Stránka 12 z 13

Napsal: 20 čer 2016, 11:29
od radovanhlavacek
díky... nástroj udělám, to nebude problém...

Napsal: 20 čer 2016, 23:46
od radovanhlavacek
chlapi, jak silný by ten nástroj na zastrkávání izolace/stlačování vinutí by měl být? 3mm cca?
Jakým způsobem se ohýbá do účka papíro-folie do záklopky? Lisovací nástroj a nebo jednoduše okolo kulatiny?

Napsal: 24 čer 2016, 21:57
od radovanhlavacek
Rozhodl sem se opublikovat další záležitosti..
Převedu stator do teplotní třídy F, tedy 155stC.
Komponenty vezmu od firmy LABARA. www.labara.cz:
1) Elektroizolační tkanice skelná, tloušťky 0,15mm, šíře 10mm a délky 50m
- typ 119 845 100 0,15 x 10mm - 100 m - 1,09 Kč / m
(elektroizolační tkanice je na ovázání vinutí)

2) Skelné dutinky, lakované polyuretanovým lakem 13F4, vnitřní průměry 4, 6 , 8 mm, délky 2m
13F4
4,0 mm - 6,40 Kč / m
6,0 mm - 8,90 Kč / m
8,0 mm - 11,40 Kč / m
(izolace přechodů mezi vinutím a napájecími vodiči)

3) Izolační folie DM, teplotní třídy F, tloušťky 0,2-0,3mm, délky 2m (plocha cca 2m2)
DM 0,25 x 990 mm - 2 m2 = cca 0,5 kg - 199,- Kč / kg
(drážková izolace, záklopy drážek, izolace mezi póly)

Kde sehnat lak a jaký? Do 5cm tloušťky vinutí lze použít lak s termosetem, náš S1924 a nebo cizí SYNTHITE AC43. Oba se vypálí v motoru..
Akorát že, S1924 se prodává po 15kg..což je docela k ničemu pro domácího matlala, jako sem já.
Výhodnější je SYNTHITE AC43, který lze sehnat v 1kg...cca 500Kč s DPH u firmy SILENT CZECH
U obou laků se nemusí užívat pece...
To je dnes vše....

Napsal: 25 čer 2016, 00:22
od Celeron
Ještě tomu trochu dej a budeš si moct zřídit úspěšnou živnost na převíjení motorů. :)

Napsal: 15 črc 2016, 19:22
od fredis
Tak už to tlačí? :lol:

Napsal: 24 črc 2016, 08:18
od radovanhlavacek
Zdravím vás po delší době. Neměl sem na kompresor vůbec čas. Podařilo se mi sehnat za flašku vína 1kg laku S1903. Nemohu říci kde... Tento lak je nevypalovací. Resp. obsahuje termosetickou složku, která zřejmě teplem motoru polymeruje sama.

Impregnace statoru:
Fotky nedávám, zbytečné. Jako nádobu jsem použil plastovou vaničku na maso. Nalil lak a koupal v něm stator. Stator sem nechal okapat a pro rychlejší zpracování, resp. aby to dlouho nesmrdělo (kolegové nadávali), dal sem ho na hoďku vysušit na 100stC do sušárny v práci. Vysušený stator byl tak připraven k instalaci na kompresor. Spotřeba laku byla cca 300g, odhadem. Nechtělo se mi to vážit. Zbylý lak sem nalil pochopitelně do plechovky nazpět. Lak se ředí ředidlem 6300. Umýt opatlané věci jde i acetonem. Etanol je nefunkční. Možná butanol by makal nebo ethylacetát...

Oprava mého omylu v měření proudu = kontrola statoru s originálem:
Předem se omlouvám, ale musím zde uvézt na pravou míru, další svůj omyl, způsobený možná nervozitou... Měření proudů na funkčním kompresoru sem zmastil. Na vině je i tak trochu příšerné zapojení od číňana.. psal sem, že proud na originálním kompresoru pří rozběhu je cca 5,6A a v mém převinutém motoru je o mnoho vyšší, cca 6,8A. Hledal sem kde to je. Uvažoval sem nad nakopnutým kondenzátorem. Ten to nebyl. Pak sem na to přišel. Chyba byla ve mě. Já BLB měřil u originálního motoru proud procházející pomocným vinutím, tedy přes kondenzátor a u svého motoru, proud celkový. To je jistě rozdíl... Včera mi to docvaklo a provedl sem měření ještě jednou
Do hlavního vinutí teče do 2,5A a do pomocného vinutí do 5,6A. Což sedí se zdravým kompresorem. Čili proudy jsou OK.
Nicméně je tu další ALE. Proč je proud do pomocného vinutí vyšší než do hlavního vinutí? Více méně bych se s tím nemusel asi moc zabývat, když to tak je i u zdravého kompresoru, ale vrtá mi to v hlavě...
Čili převinutý kompresor zatím chodí......jak dlouho nevím.

