Vojenská elektrocentrála ZB5Ac 1kVA

Vše co se týká silnoproudu.

Moderátor: Moderátoři

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#16 Příspěvek od Celeron »

foxrider píše: V ŽOSce jsem o tom měl v šuplíku knížku
Kdes dělal? V nymburský?
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
foxrider
Příspěvky: 805
Registrován: 28 zář 2013, 02:00
Bydliště: Praha- východ

#17 Příspěvek od foxrider »

Celeron: Jj, ŽOS Nymburk.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#18 Příspěvek od Celeron »

Znáš kluky z bývalýho UVARu? Ta modrá třípatrová škatule na Boleslavský na konci bloku ŽOSky?
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Behemot »

Když je řeč o tady těch centrálách a kompresorech, je nějaká z těch vojenskejch vhodná pro krmení tepelnýho čerpadla (vzduch, takže kompresor, větrák a oběhový čerpadýlko)? Hádám se ta rozběhová špička kompresoru dá dohnat maximálním výkonem.

Teoreticky by to nemuselo být tak hrozný, mohlo by to v sobě mít frekvenčák nebo něco podobnýho na měkčí start, pže je požadavek na striktní stabilní sinus. Dnešní sračkocentrály s AVR ořezem vlny tranzistorama zcela jistě nebudou plnit tu sinusovu, na druhou stranu pokud to při větší zátěži bude několik sekund kašlat a několikrát zakolísají otáčky, tak ta kmitavá změna frekvence asi taky nebude nic moc. :|

Uživatelský avatar
foxrider
Příspěvky: 805
Registrován: 28 zář 2013, 02:00
Bydliště: Praha- východ

#20 Příspěvek od foxrider »

Celeron: To ne. V ŽOSce jsem pracoval až v letech 2005-2010. Do býv. ÚVARu, kde sídlila ve dvoře kalibrační laboratoř ČD (vedoucí pan Raboch??, pak tam byl ještě pan Koláčný a ještě tam byl jeden nebo dva lidi, jména už nevím, snad pan Bureš??) se mi podařilo zajít jen při potřebě poradit od nich jakožto zkušenějších a pak při nošení určitých měřidel a etalonů ke kalibraci - na která u nás nebylo speciální vybavení a nedokázali jsme ji s kolegou udělat "doma" v ŽOSce. Např. etalonová sada teploměrů, šablony profilu jízdní plochy kola UIC, pak asi dvoumetrová šupléra, tyčová měřidla rozkolí - odpichy a podobně.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#21 Příspěvek od Celeron »

Tak to ne, já tam znal kluky z elektroniky Anděla a Rejmka, co dělali řízení nabíjecích stanic. Někdy 1995 tu elektroniku zprivatizovali na PIK s.r.o. Seděli v přízemí vlevo. Odhadem 2010 to pomalu rozpustili a šli do penze či každej sám na sebe. Nebo tak nějak podobně.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Behemot
Pod dozorem moderátorů
Pod dozorem moderátorů
Příspěvky: 1598
Registrován: 01 lis 2013, 01:00
Kontaktovat uživatele:

#22 Příspěvek od Behemot »

Má teda někdo nějaký ptaktický/technický poznatky ke krmení motorové zátěže tady z těch centrál, nebo jenom plky co kde zavřeli před několika dekádama? :roll:

Odpovědět

Zpět na „Silnoproudá technika“