Na čem přehrát staré pásky?

Opravy, renovace, schemata historické techniky

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#151 Příspěvek od Celeron »

Harry.pa píše:Mezikola jsem už párkrát soustružil z gumy, jde to celkem dobře, jen musí být břit nože velmi ostrý a postaven hodně pozitivně do záběru. Gumu to potom jakoby odkrajuje, takže je hladká.
Já soustružil gumu jen na hrubo. Strašně to tupí kudlu. Radekem s žlábkem to jakž takž šlo, ale plátkem ne. Pak jsem dal do suportu pneumatickou fortunu a brousil cigárem. Jde to suprově.
V Bydžově je gumolisařská fy Prokeš. Kámoš mi tam kdysi ufušoval kladky do B116, musela se na to ale vytočit vulkanizační formička z duralu. Ještě ji někde mám ale už tam nikoho neznám kdo by to ufušoval.
Zkusil bych fy, co zakázkově soustružej manžety na hydrauliku. V Plotištích u HK taková je a borec mi tvrdil, že by uměl vysoustružit obložení i řemínek do průměru cca 100 mm. Ale stálo by to majlant.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
elektrosvit
Příspěvky: 2512
Registrován: 27 čer 2016, 02:00

#152 Příspěvek od elektrosvit »

Při hledání, jak rozdělat východoněmecký DC motorek z rmgf, jsem v hlubinách internetů narazil na oranžový B93. To asi nebude bastl...

Uživatelský avatar
keemo
Příspěvky: 4996
Registrován: 10 zář 2007, 02:00
Bydliště: Ostrava, Bratislava

#153 Příspěvek od keemo »

Visually, the ugly brown housing was repainted...
Pro neanglicky mluvici: osklive hnede plasty byly prelakovany...
ty panely jsou taky jine nez puvodni-chybi stupnice, znaky jsou jine...

Uživatelský avatar
elektrosvit
Příspěvky: 2512
Registrován: 27 čer 2016, 02:00

#154 Příspěvek od elektrosvit »

Aha, tohle jsem nečetl. Sorry. :oops: Jinak, nemáte někdo tip, jak z tohoto motorku stáhnout vnější hliníkový plášť? Nechci jej poškodit a je potřeba přimazat ložisko na opačné straně.

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#155 Příspěvek od Eleman »

Vyvrtat na opačné straně malou dirku na injekční jehlu a tou ložisko namazat.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#156 Příspěvek od Hill »

Jirko, v B116 snad je snad stejná kladka, jako v B70, kterou poptávám v příslušném vlákně.
Kdyby došlo na tu vulkanizaci a obrobení, tak z toho černého květáku ty náboje vypreparuju, samozřejmě by mě ale zajímala cena, a ještě víc majitele těch magneťáků...

Uživatelský avatar
elektrosvit
Příspěvky: 2512
Registrován: 27 čer 2016, 02:00

#157 Příspěvek od elektrosvit »

@Eleman: Do toho se mi moc nechce, když nevím, jak je motorek uvnitř řešený. Když jsem přimázl ložisko na straně hřídele, běží teď potichu. Ale kdyby znovu začal vrkat, nic jiného by mi nezbylo. Zkoušel jsem různě dokola poklepávat i tlačit dvěma šroubováky a plášť se nehnul ani o chlup.

EDIT: Při použití síly 2F se posunul tak o 5 mm, ale dál ani ň. Víc už jej trápit nebudu. Otvorem pro přívody je vidět nějaká tlumicí vložka, takže vrtat díru by stejně nemělo smysl.

Jinak sorry za OT

Uživatelský avatar
VASEK_W
Příspěvky: 651
Registrován: 11 pro 2017, 01:00
Bydliště: Pelhřimov

#158 Příspěvek od VASEK_W »