Vydrží vinutí?
To je těžká odpověď. Hlavní vinutí vydrží. Proudová hustota v hlavním vinutí je max. 3,2A/mm2.. Ovšem na pomocném vinutí, tedy tam kde je připojen kondenzátor je situace jiná. Tam to je proudová hustota max. 8,1A/mm2. A to je hodně. Ještě jednou připomínám, že ve zdravém motoru je to obdobné (tentokráte sem již chybu v postavení experimentu neudělal). Vinutí je otevřené, chlazené silným proudem vzduchu ventilátoru a motor neběží trvale.
http://www.danyk.cz/vypocty.html tady je možné spočítat oteplení vinutí statoru při průchodu zjištěného proudu. Když budu uvažovat cyklus 120s nafoukání max. tlaku/120s vyprazdňování, tak originální Al vinutí se v pomocném vinutí přehřívá a nemůže izolace dlouho vydržet. To se potvrdilo i prakticky, neb odešlo právě pomocné vinutí. Když to přepočítám na mé Cu vinutí, pak by tento cyklus měl vydržet s odřenýma ušima (proč? nevešel sem mi původní průměr pomocného vinutí a musel sem dát cca o 0,12 mm menší).

Závěr:
LIDL kompresor, minimálně jeho stator je hajdalácky navržen i vyroben. Resp. je navržen tak aby plánovitě odešel.
Můj kompresor ještě musím doustrojit a chci ho dnes vyzkoušet při práci. Uvidíme, zda vydrží.

Napsal: 24 črc 2016, 22:05
od radovanhlavacek
Ještě přikládám fotku zapojeného kompresoru. Musel sem ještě vyměnit spojovací kabel mezi tlakovým spínačem a motorem. Původní byl popálený. Kompresor dnes pracoval v režimu 45s tlakování/120s pauza, cca 2h. Neshořelo nic, nic z vinutí nebylo cítit. Spíše byl cítit, jakoby olejový pach povrchu kompresoru, nikoliv motoru = normální stav, nic zvláštního.

Napsal: 24 črc 2016, 22:47
od stasek
Obdivuji tě, jsi borec.

Napsal: 24 črc 2016, 22:55
od fredis
Dobrá práce :potlesk: Přiznávám, že jsem zdárnému konci moc nevěřil. :oops:

Napsal: 25 črc 2016, 00:24
od Celeron
No jsem zvědavej, mám doma ten samej Parkside, akorát dvojválec. Zatím asi 5 let maká do rozvodu v dílně a garáži. Vloni jsem s ním hnal pneumatickou vibrační multifunkci, vybrousil jsem s tím komplet 12 tříkřídlých špaleťáků oken, běžel nepřetržitě několik dní. Jedinný, co se na něm začíná projevovat, že začíná týct olej z tlakovýho spínače. Kámoš má ten samej ale jednoválec a ten tlakáč mu rok po začátku tečení oleje odešel.
Tak doufám, že nedopadnu jako ty.

Napsal: 25 črc 2016, 06:48
od danhard
radovanhlavacek píše:Proč je proud do pomocného vinutí vyšší než do hlavního vinutí?
To je dané také volbou kondenzátoru v pomocném vinutí.

Napsal: 25 črc 2016, 07:59
od radovanhlavacek
No já sem tomu taky úplně moc nevěřil..:), každopádně děkuji za ohlas. Borec nejsem, spíše cvok, že sem to nehodil po psovi... :)
Taky sem uvažoval od dvouválci, ale nemám pro to využití. Tohle mi stačí. Těch kurvítek je tam více... Opravoval sem už opálené a zohýbané kontakty tlakového spínače neb to přestalo chodit týden po koupi. Kompresor sem sice mohl reklamovat, ale zrovna sem ho potřeboval... Tentýž problém měl i táta se stejným typem kompresoru. Na tlakovém spínači se povolují matičky a šroubky. Holt je to poplatné ceně..
Přemýšlel sem nad tím vysokým proudem v obvodu pomocného vinutí - kondenzátor. Jediné co mě napadá, že se tam musí nějak indukovat větší napětí a to dělá vysoký proud. Jinak mi to není jasné.

Napsal: 25 črc 2016, 08:52
od danhard
Změř si napětí zvlášť na pomocném vinutí, zvlášť na kondu a celkové :)

Jaká jsou hodnoty toho kondu ?

Napsal: 25 črc 2016, 08:54
od radovanhlavacek
no, celkové by mělo býti dáno sítí, ale jak se to mlátí mezi cívkou a kondem nevím.
Kondenzátor je CBB60 - 40uF
http://www.tme.eu/cz/Document/1f6350e5d ... -C-D-E.pdf

Napsal: 25 črc 2016, 09:47
od danhard
Při běhu naprázdno se proud pomocnou fází zvýší.
Měřil jsi to naprázdno, nebo při natlakování ?

Pěkná diplomka, aby jsi měl taky trochu teorie :D