DC zdroj 103V pro brzdu
Moderátor: Moderátoři
My jsme používali v práci na tvarovacích automatech 3fázové motory 0,9 - 1,5kW 900 ot. /min. Ty byly bržděné napětím cca 250V=. Měly na svorkovnici připojený usměrňovač ,takovou plastovou kostku a ovládání brzdy bylo přes relé tuším RP701 z rozvaděče . Při zapnutí stykače motoru se zaplo relé a brzda odbrzdila. U starších provedení motorů byla svorkovnice menší a tak byl usměrňovač instalován v rozvaděči. Účinnost brzdy musela být velmi vysoká ,protože motor musel zastavit přesně v horní poloze stroje.
Tak jsem už našel typ brzdy.
Je to BFK458-10 n ,103V DC,32W.
Je našroubovaná na motoru Siemens ale štítek bohužel nemá.
Jen je na něm štětcem napsáno 750W 1450ot/min.
A hned za ním šneková převodovka + malý naviják s 5mm lankem.
Je to řeklbych nálezový stav.Sehmal jsem ho v bazaru.
Motor i převodovka jsou funkční-po odšrubování brzdy.
Brzda má 361 Ohm,takže asi také v pořádku.
Žádný usměrnovač na motoru není,jen zvlášť svorkovnice pro brzdu-čokoládka.
Více toho o něm nevím.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... RXK15ELMIy
Je to BFK458-10 n ,103V DC,32W.
Je našroubovaná na motoru Siemens ale štítek bohužel nemá.
Jen je na něm štětcem napsáno 750W 1450ot/min.
A hned za ním šneková převodovka + malý naviják s 5mm lankem.
Je to řeklbych nálezový stav.Sehmal jsem ho v bazaru.
Motor i převodovka jsou funkční-po odšrubování brzdy.
Brzda má 361 Ohm,takže asi také v pořádku.
Žádný usměrnovač na motoru není,jen zvlášť svorkovnice pro brzdu-čokoládka.
Více toho o něm nevím.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... RXK15ELMIy
BFK457 a 458 pouzivam v nekterych strojich ve firme. Mam k tomu nejakou dokumentaci, ale nejspis si ji stahnes z webu. Kdyz tak dej vedet a nekam to poslu.
Pozor, tyhle brzdy nejsou v zadnem pripade urceny pro brzdeni motoru z plnych otacek. Bavil jsem se o tomhle konkretne s technikem z Lenze, rikal ze brzda by se mela zabrzdit az kdyz motor stoji. Samozrejme nejakou dobu to fungovat bude, ale nejspis pujde rychle do kopru a budes to muset kazdou chvili serizovat, coz je trochu pakarna.
Takze dat k frekvencaku brzdny odpor, sjet nejkratsi moznou rampou aby ti nevyskocil nadproud na nulove otacky a teprve pak zabrzdit. Tyhle brzdy napajim jen pres mustek, zadne filtry, odpory ani jine opicarny.
Pozor, tyhle brzdy nejsou v zadnem pripade urceny pro brzdeni motoru z plnych otacek. Bavil jsem se o tomhle konkretne s technikem z Lenze, rikal ze brzda by se mela zabrzdit az kdyz motor stoji. Samozrejme nejakou dobu to fungovat bude, ale nejspis pujde rychle do kopru a budes to muset kazdou chvili serizovat, coz je trochu pakarna.
Takze dat k frekvencaku brzdny odpor, sjet nejkratsi moznou rampou aby ti nevyskocil nadproud na nulove otacky a teprve pak zabrzdit. Tyhle brzdy napajim jen pres mustek, zadne filtry, odpory ani jine opicarny.
Naozaj? Nie je tá čokoládka v skutočnosti usmerňovač?Cabatiny píše:Žádný usměrnovač na motoru není,jen zvlášť svorkovnice pro brzdu-čokoládka.
Tu je nejaký katalóg a na konci sú aj vyobrazené tie usmerňovače. Na prvý pohľad vyzerajú jak nejaká svorkovnica. Celkom na konci sú aj schémy zapojenia.
http://www.intorq.com.ua/pdf/intorq_bfk458_en.pdf
Tak som sa na tie schémy pozrel a vyšlo z toho, že sa to zapája takto:
400V ---> polvlný usmerňovač ---> 180V brzda
230V ---> celovlný usmerňovač ---> 205V brzda
230V ---> polvlný usmerňovač ---> 103V brzda
Čiže stačí jedna usmerňovacia a jedna spätná dióda.
Hotovo.
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
400V ---> polvlný usmerňovač ---> 180V brzda
230V ---> celovlný usmerňovač ---> 205V brzda
230V ---> polvlný usmerňovač ---> 103V brzda
Čiže stačí jedna usmerňovacia a jedna spätná dióda.
Kód: Vybrat vše
1N4007
o---------|>|----+----------+
| |
1N4007 | |
230V +---|>|----+ [brzda 103V]
| |
| |
o-----+---------------------+
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)