Budoucnost motorismu dle Kovandy

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#16 Příspěvek od termit256 »

Co to ma spolecneho s uvedenymi vymluvami lidi proc zadnou slozitejsi praci nejsou schopni delat, ale zaroven nadavaji na staveni montoven a jejich "otrockou" drinu?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#17 Příspěvek od EKKAR »

ok1hga píše:
termit256 píše:ze jsou na to stari, ze na to nevidi a podobne nesmysly.
. . . a kolik je tobě ?
Termit se nevymlouvá, termit popisuje chování hodně velký části pracujících, kteří už ve věku 40-45 let odmítají další získávání dovedností, v dnešní době pro zaměstnavatele prakticky nezbytnejch - ovládání PC, případně pomocí PC/CNC řízení ovládanejch strojů. Jsou lidi, který klidně v 50 půjdou na čtvrt roku na kurs práce s CNC mašinou, protože vědí že jim to zajistí práci do budoucna - a vedle toho stojí jejich vrstevník, kterej se odmítne i jen zaučit na modernější zařízení než s jakým se setkával "v učení", protože "je tam moc těch tlačítek a já na ně nevidím". To není o nevidění, to je o duševní neschopnosti přijmout zrychlenej běh vývoje. Někdo to prostě dá, jinej ne - můj vlastní táta se nedožil počítače v každý domácnosti a mobilu v každý kapse, ale nevlastní fotřík "jede" v 74 letech na kompu jak vzteklej. Ano, neprogramuje, ale surfovat zvládá, najít si písničky na TyTrubko umí taky, mail včetně příloh umí jak přijmout a otevřít, tak vytvořit a poslat. Jo, byl skoro celej život ouřada, ale před důchodem poznal tak maximálně elektrickej psací stroj. S Widlema se učil zacházet až v důchodu, moje máti která v práci sice zažila terminály Robotron, ale taky jen na úrovni "mezixichtu" opisujícího kolonky z papíru do stejnejch kolonek na obrazovce ten NTB zvládá taky - a to je jí jen o 2 roky míň než fotěrkovi. Oba dva mají dotykáče a i když je nevyužívají v celým rozsahu funkcí, prostě už si zvykli, že prstem potáhnou po displeji a přijmou hovor atd. Jo, trvalo jim to třeba dvě hodiny vysvětlit, že takhle se to prostě musí dneska dělat, ale nevyžadujou "tradiční" tlačítkový pseudoretro telefony, jako jsem to zažil nedávno v prodejně Teplomobajlu, kde "madam" zřetelně těsně předdůchodovýho věku požadovala "něco jako Ericson" a nedala si vymluvit, že tahle značka prostě historicky skončila podobně jako skříňový Avie nebo papalášský T-613ky ... A to opakuju, tý SKORObabě nebylo evidentně víc, jak něco málo přes 60 ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#18 Příspěvek od termit256 »

Ale mi nevadi zivotni filozofie lidi kteri se nejsou ochotni naucit nic vic nez sroubovani sroubku. Mi vadi ze presne tahle sorta nejvic kvici ze je Cesko zeme montoven.

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#19 Příspěvek od rezis »

A pak na jedno pracoviště takového typického "montovníka" dáš robota... to máš vidět jaké jsou nepokoje, že stroje jim berou práci...
Internet - metla lidstva

termit256
Příspěvky: 10071
Registrován: 06 pro 2007, 01:00

#20 Příspěvek od termit256 »

Zadne takove nepokoje jsem u nas nezaznamenal.

Uživatelský avatar
matahari
Příspěvky: 337
Registrován: 29 říj 2017, 02:00

#21 Příspěvek od matahari »

Přílohy
zajem.jpeg

Uživatelský avatar
rezis
Příspěvky: 5148
Registrován: 17 lis 2005, 01:00

#22 Příspěvek od rezis »

U nás jo. Sice nepřišel k úhoně konkrétní pracovník, ale celkově se to přeorganizovalo a někteří brigádníci už nejsou potřební. Na druhou stranu robot nezapomíná přijít do práce, nezaspává, neodejde v půlce směny někam pryč... Je to hnus, ale je to tak.

Co bude s auty to je úlet. Byť EV jezdím a jsem spokojen tak si nemyslím, že je to vhodné pro každého nebo, že je to super ekologické. Zvlášť když nikdo neví odkud brát elektřinu.

A tím chce slavná EU jenž je svou produkcí CO₂ dost bezvýznamná v celkovém měřítku spasit svět. A to ještě takovou v podstatě sebevražednou misí :lol: :lol: :lol:
Internet - metla lidstva

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#23 Příspěvek od Crifodo »

Někde jsem četl, že Britové snad chtějí zas odkonzervovat a spustit uhelný elektrárny. Asi střet s realitou.
Nikdy jsem nepochopil, co je ekologického na spalování dřevní hmoty, v britském provedení vyrubáním vzrostlých lesů na východním pobřeží US a pendlováním lodní dopravou sem tam.

Uživatelský avatar
matahari
Příspěvky: 337
Registrován: 29 říj 2017, 02:00

#24 Příspěvek od matahari »

Oni už to udělali. Třeba jednou i my odkonzervujeme důl Frenštát.

Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#25 Příspěvek od Mysteri »

Mňa len pri tom ,,slávnom" EÚ nápade, skončiť s výrobou normálnych áut, zaujíma jedno: Predstavme si, že je v EÚ všetko, čiže aj napr. sanitky, ekologické, čiže elektro. Už nie su žiadne ,,spaľováky", iba baterkáče. Príde v nejakej veľkej oblasti k živelnej katastrofe. Súčasť toho bude plošný výpadok elektrickej energie, dajme tomu na týždeň, možno aj tri a viac. Stačí niečo, ako už bolo v USA a v Kanade. Dojazd na jedno nabitie, nech bude už v tom čase dajme tomu aj na 1000km. O 5 dní všetky sanitky a ostatné záchranné vozidlá (napr. požiarnici) budú mať ,,vybité". Tie Unibunkové power banky budú tiež už vybité.... Elektrárne ešte nebudú prifázované (kto videl dokument o blackoute v USA zpred rokov, tak vie, že to je na niekoľko dní...) Jedine nás budu zachraňovať spaľováky z Indie, Číny a pod, lebo tam ich výrobu nik nezakázal a tak sa budú dovážať do EÚ (ak, samozrejme, ich dovoz nebude zakázaný).

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#26 Příspěvek od rnbw »

Ale predsa ked budu vsetky auta bateriove ("ekologicke"), tak uz ziadne zivelne katastrofy nebudu... :D

Netreba ani katastrofu. Staci si predstavit bezne hasicske auto, ktore ma namiesto cisterny na vodu baterie. Aby vobec doslo do ciela. No ale potom treba este aj hasit, a to aj niekolko hodin.

Uživatelský avatar
Mysteri
Příspěvky: 2875
Registrován: 12 bře 2008, 01:00
Bydliště: Považie - Vorošilovo

#27 Příspěvek od Mysteri »

A aby mohlo hasiť, na to bude potrebovať čerpadlo a to tiež bude na elektromotor.... :lol:

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29689
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#28 Příspěvek od EKKAR »

Z nejrůznějších vážnejch a seriózních důvodů je to "100% elektrifikování dopravy" naprostej nesmysl. Jde o to, že na určitou omezenou část dopravních potřeb už dnešní technologie a jejich objemová/hmotnostní energetická účinnost postačujou - jsou to třeba pravidelný dopravní linky, pro který stačí vybudovat omezenou infrastrukturu, protože i když v průběhu roku najedou značnej počet kilometrů, ve skutečnosti se od svýho specializovanýho zdroje nikdy příliš nevzdalujou a při jejich provozu nevadí nutnost dlouhodobýho napojení na nabíjecí zdroj - třeba tím, že to jsou kombinovaný trolejbusy/bateriobusy, který během nabíjení palubní baterky ještě navíc jedou po trase vybavený trolejema. Zkuste ale představu, že takovej kombi-bus bude muset přejet z jednoho města do druhýho, vzdálenějšího, než jakej má dojezd na svou plně nabitou autonomní baterku - a jste v Bruseli. Individuální osobní doprava je o něčem úplně jiným, co je zajištěný HLAVNĚ tím, že energii potřebnou k pohybu v podobě kapalnýho paliva jde doplnit pomocí široce rozšířený infrastruktury v podobě čerpacích stanic, že hmotnostní energetickej obsah kapalnejch paliv je pořád ještě mnohonásobně vyšší, než stejnej parametr u akumátorů elektriky a že produkce takto poskytovaný energie je sama o sobě mnohonásobně větší, než celková produkce elektriky na Kouli - navíc ještě když se velká část elektriky produkuje právě spalováním oněch kapalnejch paliv ... Chápe to kde kterej sedlák z vesnice, chápe to dělník i technik, jediný kdo to odmítají pochopit, jsou zelenou barvou zaslepený €urohujeři z Brusele. Kopat je a kopat a kopat ...
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#29 Příspěvek od Celeron »

EKKAR píše:Chápe to kde kterej sedlák z vesnice, chápe to dělník i technik, jediný kdo to odmítají pochopit, jsou zelenou barvou zaslepený €urohujeři z Brusele. Kopat je a kopat a kopat ...
A to jste ještě nečetli zprávu o tom, kolik je na světě součastnou technikou ekonomicky vytěžitelnýho lithia. Pouhých 15 miliónů tun. Při předpokládaný elektromobilitě jak si to €urohujeři plánují je ho na zlomek doby proti ropě. Už nyní se těží asi 0,5 miliónu tun ročně. Jiný baterky ještě nikdo nevymyslel a jen tak nevymyslí.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Kremik
Příspěvky: 3467
Registrován: 30 bře 2012, 02:00
Bydliště: Havířov

#30 Příspěvek od Kremik »

Jsou to jenom bruselské kecy. Jednou na realitu narazí. Ovšem pak narazíme ještě jednou, až ropa dojde. Tohle rozmazlený vozeníčko, byť nám připadá normální a nepostradatelné, stejně jednou skončí. Takže je vlastně jedno, kdy to bude.

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“