Stránka 2 z 2

Napsal: 18 kvě 2021, 08:16
od bu2520
přiznám se k takové prasárničce , řežu závity aku šroubovákem kde nastavím malý moment a když začne prokluzovat dám zpětný chod a namažu už jsem nezlomil závitník ani nepamatuju :oops:

Napsal: 18 kvě 2021, 08:22
od BOBOBO
Normální stav , dělám to nemlich tak . Na závitnících mám obroušené plošky .

Napsal: 18 kvě 2021, 12:22
od hajeklubos
Výchozí stav – závitník zalomen v měděné plotně.
Záleží také jak pevný potřebuješ závit po vyndání zálomu a jak je to hluboko ulomené. Navrtat díry 3mm (nebo vhodné, nepíšeš co jsi zalomil) do křídel podle závitníku.(tedy do Cu) Zavrtat tak 2mm, vrták uříznout flexou, nabrousit a tak dokola až se dostaneš do ½ hloubky zálomu. Hodně opatrně ať tam nemáš navíc ten vrták. Acuvrtačka s povoleným vrtáčkem nebo přes rohatku. Vrtáček zahodit bude vometenej. Promazávat něčím s molybdenem nebo teflonem. Pozor, když navrtáš, z této strany už nový závit navyřízneš. A nyní tisíce ran ocelovým kilnerem nebo nastřelovacím hřebíkem na křídla závitníku tam a zpět. Když není slepá díra tluč také zespodu kalenou kulatinkou. V případě,že je to zalomené zároveň, vrtání vynechej nebo zavrtej jen 2mm (obnažíš křidélka) a tluč. Když to nepůjde vrtej. Úspěch je o tom jak fest jsi to zadrcnul. Fakt blbá práce. Také si nech projít hlavou jestli nevyřezat závit kousek vedle. Na závitníky M2 až M5 nepoužívám vratidlo ale fajklubnu. Krásné slovo. Máš v tom cit. Jak píšou kluci, mazat, čistit,mazat a nepospíchat to je základ. Napiš jak to dopadlo, co zabralo.
Luboš

Napsal: 18 kvě 2021, 13:26
od samec
Závitník M4, ale nevidel som to, lebo to riešim po telefóne pre kámoša, čo nepoužíva internety. Posledné info včera bolo že to skúsi hriať autogénom.

Na internetoch bola rada, že závitník alebo vrták z uhlikovej ocele ohriatím a pomalým ochladením (vyžíhaním) zmäkne a následne sa dá ľahko odvŕtať, pričom meď by mala žíhaciu teplotu prežiť bez poškodenia.

Všetky mechanické spôsoby sú viacmenej predvídateľné, ľahko predstaviteľné a závisia len od trpezlivosti a zručnosti.

Mňa osobne do budúcna viac zaujíma chemický spôsob, ktorý bez skúsenosti nie je tak ľahko predstaviteľný ani predvídateľný.

90g za 3 eura
https://www.diskontdrogerie.cz/vody-po- ... oleni.html

alebo pol kila za 2 eura
https://www.drogeria-vmd.sk/kamenec-sir ... 500g-0920/

Napsal: 18 kvě 2021, 14:59
od Sendyx
S tím kamencem nejspíš vyleptáš leda ho*no.

Už to tady zaznělo, železo (a měď ne) leptá kyselina sírová nebo chlorovodíková, s chlorovodíkovou jsem český M3 odleptal. Naštěstí byla díra skrz a trochu průtočná.

Hoď si zbytek závitníku do toho kamence a pozoruj, jak bude ubývat :lol: .

Napsal: 18 kvě 2021, 15:33
od termit256
Odvrtat nebo odfrezovat se to celkem v pohode da i bez zhaveni. Med nahratim zmeni sve vlastnosti v kazdem pripade, uz to tu nekdo psal.

Napsal: 18 kvě 2021, 16:38
od Celeron
Měď zahřátím změkne skoro na bláto a po několika hodinách se zase vrátí na původní vlastnosti. Používá se to na těsnící Cu kroužky v tlakovým vzduchu a hydraulice. Když se ještě strkaly litinový válce do Al bloků motorů, tak tam bylo taky Cu kroužkový těsnění a stejnej postup, nahřát kroužky do červena, nasadit na válce,válce vrazit do bloku, dát těsnění pod hlavu a zatáhnout hlavu.

Napsal: 18 kvě 2021, 18:56
od lesana87
samec píše:Posledné info včera bolo že to skúsi hriať autogénom.

Na internetoch bola rada, že závitník alebo vrták z uhlikovej ocele ohriatím a pomalým ochladením (vyžíhaním) zmäkne a následne sa dá ľahko odvŕtať, pričom meď by mala žíhaciu teplotu prežiť bez poškodenia.
Teplota žíhání na měkko u běžné rychlořezky 19830 je kolem 820°C. Vzhledem k tomu, že je závitník schovaný v díře, tak bych se při ohřívání autogenem o tu měď kolem díry už docela bála.

Napsal: 18 kvě 2021, 20:52
od kbulda

Napsal: 18 kvě 2021, 21:39
od BOBOBO
To jsou zase žvásty , zůstane měkká do pohybu .

Napsal: 18 kvě 2021, 21:55
od EKKAR
Celeron píše:Měď zahřátím změkne skoro na bláto a po několika hodinách se zase vrátí na původní vlastnosti. Používá se to na těsnící Cu kroužky v tlakovým vzduchu a hydraulice. Když se ještě strkaly litinový válce do Al bloků motorů, tak tam bylo taky Cu kroužkový těsnění a stejnej postup, nahřát kroužky do červena, nasadit na válce,válce vrazit do bloku, dát těsnění pod hlavu a zatáhnout hlavu.
Jirko, pod vložky se ty Cu kroužky právě KALILY, aby byly měkký a utažením hlavy si všecko sedlo.

Napsal: 19 kvě 2021, 22:16
od Celeron
EKKAR píše:Jirko, pod vložky se ty Cu kroužky právě KALILY, aby byly měkký a utažením hlavy si všecko sedlo.
Jo, zapoměl jsem napsat červený hodit do vody, slezou okuje a pak je z ní bláto. :oops:
Zblblej z měkčení hliníku a jeho slitin, tam je to bez vody.
Jo a taky jsem zapoměl napsat, že v poslední době jsou ty "Cu" kroužky nějaký vokradený. Už se mi párkrát stalo, že když jsem je zahřejval Pb plamenem zavěšený na 1,5-ce Cu drátu, tak najednou ukáply a nebo se rovnou s tím drátem spájely dohromady. Co to je za matriš netuším, barva trošku světlejší než měď, mosaz určitě né. :roll:

Napsal: 22 kvě 2021, 17:20
od Kremik
OT dotaz pro samce: Proč by výtahu 3 měsíce po revizi nemohl chybět ovládací panel?