S tím vrtáním dírek do pláště motorku velmi, velmi opatrně. Pod tím krytem je schovaný plošný spoj regulace otáčení, tak aby se pak ještě ten motůrek chtěl točit :-(.
Dle hesla: "když to šlo do sebe, tak to musí jít i od sebe", bych při dalších problémech zkusil použít větší sílu. Případně to zkusit udělat tak, jak se třeba sundavají velká ložiska z hřídelí. Prostě ten obal velmi rychle a krátce zkusit nějakým plynovým hořákem ohřát. Mohl by se teplem o fous roztáhnout, a mohlo by to jít relativně dobře od sebe. Ovšem je potřeba pracovat rychle (řádově vteřiny nahřívat a pak je několik vteřin na rozebrání. Vše musí proběhnout velmi rychle, nejlépe si ten postup nasucho natrénovat a ve více lidech, jeden člověk nemá šanci to udělat. jeden drží v házetkách motůrek u řemeničky, druhé házetky drží připravené v druhé ruce, a pomocník mu ten obal velmi rychle jednou, nebo dvakrát "obkrouží" tím plynovým hořákem a hned se musí zkusit obal proti motoru "protočit-utrhnout", pak je již šance na sundání), a opravdu je na celou akci čas jen několik vteřin, protože pak dojde přestupem tepla i k roztažení vnitřku a už to od sebe nepůjde. Další pokus je možný až po vychlazení nejlépe v ledničce, nebo mrazáku. Ovšem je potřeba brát v potaz, že uvnitř je elektronika a plastové díly, proto to nahřívání dle výkonu hořáku (např. propan-butanová pájka bez hrotu, jen jako hořák) musí být v řádu několika vteřin.
A upozorňuji, že to děláte na vlastní triko, takže mi zde pak nenadávejte, až se Vám rozteče vnitřek motorku, chce to zkušenost a fortel, bez toho to raději ani nezkoušejte !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vašek

Uživatelský avatar
Eleman
Příspěvky: 3439
Registrován: 21 úno 2011, 01:00
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

#159 Příspěvek od Eleman »

VASEK_W píše:S tím vrtáním dírek do pláště motorku velmi, velmi opatrně. Pod tím krytem je schovaný plošný spoj regulace otáčení, tak aby se pak ještě ten motůrek chtěl točit :-(...
U tohoto motorku žádná regulace není.
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich

Uživatelský avatar
elektrosvit
Příspěvky: 2512
Registrován: 27 čer 2016, 02:00

#160 Příspěvek od elektrosvit »

Jak už jsem psal výše, nemá smysl do motorku vrtat žádné otvory. Pod pláštěm je nějaká tlumicí vložka. Regulátor je na samostatné destičce mimo motorek. Nahřívat jej nebudu určitě, aby se neponičily permanentní magnety. Použití síly 3F by vedlo akorát k poničení pláště. Zkrátka, nebudu ten motorek dál trápit. :wink:

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#161 Příspěvek od Celeron »

elektrosvit píše:Jinak, nemáte někdo tip, jak z motorku stáhnout vnější hliníkový plášť?
Jestli jsou v těch 4 dírách závity, tak by na to mohl jít udělat stahovák.
Nalýzt kousek trubky, co se opře o ten Al plášť. Nahoru na trubku dát příčku z cca 4 mm plechu a do ní vyvrtat dvě díry s roztečí těch děr na motoru. Do motoru našroubovat závitovky, stačí dvě (jen kousek), zajistit kontramatkou, nasadit trubku, příčku nasadit závitovky a našroubovat matky. Ty na střídačku utahovat a mělo by se to plynule stáhnout.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
elektrosvit
Příspěvky: 2512
Registrován: 27 čer 2016, 02:00

#162 Příspěvek od elektrosvit »

Jirko, díky za tip. Tohle mě nenapadlo. Když seženu odpovídající trubku, zkusím to. Na motorku jsou jen 3 díry a závity v nich jsou.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#163 Příspěvek od Celeron »

Objevil jsem pár kusů nových ANH 200. Co to je za typ? M,Z,S nebo U? Vyměním za hlavy do B116.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Hill
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 18898
Registrován: 10 zář 2004, 02:00
Bydliště: Jičín, Český ráj

#164 Příspěvek od Hill »

Dvoustovka je záznamová.

Uživatelský avatar
ok1hga
Příspěvky: 11485
Registrován: 28 lis 2006, 01:00
Bydliště: Česká Třebová

#165 Příspěvek od ok1hga »

Celeron píše:ANH 200. Co to je za typ? M,Z,S nebo U? Vyměním za hlavy do B116.
tady je přehled mgf. hlav Tesla

Odpovědět

Zpět na „Opravy a restaurování starých elektropřístrojů“