Stránka 11 z 25

Napsal: 18 srp 2014, 22:48
od tiktak1953
Co hovorite na takuto situaciu, keby bolo najvysie miesto tejto spojenej gumenej hadici potrubia kurenia vissie ako MAX hladina vody v nadrzke? .Ked syn tie hadice od radiatora spojil, tak to tak bolo.Dnes som nad tym rotzmyslal ,ze sa ten okruh takto moze zavzdusnovat po kazdom dlksom stani auta a tak som hadicu stiahol nizsie ako je na obr.Po nastartovani ked by v hadici kurenia nad MAX viskov hladiny v nadrzke vznikla vzduchova bublina, system (myslene kurenia)sa nemusi odvzdusnit do nadrzky.Mam pravdu?

Napsal: 19 srp 2014, 09:31
od pepik9
Když jsou druhé konce těch hadic níž než spoj, tak se to může zavzdušnit stejně. Záleží na schopnosti čerpadla to protlačit. Po pár jízdách by se měl všechen vzduch z vody dostat ven. Některá auta mají i topení výš než expanzní nádržku a při odvzdušňování se musí nádržka lehce natlakovat, někomu stačí jen protočit motor.

Napsal: 31 srp 2014, 15:53
od tiktak1953
Teraz mam trochu cas ,tak sem dam dokoncenie toho prekablovania elektrobicykla.Odpovedal som uz na emaily.
-------------------------------------
Co sa tyka problematiky hodin,odpovedam tiez na emaily ,ale len ked mam cas.
--------------------------------
Pri uplnom prekablovani el.motora elektrobicykla po pretrhnuti drotov (ked mohlo hoci co odist)som sa vas pytal ,kolko ohmov maju mat vinutia morora,lebo na tom som namaral iba 2 ohmy.Ked nikto nic nenapisal ,dokoncil som prekablovanie a vsetko sa popripajalo.Nastastie bicykel je vporiadku a tie ohmy su OK!Kto sa pytal tak som mu odpovedal,teraz dam sem o tom viac,zide sa to viacerym.Dam aj moje zapojenie ,ako to asi je,aj obr. bicykla ako sa koleso toci na stojane.Uz je to par dni od vtedy a bicykel ide!
-----------------------------------
Takze,na pripojenie vsetkych osem drotov na motor som musel pouzit povodne droty ,ktore som odcvakol od RJ.Maju totizto vsetky velmi tenku izolaciu.Aj ked mam mnozstvo lankovych vodicov ,take som nenasiel.Pri prekablovani treba ulozit vsetky droty poctivo tak ako boli,inac moze byt problem,ze z hoho bude vysoka hromada drotov.Pozor na Hall snimace,lamu sa nozky.
Tu je obr.uz po prekablovani,chybalo tam uz len pripojit Hall snimac.Na meraku ukazuje 2.9 ohmu a nie 2 ohmy preto,ze merak pri skratovynych koncoch (bez zataze)ukaze 0,9 ohmu.

Napsal: 20 zář 2014, 09:29
od tiktak1953
Oprava tlacitka DO na aute Peugeot.
Sused ma prisiel otravovat ci mu neviem vyrobit neake tlacitko ,lebo za novy obal(puzdro) chcu 20 €. Myslel som ,ze to bude problem,lebo medzi puzdro a plosak sa nic nezmesi .Ale bez problemov sa tam taketo z neakej tlaciarni ci kalkulacky zmestilo .Vystrihnut sa moze tak, ako je na obr.nakreslene.
Pravdaze ,je iba prachotesne!

