Stránka 11 z 11

Napsal: 18 srp 2020, 18:22
od EKKAR
U šáde a fanouše sloužila hnilíková vana s žebrováním jako přídavná chladicí plocha pro olej. Bohužel pro většinu uživatelů to hlavně v zimních podmínkách znamenalo, že se jim motor o to dýl ohříval. Na tohle je skutečně mnohem lepší moderní termomanagement, kterej postupným otevíráním kanálů pro chladicí kapalinu a olej dokáže ohřát motor a začít topit do interiéru i včetně přihřívání pomocným topným elementem na elektřinu daleko dřív a rychlejc, než se ohřeje motor osazenej výhradně pasívní termoregulací (termostat na "vodě" případně olejovej chladič ve formě "kostky" = výměníku tepla voda-olej).

Napsal: 18 srp 2020, 18:47
od danhard
U starších bavoráků byla taky hliníková vana, exzeťák měl spotřebu, vím že ty proražený nechával někde zavařit, protože hliník vařit neuměl.