Jestli chcete, vyhrabu ho a můžete ho mít. Cenu nějak dojednáme
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Diáky se dají také scanovat na transparentním scaneru, ale to je dosti zdlouhavé.
Moderátor: Moderátoři
U skenerů na filmy a transparentní předlohy vůbec máš na výběr mezi dobrým, ale drahým a pomalým, skenerem, a skenerem za akceptovatelnou cenu, rychlým, ale kvalitou obvykle žádný zázrak.petula píše:...Diáky se dají také scanovat na transparentním scaneru, ale to je dosti zdlouhavé.
Nasazuje se na tělo foťáku. Proto jsem psal, že je pro Canon EOS. Má vlastní optiku a před optikou je rámeček do kterého se zastrčí diapozitiv. Fotí se proti bílé světlé stěně. Já přefocoval proti plátnu, za která jsem dal lampu, ale jde i proti oknu, když je venku světlo. Jestli je zájem, vyhrabu to, vyfotím a dám obrázek jak to vypadá. Nevím už z hlavy kdo je výrobce, ale levná ta věc nebyla.Osmdesat píše:Petulo, ten váš nástavec se nasazuje na objektiv, nebo přímo na tělo foťáku (má vnitřní optiku)?
Už se smiřuji a připravuji na jeho zbastlení. Trubka, filtrová obroučka, nějaký rámeček. Krom trubky mám vše potřebné.
To jsem před lety zjistil také, že staré diapozitivy z poloviny 60-tých let dosti vybledly a tak jsem začal zachraňovat co se dá a přefotil jsem do digitálu co se dalo. Dnes mám vše v digitální podobě.Osmdesat píše:Taky jsem si všiml, že 20 let staré negativy mi už začínají táhnout do purpurova.....
Mám historický Astra 1200 Umax s transparentním nástavcem. Rozhraní SCSI. Žádná velká rychlost, ale podstatné je, že umí ve velkém rozlišení transparentní předlohy o něco delší a širší než A4. Kvůli tomu ho držím. Když je potřeba, připojím k historickému PC s Windows 3.1 for Workgroups a scanuju velké planfilmy.Hill píše:U skenerů na filmy a transparentní předlohy vůbec máš na výběr mezi dobrým, ale drahým a pomalým, skenerem, a skenerem za akceptovatelnou cenu, rychlým, ale kvalitou obvykle žádný zázrak.petula píše:...Diáky se dají také scanovat na transparentním scaneru, ale to je dosti zdlouhavé.
...
U filmů na 16 mm je to různé. Mám pár filmů na kopiích udělaných v 50. letech a má to barvy v pohodě. Pak zas některé ze 70. a 80. let a to je děs. Ovšem nevím, kde a jak to kdo skladoval. Materiál barev byl v 50. letech AGFA (ovšem východoněmecká) a později ORWO. Asi tři filmy ze 70. letech mám na Kodaku a to je nebe a dudy, co se zrnitosti týče.Osmdesat píše:Taky jsem si všiml, že 20 let staré negativy mi už začínají táhnout do purpurova.
Skladování dělá hodně.Hubert_79 píše:U filmů na 16 mm je to různé. Mám pár filmů na kopiích udělaných v 50. letech a má to barvy v pohodě. Pak zas některé ze 70. a 80. let a to je děs. Ovšem nevím, kde a jak to kdo skladoval. Materiál barev byl v 50. letech AGFA (ovšem východoněmecká) a později ORWO. Asi tři filmy ze 70. letech mám na Kodaku a to je nebe a dudy, co se zrnitosti týče.Osmdesat píše:Taky jsem si všiml, že 20 let staré negativy mi už začínají táhnout do purpurova.