Napsal: 02 říj 2014, 17:14
od tiktak1953
Nefunkčný poľský čistič trisiek PRW2.Kamos mi dal tento pretlacac trisek ci co to je s tym , ze mu to nefunguje ako na tom skusal nove trisky.Bude asi upchaty!Neviete ako su vnutri kanaly,odkial kade ide nafta cez to,nechcem to zbytocne cele rozobrat ,lebo vonku v zahrade mam este vela prace.Dik.Mozete vysvetlit ako to funguje.
č.1 bola pripojena trubka
č.2 je uzaver
č.3 je nadrzka na naftu

Napsal: 02 říj 2014, 19:35
od PeteBurns
Tiktak, to je tester na trysky, nie cistic :) napumpujes a vidis otvaraci tlak trysky aj kvalitu a uhol rozprasovania a tesnost drzania tlaku...treba to nejako odvzdusnit, pokial tam teda nie je ina chyba, ja mam podobny tester, ale novy, tiez je problem rozbehat ho, ked je prazdny...treba tam naliat naftu, povolit kade-co a ked to cele tecie, potom poutahovat a funguje mi to :D Inak by to nemalo byt zlozite, je to iba pumpicka, u teba do 400Barov, moj je do 600Barov, inak je to prakticky to iste...no viac poradit neviem :?

Napsal: 28 říj 2014, 20:28
od tiktak1953
Dnes som chcel doniest domov svoju skodu 120-ku co mi ukradli 15 rocni chlapci,lenze nesla nastartovat.Myslel som ze neni benzin,tak som doniesol 5L a nalial.Natahal AC pumpov asi 10X a isiel startovat,nic ani po 6X .Pozeram ze na budiku tankovania nic nepribudlo,rucka stale na nule.Pod autom bola trava, tak som nic na zemi nevidel ani benzin nezapchal.Zacal som nalievat dalsi benzin a hned som sa zohol ci nebudem nieco vidiet ako tecie na zem.Bola bud poskodena alebo popraskana ta hruba spojka medzi nadrzov a nalievacim hrdlom,lebo s tadial tieklo na zem.Nakoniec ma jeden chlapik dotiahol domov.Mate aj vy takuto skusenost s tou hadicou.Nechcel by som to zazit niekde daleko od domu a v zime.

Napsal: 28 říj 2014, 21:23
od Michal22
Tu hadici mezi nádržemi jsem měnil preventivně- byl jsem u kamoša krz trubky na brzdy (kdo měl 120, zná), on mě na ni upozornil, že by mohla prasknout. Protože jsem měl doma další tři 120 na díly, tak jsem našel jednu pěknou a dal ji tam.
Ale jednou mě pěkně vyškolila hadička k AC pumpě- nastartoval jsem, chytlo to normálně, ale nešlo to za plynem. Tak jsem se s tím trápil, nevěděl jsem. Viděl mě soused od naproti, došel za mnou a říká: "To já znám, máš špatnou hadičku k AC pumpě."
Moc jsem mu nevěřil, ale když jsem ji vyměnil, tak to bylo v pohodě. Až později mě bylo vysvětleno, že ta původní zelená hadice se jakoby rozpadne, vnitřní duše se odlepí od vnějšího opletu a začne funovat jako škrtící ventil, v závislosti na podtlaku.

Napsal: 28 říj 2014, 22:50
od tiktak1953
Hadica (spojka)je ako by roztrhana na velke kusy.O tej zelenej hadici k AC pumpe som to nepocul,dobre je to vediet!Ja ju mam zatial od zaciatku v poriadku.Ma sa posuchat kriedov na AC pumpu pred natiahnutim hadice?Fakt by to cloveka len tak nenapadlo co to spravi ked je hadicka rozleptana.Da sa rychlo vymenit ten kusom spojovacej hadice,nic tomu nezavadzia.Zajtra mi ju syn kupi ,ak ju este predavaju.Michal,si pohotovy maj sa krasne.

