,tak zkusím srazit napětí přez odpory a uvidíme.
Ano měnič bude ovládat brzdu ,má k tomu určený výstup.
Je to Yaksava V1000.
Díky

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#24 Příspěvek od samec »

Cabatiny píše:Žádný usměrnovač na motoru není,jen zvlášť svorkovnice pro brzdu-čokoládka.
Naozaj? Nie je tá čokoládka v skutočnosti usmerňovač?

Tu je nejaký katalóg a na konci sú aj vyobrazené tie usmerňovače. Na prvý pohľad vyzerajú jak nejaká svorkovnica. Celkom na konci sú aj schémy zapojenia.
http://www.intorq.com.ua/pdf/intorq_bfk458_en.pdf

Uživatelský avatar
Cabatiny
Příspěvky: 144
Registrován: 06 pro 2010, 01:00

#25 Příspěvek od Cabatiny »

Ne,je to jen dvojtá obyč stará černá čokoláda.

Uživatelský avatar
samec
Příspěvky: 3692
Registrován: 19 pro 2017, 01:00

#26 Příspěvek od samec »

Tak som sa na tie schémy pozrel a vyšlo z toho, že sa to zapája takto:

400V ---> polvlný usmerňovač ---> 180V brzda

230V ---> celovlný usmerňovač ---> 205V brzda

230V ---> polvlný usmerňovač ---> 103V brzda

Čiže stačí jedna usmerňovacia a jedna spätná dióda.

Kód: Vybrat vše

           1N4007 
   o---------|>|----+----------+
                    |          |
           1N4007   |          |
 230V    +---|>|----+     [brzda 103V] 
         |                     |
         |                     |
   o-----+---------------------+
Hotovo.
8-)

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#27 Příspěvek od rezis »

Samec: přesně tak je to v tom manuálu na stránce 29.
Jen doporučím použít na spínaní stykač.
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Cabatiny
Příspěvky: 144
Registrován: 06 pro 2010, 01:00

#28 Příspěvek od Cabatiny »

To jako že ta cívka na 103V vydrží špičky přes 300V jo?

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#29 Příspěvek od termit256 »

Nemyslim si, ze zrovna v tomhle by vyrobce lhal.

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#30 Příspěvek od rnbw »

Preco by nevydrzala? Ved je to len kus drotu.

Odpovědět

Zpět na „Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další“