Stránka 2 z 2

Napsal: 20 lis 2021, 22:24
od EKKAR
Ba ne, hořej i vybitý, akorát se jim tolik nechce chytat. Ftip je v tom, že novej článek obsahuje větší množství kovovýho lithia, než je potřeba pro akumulaci nominálního množství energie - a to lithium se postupně "vyčerpává" tím, jak probíhají nabíjecí a vybíjecí cykly - prostě část lithia se při každým cyklu "umrtví" a nevrátí se do znovu použitelný podoby. Je to sice maličká část, menší než 0,1% celkový náplně, ale jak se počet cyklů zvyšuje, množství "nevracejícího se" lithia se zvětšuje - to je taky důvodem, proč se časem podle počtu cyklů postupně zmenšuje využitelná kapacita lithiovejch článků a proč roste jejich vnitřní odpor - a zvýšená teplota při nabíjení to ještě urychluje. Je to proces funkčně ekvivalentní sulfataci olověnejch elektrod v Pb akumulátoru, jen to nepostupuje tak rychle jako u olova - proto má lithiovej článek delší životnost. Takže každej výrobce dává do článků určitou "rezervu" aktivní hmoty, aby po určitou dobu od začátku používání článku byly garantovaný jeho parametry. No a právě ta "rezerva" lithia způsobuje tu hořlavost Li-Ionek i ve vybitým stavu. Ajronfosfátový články neboli LiFePO₄ mají tuhle vlastnost potlačenou, ale pokud by se v nich někdo začal opravdu hluboko rejpat, zahořet umějí taky (pokud by rozpitval jejich vrstvy aktivních hmot od sebe, chytnou jak fagule). Prostě silně reaktivní alkalickej kov jak se setká se vzdušným kyslíkem ani jinak reagovat neumí - stejně jako nejde psa odnaučit štěkat. Jde ho jen zavřít a přivázat ...

Napsal: 20 lis 2021, 22:31
od workhard
Zkoušel jsem vzít šutrem vadnou baterku z osciloskopu a nic to neudělalo, ani když jsem ji úplně rozmašíroval.

Napsal: 21 lis 2021, 00:11
od retos
FEKKARMANN píše:Teď už čekám jen na to, kdy se sem přižene čombolsko-norsko-kofeešopovej emigrant burnzerant a začne nás tady všecky obviňovat ze zpátečnickýho hanobení ajronfosfátovejch článků, který jsou přeci nejlepší na světě ...
Ten sa prizenie az vtedy, ked ZmetekHQ zrusi ten jeho hrdinsky ban, boli tu odvtedy debaty, kde si dotycni nadavali do kktov a nezabanoval ani jedneho, posero jeden zakomplexovany :!:
Nemam najmensi dovod niekoho hanobit, kedze moje maju uz vyse 6 rokov a stale prakticky plnu kapacitu, ktora je nonstop monitorovana - to len nejaky tupec, skusenostami a vedomostami podobny tebe, bud na ne pripojil desulfator najlepsi na svete a prebil ich, alebo na ne kaslal a vyslahal ich do nuly, takze vysledok na seba nenechal dlho cakat...A co sa tyka tych dristov o horeni - LiFePO nie je Li-Ion, dnes uz aj najvacsi vypatlanec dokaze najst informacie ci videa o tom, ze k ziadnemu ohnu nedojde, k tomu dokonca nedojde vzdy ani pri Li-Ion, a ze som sa ich volaco naprepichoval :wink:

Napsal: 21 lis 2021, 07:08
od Davidus
smazáno

Napsal: 21 lis 2021, 07:24
od josef_novak
V tomhle případě by šoférovi bylo jedno, jestli baterie hoří nebo ne :(
Klidně jsi tu mohl dát video https://www.youtube.com/watch?v=dclFMzKSJMA