Stránka 2 z 3

Napsal: 24 říj 2021, 18:51
od konosuke
Tak, už se to profláklo v plné parádě : uměle vyvolaná krize !
čipy že už netáhnou ? co je zas nedostatkové ? no, hliník !
(to nemůže bejt náhoda ba ani neschopnost manažmentu)
deficit

Napsal: 24 říj 2021, 18:54
od Hubert_79
A přitom se jen odstěhoval do Humpolce.

Napsal: 24 říj 2021, 21:33
od Mek7
Okrem stavebnych materialov a cipov najnovsie uz chyba aj papier. Knihy budu nedostatkovy tovar.

Napsal: 24 říj 2021, 21:41
od termit256
Knihy si muzes stahnout, nevim proc by se kvuli tomu melo plytvat papirem.

Napsal: 24 říj 2021, 21:48
od Mek7
Vsak ja to tak robim, ale kopa ludi IT nevladne, kupuju knihy, noviny, casopisy. A v kancelariach sa tiez pouziva papier, kupodivu :wink:

Napsal: 24 říj 2021, 22:07
od rnbw
Uz len cakam, kedy nebude hajzlovy papier. Tento problem si pamatam z minulej doby, ked sa planovalo na 5 rokov dopredu aj to, kolko budu ludia srat. Bol som maly, ale ten nahradny skladany papier, co jednou stranou lestil a druha bola ako smirgel, si pamatam :D Kto nezohnal ani ten, tak zostavalo uz len Rude pravo.

Napsal: 24 říj 2021, 22:36
od p32
Tak na konci roku má dojít i hliník. Zajímavé. Na jaře jsem si říkal, že bych měl vyvézt nějaký kovový šrot a byl jsem se zeptat na cenu. Prej 2,20 Kč za kilo, tak jsem se na to vyprd. Před asi deseti dny jsem to už musel uklidit a tak jsem to vyvezl do šrotu. Na vozejk se to skoro nevešlo. Ale zase to potěšilo, 6,60 Kč za kilo šrotu.
Teď tam mám hliník z asi padesáti rozdělaných HDD a už jsem to chtěl vyvézt, ale asi zase počkám do konce roku až to bude zajímavější.
Nevíte, kolik je teď za kilo papíru? :lol:

Napsal: 24 říj 2021, 23:51
od Burajko
rnbw píše:Nie. Intel robil tradicne procesory pre PC, nevhodne pre embedded pouzitie. Vysoka cena, zbytocne vysoky vykon a teda aj spotreba, nutnost mnohych dalsich suciastok.
Do roku 2006 robil Intel aj vhodnejsie procesory XScale (ARM), ale potom to predal Marvellu.
Keby len to...Strongarm,keby neopustili mohli byt lidrom(stare Palmy,min 10r.pred iphone,len bez GSM modulu)

Ono sa to ma trochu inak,kedze frajeri z automotive zacali porusovat odberatelske zmluvy(cim vyjebali sami zo sebou,lebo kinder manamegent),kvoli lockdownom(TSMC okolo 10% pre automotive vyrabalo),tak prestavali linky na entertainment a kedze zistili ,ze maju obrat o 17% vyzsi,ako v minulosti,tak sa na nich vyprdli...eto vsjo.

PS:To iste ako spotove ceny plynu...
A este otazka ci toto nieje kriza,maskovana koronkou. :wink:

Napsal: 25 říj 2021, 01:51
od PotPalo
Zrejme kríza kapitalizmu. Plebsu došlo, že všetci kapitalistami nebudeme (to by bol socializmus) a ostane navždy plebsom, tak sa začal búriť. :wink: Alebo nastal čas splatenia dlhov? Na dlh sa nedá žiť do nekonečna, aj keď nám to dlhodobo tvrdia. Pyramída začína padať.

Hliníku je dosť, a vždy aj bolo, súdiť podľa výkupných cien. Za posledných 20 rokov išla meď cenou pekne hore aj s mosadzou, ale hliník si držal nízku cenu aj navzdory inflácii. Zaujímavé, nie? Pamätám si časy keď kliník stál tuším rovnako ako mosadz, ak nie viac.

Napsal: 25 říj 2021, 07:29
od Nakadah
Já teda nevím, ale hliník stál na jaře cca 75Kč/kg a teď je za 145Kč/kg. Pro klienty vyrábíme měsíčně pár tun designových fasádních prvků, hlavně slitina AlMg3 a minoritně Al99,5. Takže tak nějak v obraze sem. O zbytkový hliníkový šrot z výroby se nám sběrny perou.

Vyrábíme i z FeZn plechů, tam šla cena trošku dolů oproti tomu kam vyletěla od jara. Ale hliníku se fakt dolů nechce.

A vzhledem k tomu, že čína jako hlavní dodavatel hořčíku omezila vývoz, tak to s cenami slitin hliníku ještě slušně zahýbe.

Napsal: 25 říj 2021, 07:34
od kejki
V tom článku je to popsané, Čína přiškrtila dodávky hořčíku pro slitiny hliníku, takže hliníku je dost, ale slitiny s hořčíkem nebudou.
Oni už totiž taky nechtějí tu nejšpinavější výrobu mít doma.

Napsal: 25 říj 2021, 07:40
od Nakadah
No a majoritně vyrábíme z ENAW5754 (AlMg3) a ENAW6060 (AlMgSi), takže to bude fakt zajímavé. Už na konci jara jsme se rvali o všechno co dodavatelé měli, bralo se všechno bez ohledu na cenu. Protože v jednu chvíli dodavatel měl skladem třeba 20t a druhý den už neměl nic. Kdo čekal a chtěl smlouvat, tak nakonec neměl z čeho vyrábět.

Pak se to ustálilo, hutě zase najely výrobu a dostup hliníku se zlepšil. Jen bohužel cena se drží.

Tak koukám jediné co asi bude dostatkové bude ENAW1050 (Al99,5), akorát to mnohdy nevyhoví staticky. Je to bláto.

Napsal: 25 říj 2021, 18:42
od konosuke
Dřív nebo pozdějc neprodejná auta skončí v lisovně či vysoké peci. Z motorových bloků bude Al šrotu dost.
Socík v pokřivené podobě.

Napsal: 25 říj 2021, 18:53
od Celeron
Něco je divně. Můj dodavatel ve středu dovezl z Francie dva kamióny salavých konvektoru Solius II, několik tisíc kusů od čtyř výkonů. Ve čtvrtek nebyl skladem ani jeden kus. A to i přes zdražování elektriky. :roll:

Napsal: 25 říj 2021, 19:53
od Yarda1
konosuke píše:Dřív nebo pozdějc neprodejná auta skončí v lisovně či vysoké peci. Z motorových bloků bude Al šrotu dost.
Socík v pokřivené podobě.
Výňatek z jedné scifi:
...
V práci, kterou jsem si našel, jsem drtil nové pozemní automobily, aby mohly být odeslány zpátky do Pittsburghu jako šrot. Cadillaky, chryslery, eisenhowery, lincolny – všechny možné druhy krásných velkých nových a silných turbovozidel bez jediného kilometru na tachometrech. Zajet s nimi mezi čelisti a potom cvak, rup, prásk – a byl z nich šrot pro vysoké pece.
...
„To je docela jednoduchá ekonomická otázka, chlapče. Tohle jsou auta z přebytečných zásob, která vláda přijala jako garancii proti půjčkám na podporu cen. Teď už jsou dva roky stará a nikdo už je neprodá… takže je vláda dává do starého železa a prodává je zpátky ocelárnám.

...