Napsal: 29 říj 2014, 20:05
od EKKAR
Mám tu samou zkušenost jako Michal, vlastnil jsem "emkovou" Š120L, jednou jsem s ní dojel naprosto v pohodě do Brandýsa nad Labem k tchýni, po cestě jsem ještě natankoval plnou nádrž "Supru" - a druhej den jsem před barákem nenastartoval. Rafika na "full", baterka točila, jiskra lítala jak čepice - a ne a nechytlo to... Zkoušel jsem, jestli není prasklá membrána "AC-pumpy" (podávacího čerpadla z nádrže), ale na sací straně mi to přicucávalo prst jako divý. Zkoušel jsem pumpou profouknout hadici od nádrže k čerpadlu v domnění, že v nádrži je něco přisátýho k ústí odběrový trubky - v nádrži to bublalo jak v bahenní sopce, ale i další pokus o natočení byl zas fiaskem. Nakonec mě musel nastávající švára odtáhnout na špagátě ke svýmu známýmu do nedalekýho servisu, kde drželi sobotní službu pro "ŽLUTÝ ANDĚLY" - tam přišel k autu asi tak 60letej mechoš-důchodce, vyslechnul mou anabázi a z fleku zahlásil "jasně, to je hadice k pumpě!" A když jsem namítal, že nikde nic neteče, tak jen zamával rukama, odpálkoval mě "uvidíte!" a šel na to. Vyměnil ten asi metr hadice od nádrže k AC-pumpě, ručně napumpoval, já otočil klíčkem - a šáde bafla jako by se nechumelilo. A pak mi podržel tu hadici, druhej konec ucpal palcem a říká "zkuste si cucnout!" - já nasál - a bylo to jako kdybych tahal z cigára, i když byla hadice ucpaná, tak propouštěla zvenku tolik vzduchu, že prostě AC-pumpa nemohla nasát nic z nádrže, protože do hadice se furt prasklinama cpal vzduch!!! Ven to nešlo, to se praskance zavíraly, ale jak vevnitř nastal podtlak, nasál se vzduch a bylo po srandě...

Napsal: 29 říj 2014, 20:36
od rnbw
To bude asi "ta" hadica, kvoli ktorej nam kedysi skodovka zle startovala - rano vzdy az na druhy-treti pokus.

Napsal: 30 říj 2014, 00:00
od tiktak1953
rnbw,na skodovke spaduje benzin,preto ti to nastartovalo na treti krat.Ja som vzdy pred startovanim po par dnoch statia natahal benzin AC pumpov ,potom zapol klucikom do x polohy ,dal sitic,naslapal parkrat plynom a az potom startoval.aby som nemusel dlho tocit.
Napadlo ma vtedy aj dat bandasku s dvoma litrami za sedadlo v aute a tam strcit hadicu k AC pumpe.Lenze som tam nemal taku dlhu hadicu .Pozor ,Bacha!!! Je to velmi "NEbezpecné" hlavne v lete,preto to prosim vas neskusajte.Nemoze si to hocikto dovolit,treba tam dodrzat bezpecnost.Nepisem to ako navod!!!!Videl som to ,ako to jeden kamos horar tak mal prerobene ,lebo mal nadz dieravu a potreboval s autom v hore aj po kamenoch chodit!Za chvilu by bol mal aj novu dieravu!
Sorry,zle bolo napisane ze "bezpecne"malo byt ako je to teraz "nebezpecne"!Hadica je uz vymenena,bolo treba vykrutit dva sroby co drzia dlhu ohnutu nalievaciu ruru,dat dole jednu hadicku tenku a vykrutit uzaver.Po tomto co sa mi stalo vrelo doporucujem kto ma staru skodovku aby tu spoj.hadicu za 3,6€ vymenil.Usetri si ako ja v buducnosti problemy.Tiez vymente jednov cestov tu zelenu hadicu k AC pumpe za taku ,ktora je pre benzin odolna.
-------------------------------------------------------
Tiez treba vymenit (zabudol som)aj tenku hadicu co spaja benzinove nadrze.Ja som ju vymenil asi po troch rokoch bol problem s nou za priesvitnu pretkavanu a od vtedy drzi dobre.

Napsal: 26 lis 2014, 20:11
od tiktak1953
Pri vyrobe panelu pristrojov alebo opracovani ci vyrobe suciastky do automobilov ,elektroniky je poptrebne suciastku,prednmet upnut vo viacerych polohach.Preto dam zopar praktickych sposobov .ktore casto pouzivam a zidu sa mnohym.
Na obr.6060 je č.3 štvorhran, ktory mozete nahradit kladivom upnutym do sveraku alebo stvorcovov či obdlznikovov joklovinov .Otacat predmet potom podla potreby ako vyhovuje napr.pre vrtanie , pilenie,opracovanie pilnikom,otocenie do svetla.atd.
obr. 6064 dva male sveráky a uchytenie predmetu vodorovne,napr.pri vyrobe plosakov,ci mnoho dalsich veci.
obr.6045 Pozor,aby sa sverka vo sveraku nekrutila,je potrebne ju upravit podla obr.6100 Cast ozn.A odbrusit.Do sveraku potom sverku vlozit az po čiaru B a silno zatiahnut.Kupte si pevnu STOLARSKU sverku ,nie detsku!Opracuvany predmet vo sverke je niekedy dobre si pridrziavat!Pozor na dostatocne upevnenie materialu, hlavne pri vrtani diery nad 6mm do plechu aby sa nevysmykol!To plati vzdy!Pozor aj pri vrtani vacsej diery aby vam zase nevytrhlo vrtacku z ruky,co sa stalo uz parkrat aj mne,preto je potrebne ju pevne drzat v rukach.Dolezite:ak zvacsujete dieru vrtakom napr.z 8mm na 12mm ,prilozte vrtacku az ked ma dostatocne otacky!Pri malych otackach by vam vrtak zaseklo,pri strednych a velkych uz skor nie.Pri vrtani dier do plechu hrubky do 3mm a priemer nad 12mm ,uz treba davat veliky pozor na vytrhnutie vrtacky z ruky!Ja vrtavam do plechu 2mm aj diery 18mm.Dobre je dieru pri takychto priemeroch upravit pilnikom (na okruhlo)aby nebol v plechu zasek,lebo vrtaku aj s otackami sa to nemusi podarit prevrtat!Nikdy nepustite vrtacku ked je vrtak pritlaceny uz v diere,bud sa zlomi alebo zasekne.
----------------------------------------------------------------------------
Aj pri vyrobe nasledovnych svietidiel z autobateriek, som pouzil tieto pripravky a sposoby uchytenie materialov.

Napsal: 05 pro 2014, 10:22
od tiktak1953
V posledej dobe som vyrobil viacej takychto praktickych svietidiel na vyradene baterky,ktore sa hodia aj pri oprave auta,na chalupu ,do pivnice.To prenosne v plastovej bandaske na bat.6-DZM-10 /12V aj ako mobilne.Da sa pouzit nan aj taka ista ziarovka 12V /3W LED-ka.Je potrebne pri vyrobe dodrzat el.techn.normy ako aj dodrziavat predpisy pri ich pouzivani.Videl som uz pouzivat vseliake /len tak poskrucane droty/ po domacky vyrobene svietidla na autobaterky ,tieto su vyrobene s orinal suc.mali by byt pri dodrzani vyrobnych predpisov a noriem aj bezpecne.
Odbornici z oboru el.techniky posudte, ci je mozne toto tu mat ako typ na vyrobu amaterskeho svietidla pre vlastnu potrebu..Ak nie ,vymazem to.Ak ano, pridam aj dalsie detaily na vyrobu.
č.1 Hl.vyp. č2 zasuvka napr.na radio,ci svietidlo s kablom. š.3 poistka 5A pre 20W ziar.
Na plast.bandaske z boku tie dva konektory su pre nabijanie baterky aby sa nemusela vzdy byberat vonka.Nemusi to byt pravdaze, da sa nabijat bat.aj v nutri.O toto prenosne ,ako aj ostatne co som uz vyrobil.svietidla je velky zaujem.
----------------------------------------
Ano ,v zatke bandasky je tlač.vyp.
---------------------------------------------
Ku svietidlu mozem pouzivat cez den aj v noci pri oprave auta ,na chalupe,ci inde aj akuvrtacku na 12 alebo 14V.

Napsal: 05 pro 2014, 10:35
od tiktak1953
Tu je dalsie ,co pouziva sused v pivnici ,lebo tam nema el.Ma tam svetlo z neho ako cez den. Nedal by ho za nič!