Stránka 2 z 2

Napsal: 03 srp 2021, 00:43
od Celeron
foxrider píše: V ŽOSce jsem o tom měl v šuplíku knížku
Kdes dělal? V nymburský?

Napsal: 05 srp 2021, 19:14
od foxrider
Celeron: Jj, ŽOS Nymburk.

Napsal: 06 srp 2021, 01:35
od Celeron
Znáš kluky z bývalýho UVARu? Ta modrá třípatrová škatule na Boleslavský na konci bloku ŽOSky?

Napsal: 06 srp 2021, 17:52
od Behemot
Když je řeč o tady těch centrálách a kompresorech, je nějaká z těch vojenskejch vhodná pro krmení tepelnýho čerpadla (vzduch, takže kompresor, větrák a oběhový čerpadýlko)? Hádám se ta rozběhová špička kompresoru dá dohnat maximálním výkonem.

Teoreticky by to nemuselo být tak hrozný, mohlo by to v sobě mít frekvenčák nebo něco podobnýho na měkčí start, pže je požadavek na striktní stabilní sinus. Dnešní sračkocentrály s AVR ořezem vlny tranzistorama zcela jistě nebudou plnit tu sinusovu, na druhou stranu pokud to při větší zátěži bude několik sekund kašlat a několikrát zakolísají otáčky, tak ta kmitavá změna frekvence asi taky nebude nic moc. :|

Napsal: 06 srp 2021, 19:57
od foxrider
Celeron: To ne. V ŽOSce jsem pracoval až v letech 2005-2010. Do býv. ÚVARu, kde sídlila ve dvoře kalibrační laboratoř ČD (vedoucí pan Raboch??, pak tam byl ještě pan Koláčný a ještě tam byl jeden nebo dva lidi, jména už nevím, snad pan Bureš??) se mi podařilo zajít jen při potřebě poradit od nich jakožto zkušenějších a pak při nošení určitých měřidel a etalonů ke kalibraci - na která u nás nebylo speciální vybavení a nedokázali jsme ji s kolegou udělat "doma" v ŽOSce. Např. etalonová sada teploměrů, šablony profilu jízdní plochy kola UIC, pak asi dvoumetrová šupléra, tyčová měřidla rozkolí - odpichy a podobně.

Napsal: 06 srp 2021, 21:20
od Celeron
Tak to ne, já tam znal kluky z elektroniky Anděla a Rejmka, co dělali řízení nabíjecích stanic. Někdy 1995 tu elektroniku zprivatizovali na PIK s.r.o. Seděli v přízemí vlevo. Odhadem 2010 to pomalu rozpustili a šli do penze či každej sám na sebe. Nebo tak nějak podobně.

Napsal: 05 zář 2021, 14:27
od Behemot
Má teda někdo nějaký ptaktický/technický poznatky ke krmení motorové zátěže tady z těch centrál, nebo jenom plky co kde zavřeli před několika dekádama? :roll: