Stránka 2 z 3

Napsal: 11 dub 2021, 10:57
od termit256
Kdysi jsem to u nakladace rozebiral, je tam plastova "vidlicka" ktera hybe pastorkem. Ta se casem vyhreje, osoupe, natavi apod. a kdyz nahratim zmekne, ohne se nebo vyskoci z ulozeni a nevysune pastorek. Netvrdim ze je to problem zrovna tveho starteru, ale u tech co pouzivam to tak je.
Obcas si myslim, ze konstrukteri vedou nejakou soutez o co nejblbejsi umisteni starteru. Musim napriklad rozpojit vyfukove potrubi a uhnout s nim o 2 cm abych vyndal starter (podotykam ze to je bagr, zadny sportak kde se setri kazdy milimetr. Fakt ze k vymene je potreba hadi zena jeste vylepsili zkracenim kabelu na nejkratsi moznou delku, takze se musi odpojit na tom nemoznem miste, o delce sroubu na kterem je asi 5 kabelovych ok nejruznejsi velikosti se nema cenu ani zminovat. Je to tak casta zavada, ze mam vetsinou ve skladu jeden starter do fora abych ho mohl v pripade potreby "rychle" vymenit.

Napsal: 11 dub 2021, 11:32
od EKKAR
MetalGod píše:
AlesALF píše:doktor365:
xsara picasso 1.6 2004 - stejná závada, stejné problémy.
Tam je největší závadou to, že je to francouzský.....
A proč myslíš, že máme v rodině takovou averzi na fšecky auta, co začínají na "F"? Neboli Fiat, Ford a Fšecky Francouzský auta ... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jinak s tím startérem - na vojně nám na útvaru jednou cosi civilní firma obhrabávala "bobikem". Jestli to byl origo BobCat, jeho obšleh ze ZŤS Martin UNC060 nebo jiná verze už nevím, ale taky jim blbnul startér. Byl na 12V a jak jsme zjistili, vysouvací cífka nedokázala vytlačit příslušnej konec jádra tak daleko, aby na něm namontovanej Cu můstek propojil kontakty startovacího stykače. Když jsme je zvenku propojili klíčem 19/22, vylítly jiskry a bobik spolu s vyplivnutím oblaku černýho čmoudu a sazí nastartoval, takže to bylo jasný. Startér jsme rozebrali a ručním šoupáním zjistili, že můstek je prohnutej do opačnýho oblouku, než by měl pro správný spínání stykače bejt. Takže přišla ke slovu ona známá ruská poučka "když tě všecko zradilo, pomůže ti kladivo", můstek jsme vymontovali a na kovadlině jsem ho opatrně "vyhamroval" do přesně opačnýho prohnutí, tak aby nanejtovaný kontaktní "pecky" na jeho koncích dosedaly správně na pevný kontakty ve víčku stykače. A startér startéroval a byl pokoj, firma udělala požadovaný a s bobíkem odjeli, jestli se jim pak závada opakovala nevím ...

Napsal: 11 dub 2021, 11:35
od AlesALF
to Sandal:
uhlíkama to nebylo, protože to na důrazný poklep nereagovalo :-) . Prostě jsi to musel nechat vychladnout a pak se to tvářilo jakoby se nic nestalo. Bohužel doma okolo komína se to neprojevilo, až po zahřátí delší jízdou ano. :-(

Napsal: 11 dub 2021, 14:07
od PixelOrgy
Diky za info! :-)
Problemu je tam nekolik - zmerit svorky na starteru bez rozebrani pulky auta nejde, pristup ke starteru je otresnej. Proto taky resim, jestli ho dolovat ven, ale obavam se ze asi jo… Ani poklepat na nej nejde

Dalsi je, ze ta zavada je fakt sporadicka - klidne to 2-3 dny vubec neudela a startuje normalne. Ten starter spousti power management jednotka a je to celkem proces (auto ma keyless pristup).

Ty uhliky by ale mohly - ne, ze by byly moc ohoblovany, ale kdyby zustavaly viset, jak pise Sandal…

Sandal: tusim, ze na tom soucasnym je napsany Valeo nebo Bosch, jistej si ns 100% nejsem - on uz venku byl a na repasu - mel nakopnutej solenoid, menili na nem jeste tesneni a pry byl jinak v poradku… Kazdopadne pred tim repasem toto nikdy neudelal, tak nevim.. Asi novej bude jistota, nez to zase cely rozebirat po par mesicich..

Napsal: 11 dub 2021, 15:33
od Sandal
EKKAR píše:A proč myslíš, že máme v rodině takovou averzi na fšecky auta, co začínají na "F"?
Třeba Fabia? :lol:

Napsal: 11 dub 2021, 15:34
od EKKAR
I takový .

Napsal: 11 dub 2021, 15:55
od Sandal
Ono pod každou značkou auta se najdou dobrý modely a i absolutní křápy. Bohužel, s postupující dobou to bývají spíš ty křápy a to se týká hlavně motorů, díky downsizingu. Agregáty jsou vyrobený na hraně tak aby to drželo po hromadě do konce záruky, a někdy ani to ne.

Napsal: 11 dub 2021, 16:46
od EKKAR
A za fšecky tyhle zhovadilosti může Kalousek (tentokrát teda spíš Brusel ...) ...

