Stránka 2 z 3

Napsal: 27 zář 2021, 13:52
od TheLastUnicorn
Na tý druhý verzi to vypadá o pokus snížit děličku bas-střed a pravděpodobně i kompenzaci bafflestepu. Taky je tam zvýšena strmost dělení na výškách. Aby se z toho dal udělat jednoznačnej závěr, co je objektivně lepší, muselo by se to změřit.
Co bych uměl od stolu říct je to, že ta druhá verze by měla mít menší citlivost (pokud si odmyslím koncák), avšak měla by basovat i v prostoru a při nastavení rovného průběhu na zesilovači. Taky by na tom mohla být lépe se zkreslením na výškách.
Na místě laika bych zvolil druhou variantu, sám za sebe bych si to prostě znovu celý změřil a navrhnul lepší výhybku - když už něco předělávat.

Napsal: 27 zář 2021, 14:41
od PetrL23
Jen pro jistotu tom druhou variantou myslíš tu s cívkou 17 mH před basákem? Asi to tak udělám jak píšeš a zvolím tu druhou verzi. Odladění nové vyhybky by bylo úplně nejlepší ale na to nemám jak zkušenosti tak vybavení.

Napsal: 27 zář 2021, 15:11
od TheLastUnicorn
Jo, ta s tou 17mH před basákem.
Vzhledem na to, že tyhle R12 jsou celkem zajímavý bedny, tak bych Ti to uměl změřit a odladit, ale nevím, odkud jsi...vozit někam 300km takovou almaru je blbost.

Napsal: 27 zář 2021, 15:28
od PetrL23
Já jsem ze středních čech kousek od Benešova u Prahy.Byly jsme pro ně celkem daleko 430Km tam a z5 a cesta z vozejkem nic moc

Napsal: 27 zář 2021, 20:05
od TheLastUnicorn
Právě proto mám mercedes S211 - vejdou se tam i takhle hovadský bedny. :lol:
Každou chvíli převážím zejména na měření (doma sa měří blbě, takže měřím v sále v 🤐) nějaký velký bedny a s vozejkem bych se o to bál - když vidím, jak ten vozejk hopsá. Navíc jsou ARS641 již taková veteránská celkem vzácná záležitost.

Napsal: 27 zář 2021, 23:40
od PetrL23
Tak jsem to celé pořádně rozebral a zkontroloval, a jsem s toho mírně zmatený. Zesilovače se přesně liší podle servisních manuálů na verzi jedna a dva.I bedny jsou ruzné jedna má zadní stěnu na metrické šrouby a je řezaná na pokos,a druhá na tupo a zadní stěna na vruty.Takže by se mělo jednat o různé verze jediné co nesedí jsou výhybky jsou různého provedení jedna má plastové kostřičky,a druhá cívky omotané jako toroid, ale jsou stejného zapojení i hodnot a odpovídají verzi jedna to jest 3mH cívka u basáku.Otázkou je jestli tu druhou s omotanými cívkami někdo upravoval aby byly stejné nebo jestli to tak vyráběly už v Tesle. A zajímavé je že nikde na internetu není fotka výhybek varianty dvě s 17mH cívkou u basáku nebo jsem jí aspoň nenašel.Musela by to být cívka jako kráva nebo na EI plechách.Takže otázkou je jestli se vůbec tato verze vyráběla seriově.

Napsal: 28 zář 2021, 00:07
od PetrL23
Výhybky

Napsal: 28 zář 2021, 08:22
od TheLastUnicorn
No vzduchovou cívku s indukčností 17mH a použitelným Rdc si popravdě neumím představit, takže by to musela být cívka na trafoplechách. Což ale samozřejmě není takový problém a tyhle cívky jsou běžně k dostání.
Asi se ale do toho nikomu nechtělo a tak to zůstalo jen na papíře.
No nic, každopádně bych vyházel z těch výhybek bez milosti kondíky a strčil tam nové svitky.
Ta druhá fotka je předpokládám z tý novější bedny a výhybka byla přidělaná na kastlíku pro střeďák.

Napsal: 28 zář 2021, 15:00
od PetrL23
Ano byla na kaslíku středáku.Svitkové kondíky vyměním to je jasná ty krabicáky to už budou mít za sebou počítám. Ještě kdyby nikdo věděl něco k zesilovači byl bych rád. Mám v plánu repas tzn vyměnu kondíku atd a náka rada by se hodila díky

Napsal: 28 zář 2021, 19:08
od grrrrrrrr
Ta original vyhybka uz tu je i s namerenymi odpory civek. Jinak je opravdu vzduchova i ta 17mH civka.

http://www.ebastlirna.cz/modules/Forums ... ka_254.gif

Napsal: 28 zář 2021, 20:07
od vlastoTN
Zosik je A trieda, hreje to jak čert! Je to v mostíku takže treba riadne skontrolovať ten invertor inak tie výstupné kondy meniť netreba...
Tie moduli sú univerzálne používalo sa to aj ako kino zosilňovače.
Tam boli asi bez mostíka(z výstupným kondíkom)

Napsal: 20 pro 2021, 19:36
od PetrL23
Tak jsem se pustil do toho konce. Rozchodil jsem stabilizátor že drží 75V invertor je taky v pořádku,ale nastává problém v koncových zesilovačích. Ani za boha nejde nastavit klidový proud na odporu R11 má tam být podle manuálu 10-20mV a není tam vůbec nic. Na druhé straně na R12 je 35mV což by odpovídalo manuálu.na nastavovací prvek P4 to vůbec nereáguje.Nenapadá nikoho čím by to mohlo být? Jinak kondenzátory jsou všechny nové Tesla zformované a změřené.A přes budič prou teče protože dost topí ale ty konce mi nejdou do hlavy. Díky za rady

Napsal: 20 pro 2021, 19:43
od BOBOBO
Dej sem schema s popisem napětí .

Napsal: 20 pro 2021, 19:54
od PetrL23
Musím ještě poznamenat že se tam cokoli měří úplně na h…. Šuplík musí být zasunutý do vnitř takže se tam pak vůbec nedostanu takže když chci cokoli změřit tak si tam musím naletovat kus drátu.

Napsal: 20 pro 2021, 20:07
od BOBOBO
Porovnal bych nejprve napětí na diodách D 2,8 s funkčním kusem .