Stránka 2 z 2

Napsal: 09 srp 2021, 19:45
od barnodaj
Taky existuje tohle:
V Česku ho má Mouser, pravda, není nejlevnější

V téhle aplikaci to nenajde využití, ale umí PWM

Napsal: 09 srp 2021, 19:51
od Celeron
Já jsem provizorně použil na 320V/4A DC klasickej stykač EP1C 32A (Elektropřístroj Písek). Všechny tři kontakty se daly do série. Je to cca 20 let a provizórium tam maká dodnes.

Napsal: 09 srp 2021, 19:59
od barnodaj
A pokud by měl být spínač opravdu malý co do zabraného prostoru, tak zbastlit 2 x budič PVI 5080 a s tím spínat IRF840, plus nějakou přepěťovou ochranu přes to

Napsal: 09 srp 2021, 21:36
od samec
Lenže 3f stykač potrebuje extra napájanie a zožerie aj 40W výkonu a to aj v čase, keď z panelov nejde ani watt.

Toto funguje takmer 10 rokov.

Kód: Vybrat vše

0 až 300V (8 panelov)
+ ----+---------------------+
    -----                   |
     \ /1N4007            výhrevné teleso
    --+--      termostat    |
     R 220k     s prep.     |
      |          kont.      |
      +-----------+         |
      |           |         D 
     AKU 12V       -------G    SPW47N60C3
      |           |         S  
- ----+-----------+---------+
Bez externého napájania. Vlastná spotreba v maxime asi 0,5W. V noci nič. Termostat je pôvodný vypínací s torzom spínacieho kontaktu s opatrne naspájkovaným kablikom. Medzi G a S je tuším ešte pre istotu 22nF kondenzátor a cez AKU 14V zenerka. AKU je vyradený olovený kváder z nejakého prístroja asi 1,3Ah. Tranzistory sú pre istotu dva paralelne, ale úplne postačí jeden. Iste by to šlo aj bez toho akumulátora, ale toto bol druhý pokus, provizórne riešenie po prvotnom nezdare a na ďalšie laborovanie už nebola politická vôľa.

Napsal: 09 srp 2021, 21:59
od VASEK_W
Raději bez toho akumulátoru, jen s vyhlazovacím kondenzátorem na gate.
Akumulátor to držel sepnuté i když nesvítilo sluníčko, a nebo v noci. Tak ten kondenzátor o správné kapacitě bude asi lepší řešení v tomto případě, kdy to má jen spínat proud do patrony v boileru. Ještě bude potřeba vyřešit nějakým "udělátkem" vypínání napájení do gate při natopení bojleru, aby nedošlo k jeho přetopení.

Vašek

Napsal: 09 srp 2021, 22:33
od samec
Zapínanie/vypínanie je predsa prepínacím termostatom. Ak je teplota nízka, termostat pripojí G na +AKU. Ak je teplota vysoká, termostat pripojí G na -AKU. Tranzistor je unipolárny, takže bez ohľadu na stav termostatu z AKU netečie žiaden prúd.

Napsal: 10 srp 2021, 07:21
od Olchor
Velké bojlery mívají 2 termostaty - jeden pracovní a druhý havarijní cca 90°C, protože v případě selhání toho pracovního může dojít k přetopení, big průšvih.
Pro DC je potřeba nahradit nezávisle oba.

Napsal: 10 srp 2021, 07:23
od BigSandy
Kluci šikmoocí maji na 220 DC
https://www.aliexpress.com/item/1005002863471794.html

A tady na 200 DC
Zátěž: 5–200VDC/40A
https://www.hadex.cz/l670g-bezkontaktni ... -5-200vdc/

Napsal: 10 srp 2021, 10:18
od samec
z 8 panelov naprazdno je cca 300V, nakratko 10A

Napsal: 10 srp 2021, 21:30
od VASEK_W
Je potřeba to stejně chránit nějakými silovými havarijními kontakty, protože v případě průrazu toho fetu to přetopí !!!

Proto jsem napsal schválně "nějaké udělátko", myšleno tak, že to není tak jednoduché pro laika, který nedomyslí všechny možné poruchy, a jejich následky. Proto tam bude potřeba trošku složitější zapojení včetně ochran, než jen akumulátor, termostat a fet. Ať je ten fet jako pracovní spínač, proti tomu nic nemám, ale nutné jsou ještě další ochrany. Klidně třeba upravený havarijní termostat s nastavenou opravdu, ale opravdu velkou vzdáleností kontaktů při aktivaci. Ovšem k tomu je potřeba dát pryč dorazy, a napružit více odskokovou pružinu pro docílení mezery na více jak 1cm. Čím více, tím lépe !!!

Vašek

Napsal: 10 srp 2021, 22:09
od samec
S ôsmimi panelmi natiahneš oblúk aj na 10cm. Na toto nejaké napružené kontakty nestačia.

Termostaty sa dajú jednoducho zapojiť za sebou. Aj v tom mojom zapojení.

Každý boiler má aj pretlakový ventil a v slušných prípadoch je na výstupe zmiešavací ventil na 40°C.