Napsal: 11 dub 2021, 17:21
od hajeklubos
Vzhledem k tomu, že máš patrně špatný přístup k starteru vyloučil bych "špatnou kostru".
Odšrouboval bych minus pól z kasle u baterky, vyčistil. Na stejné místo bych přidal další kabel průřezu 25mm2 s okem a vše řádně utáhnul.Druhý konec bych dal pod šroub někde u starteru, kam se dostaneš. Vytvoříš tak další spojení minus baterka,minus starter. Když to tam necháš napořád, nic se nestane. Také by nebylo marné zkontrolovat kostru starter na převodovku (motor). Blbá kostra dělá obecně hrozné věci. Pak napiš co jsi zjistil.
Luboš

Napsal: 11 dub 2021, 22:35
od Zaky
Tátův Citroen C5, stejný projev, někdy netočil startér. Byly totálně zasekané drážky komutátoru prachem z uhlíků. Je to plněné mědí, lepí se to jak sviňa a bylo to tam napěchované jako hrom. Po proškrabání je to už cca 3 roky OK. Problém nastal v nějakých 90 tis. km. Startér Valeo, na C5 2.2 HDI naštěstí přístupný bez rozborky čehokoli dalšího. Co tam teklo při tom prakticky úplném zkratu za proudy, radši nechci vědět.

Napsal: 12 dub 2021, 07:20
od MetalGod
EKKAR píše:A za fšecky tyhle zhovadilosti může Kalousek (tentokrát teda spíš Brusel ...) ...
Velice nerad se Brusele zastávám, ale obávám se, že s tím nezačal, tohle se děje globálně a IMHO to začalo dřív v USA, možná v Číně. Čína by z toho dokonce měla profit.

Napsal: 12 dub 2021, 08:20
od rnbw
Smejdy sa vo Francuzsku vyrabali vzdy, na to sme (ako EU) nepotrebovali ani Cinu. Znacka Valeo je odpad, ani funkcne stierace nevedia vyrobit.

Napsal: 12 dub 2021, 09:38
od EKKAR
Taka tak, můj nebožtík děda žabožroutský kcháry zavrhoval s přípodotkem, že jsou úplně stejný jak francouzská kurwa, nafintěná a navoněná, ale s děravýma proprděnýma spoďárama = navrch huj, vespod fuj. Někdy kolem roku 2005-6 (nevím to datum přesně) jsem ve svitavský Hypernově obcházel vystavenou tehdá "supernovinku" nově zavedenou pro českej trh - sedana postavenýho na bázi hatchbacku neboli "pípu na kapotě" Thalii. A furt jsem nemoh přijít na to, co mi na tom kcháru nesedí, přitom to mělo 4-válcovej 1,4 motor s asi 55kW, už tehdá klimu, nějaký ty pytle a cenovka taky nebyla nijak závratná, já přitom jezdil v tý době patnáctiletýho formana, kterej už taky pomalu ztrácel dech, tak jsem to auto obcházel a přemejšlel ... až mě to vysloveně praštilo do ksichtu. Samostatnej pohled na to nestačil, ale bylo to vidět teprve když ho člověk rychle obešel a podíval se pro srovnání na stejný místo na druhou stranu - ten dotyčnej exemplář musel bejt křivej jak banán, protože na levým boku měl spáry mezi blatníkama a dveřma od čumáku k řiti jen asi 2mm, zatímco na druhý straně snad půl cenťáku. Nejlíp to bylo vidět na přední kapotě, kterou ale "strategicky" zakrejval právě panel s uvedenýma TTD-čkama, takže člověk si musel před auto dřepnout a podívat se na postranní spáry u kapoty zepředu zdola - a pak krásně viděl, jak je celá kapota šejdrem, jedna spára taková, druhá spára maková ... To ani ten můj už značně rezavějící forman neměl takhle blbě slícovaný díly. Dědovo tvrzení tím bylo potvrzený a mně nezbylo než popadnout polovičku a odtáhnout ji pryč, protože hrozilo nebezpečí, že můj prvotní zájem přeskočí i na ni a tý už bych něco takovýho jako mizerný slícování dílů jen horkotěžko vysvětloval ...

Napsal: 12 dub 2021, 10:30
od Hubert_79
Hele, to je asi kus od kusu. Brácha měl asi dva roky Peugeot 205 GTI, to bylo auto jak víno. Motor to mělo dvoulitr (88 kW), kupodivu to třeba nemělo servo, takže parkovat s tím na širokých gumách bylo celkem dřina. Jedno z řidičsky nejzábavnějších aut, co jsem měl v prackách. Jednoduchá konstrukce, žádné "moderní" výmysly, nic. Pak si pořídil 106 v nějaké nejlepší výbavě s 1.4 (55 kW) a to bylo taky fajn auto. Malý, obratný a díky nízké hmotnosti to i s tou 1.4 bylo pěkně svižný.
Zajímavá na obou těch autech byla jedna věc - nenašel jsi na tom kouska rzi. Prostě to rezatý nebylo.

Napsal: 12 dub 2021, 11:30
od EKKAR
Jo, to jo - kastle jim prakticky nehnijou, ale taková elektrika, ta se vinou koroze v konektorech rozsype ajn cvaj. Pak ti auto neřadí, protože tamten snímač nehlásí vyšlápnutí spojky, nesvítí, netroubí ...