Hlava Favorit má jinak rozmístěné šrouby než Š120 .
Jinak ta životnost je daná hlavně tím, že š120 měly po začátku obtokový filtr oleje. K tomu motor většinu času běžel ve vysokých otáčkách, s vysokým tepelným namáháním. To znamená "přepalování" oleje, zapékání pístních kroužků. Favorit proti tomu bylo možné provozovat většinou v nižších a středních otáčkách. Navíc měl v horní pánvi ložiska na klice drážku, která výrazně zlepšovala mazání.
Pokud má motor něco vydržet, je nutné včas měnit olej a nehonit ho ve vysokých otáčkách.
Životnost motoru centrály.
Moderátor: Moderátoři
Hubert_79 píše:...
Jinak - ta hlava z Favouše je použitelná i na stodvácu. Jen potřebuješ sací potrubí s přírubou na karburátor SEDR, ta je jiná, než na ten licenční Pierburg. Stejně tak tlumič výfuku má přírubu jinou, než na klasickou stodvácu.
Hubertusovo tvrzení platí jen pro celohnilíkový motory 746.135 a 746.136 = fanoušovský motory montovaný do starších kastlí na závěr výroby "řady 105/120/130". Na ty starší s menšíma obsahama nesedí nejen umístění šroubů, ale i válcová rozteč.
Tohleto s výjimkou zmínky o včasný výměně oleje je pitomost. V šádynách se olej nepálil proto, že by běhaly ve vysokejch točkách, ale protože měly mizerný stírací kroužky, přes který sáknul olej nad písty a neměly těsněný vodítka ventilů, kterýma naopak tekl olej do spalovacích prostorů od rozvodu. Takže normální spotřeba oleje byla 0,8l/1000km a musel se permanentně dolejvat - kdo nedolejval, šádynu zadřel, protože měla normální náplň 3,8-4 litry a jen málokterej motor bral právě díky absencím těsnicích prvků míň jak půllitr na tisíc. Daleko častější byl případ, kdy šáde žrala litr a víc na 1000km - u takový ani nemělo cenu olej měnit, stačilo po 5 000km vyměnit filtrační vložku a jen průběžně co chvíli dolejvat co motor sežral ... Naopak, většině moderních motorů vyšší otáčky neškoděj a některým vysloveně prospívají - pokud mají dostatečný kvalitní mazání a nejsou ohrožovaný de bil ně navrženým systémem chlazení s nedostatečným čerpadlem.pepik9 dál píše: Jinak ta životnost je daná hlavně tím, že š120 měly po začátku obtokový filtr oleje. K tomu motor většinu času běžel ve vysokých otáčkách, s vysokým tepelným namáháním. To znamená "přepalování" oleje, zapékání pístních kroužků. Favorit proti tomu bylo možné provozovat většinou v nižších a středních otáčkách. Navíc měl v horní pánvi ložiska na klice drážku, která výrazně zlepšovala mazání.
Pokud má motor něco vydržet, je nutné včas měnit olej a nehonit ho ve vysokých otáčkách.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě
!!!
A kutilmile - nelituju tě
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
- elektrosvit
- Příspěvky: 2512
- Registrován: 27 čer 2016, 02:00
V sekacím traktůrku mám Brixe Intek 22Hp s tlakovým mazaním. Aktuálně má najeto cca 900Mth pokles výkony tam nějaký je. Nic méně dle servisáka problémy s těmito motory začínají po 1000Mth, ale mají i málo zatěžované kousky jenž mají navrčeno 2,5tis Mth...... takže to máš těžko. Hodně záleží v jaké zátěži a jakém provozu pojede. Obecně vzducháče mají nižší životnost než vodníky.
Internet - metla lidstva