GES skončil (insolvence)
Moderátor: Moderátoři
Myslíš že Michael Schumacher se taky učil jezdit hned od začátku na monopostu F1 ?
Pro elementární výuku a osvojení si základů logickýho uvažování a manuální zručnosti se naopak hoděj tyto starý součástky výborně.
Kdo zvládne toto, může směle pokročit do vyššího levelu.
Nebo myslíš, že vše v budoucnu bude jenom o osazovacích automatech a programování, respektive AI ?
Pro elementární výuku a osvojení si základů logickýho uvažování a manuální zručnosti se naopak hoděj tyto starý součástky výborně.
Kdo zvládne toto, může směle pokročit do vyššího levelu.
Nebo myslíš, že vše v budoucnu bude jenom o osazovacích automatech a programování, respektive AI ?
Ja nemam problem s tim, aby se decka ucily delat zapojeni treba s logickymi obvody. Je ale vyrazny rozdil pokud pouzijou nejaky MH7400, nebo novejsi logicke rady. Jsou tam uplne jine spotreby, rychlosti, vstupni a vystupni proudy, vstupni kapacity apod. a je blbost plantat deckam hlavu temito vykopavkami a jejich parametry kdyz s tim nikdy v praxi delat nebudou. Stejne tak nevidim zadny prinos lepit neco s prisernymi OZ typu MA1458, kdyz soudoby operak za par kacek je uz svymi parametry uplne nekde jinde. Jedine co tim ziskaji jsou spatne navyky.
- petula
- Příspěvky: 836
- Registrován: 22 kvě 2016, 02:00
- Bydliště: Čelákovice / Brandýs n.L / Stará Boleslav
- Kontaktovat uživatele:
Sendyx byl jsem u krachů a likvidace firem, resp nucených výprodejům a to v roce 2008 a 2009 v Německu a v Anglii. Tam to fungovalo takto:Sendyx píše:Petula, je vidět, že jsi nikdy nebyl u krachu nebo likvidace firmy podobné velikosti. Tvoje nápady jsou sice logické, ale v takových případech prakticky nerealizovatelné, pokud nedojde k řízenému ukončení činnosti.
V Německu dostal majetek do rukou správce konkurzní podstaty a ten majetek rozprodával na eBay.de . Podle německých zákonů ovšem pouze těm, kdo měli německou adresu. Nedostatek správce konkurzní podstaty byl v tom, že netušil co prodává. Neměl o tom "pojem". Takže jsem objevil, že prodává přístroj pro použití v jaderné fyzice, který stál nový v USA 218 tisíc USD. Přístroj byl dle foto na eBay velmi málo jetý. Vyvolávací cena byla 100 Euro. Okamžitě jsem koupil, vzal auto a ihned pro přístroj si dojel 1400 km. Bál jsem se, že někomu dojde, co to je za přístroj a obchod zruší. To se vyplatilo. Správce konkurzní podstaty netušil co to je za přístroj. Dokumentaci neměl. Tu jsem vymámil z výrobce v USA o několik měsíců později. Musel jsem podepsat řadu papírů o tom, kde přístroj je umístěn, k čemu ho budu používat atd atd.
Likvidace v Anglii: to byly nucené výprodeje z MOD. Aby jste měli představu, jak oni fungují. Nakupují vybavení, nejen měřící přístroje, ale obecně, všechno, veškerou elektroniku a také náhradní díly k autům, tzv. "na sklad". Měřící přístroje často se speciální výbavou, rozšířené, vylepšené přímo od výrobce. Přístroje leží na skladě a když jim uplyne záruka nebo vyprší kalibrace, tak je prodávají, nepoužité. Jenže v letech 2008-9 došla krize a tak začal horečný rozprodej celého skladu. Po paletách. Paleta do výšky 1m, nikdo netušil co v tom přesně je. Tisíce palet, každá za 50 liber. Prostě nekoukej a kup nebo jdi. Fungovalo to podobně, jak se prodávali tepáky z NDR v Moskvě za éry Leonida Brežněva. To asi také nevíte, bylo to podobné, mám to vyfocené. V tzv. GUMu (Gosudarstvěnnyj Univerzalnyj Market) byla v centru kasa. Tam jste zaplatili a dostali bilet. S biletem jste šli do dlouhé fronty na silonové tepláky s třemi bílými lampasy z NDR. Rusové si potrpí na lampasy.... Když na vás došla řada, odevzdali jste bilet a dostali tepláky s bílými lampasy... nějaké, nějakou velikost. Před GUMem na ulici jste si stahli kalhoty a tepláky vyzkoušeli., Když vám byli velké nebo malé, vyměnili jste je s někým na ulici za jiné. To není vtip, já to fotil a milicioněr si mne všimnul. Následoval zběsilý útěk pryč. Dnes už bych neutekl, mají tam mraky kamer.
Tak v MOD to fungovalo podobně a ve velkém. Zaplatili jste 50 liber za paletu, dostali účet a ze skladu Vám naložili na auto tolik palet, kolik jste si zaplatili. To jste odvezli a doma zjistili co máte. Bylo to výnosné, výnosnější než ty tepláky ze sovětského GUMu.
Jenicek to napsal dobře… Já jsem, ještě s jedním kolegou. dětský kroužek elektroniky vedl několik let. Ono je to trochu jinak, děcka tohle vnímají jinak než my, můžu tě ujistit, že to co píšeš děcka vůbec nezajímá a blikač s MH7400 je baví úplně stejně jako blikač s SN74LS00 (apod) a sirénka s 2x βE555 (RFT) je bavila úplně stejně jako sirénka s NE555, to je jedna věc. Druhá věc je, že když máš pořídit nějakou krabičku s nepájivým kontaktním polem a základní sadou součástek, tak x20 to tu školu vyjde ve finále minimálně na několik tisíc, které by radši ušetřila a dala je děckám jinde. Další věc je, že děcka při zapojování občas něco zapojí špatně a součástka zařve, případně tomu nechtěně ohnou nožičky (či ty kreativnější chtěně, při výrobě čehokoliv neelektronického z nejbližších součástek Jeden čas jsme tomu říkali "kroužek volného pájení" ), takže byla velká výhoda, když jsme tam mohli zadara nasypat Tesla součástky a byla radost a zábava Prej parametry… nejdůležitější parametr - radost ze životatermit256 píše:Ja nemam problem s tim, aby se decka ucily delat zapojeni treba s logickymi obvody. Je ale vyrazny rozdil pokud pouzijou nejaky MH7400, nebo novejsi logicke rady. Jsou tam uplne jine spotreby, rychlosti, vstupni a vystupni proudy, vstupni kapacity apod.
Ja bych rekl, ze skolu delaji primarne proto aby se neco naucily, ne pro zabavu. Samozrejme je lepsi kdyz je to i bavi, ale proc do nich od zacatku hustit vedomosti o vecech ktere v realnem zivote nebudou nikdy pouzivat. To je velky problem naseho odborneho skolstvi. Logicke IO jsou polozky za jednotky korun. Pokud chtej pouzivat nepajive pole coz bych taky doporucoval aby decka samy prisly na to jaka je to hovadina, dal bych jim smd zapajet do DIP adapteru. Aspon se jako bonus nauci pajeni smd soucastek a nebudou pak vyjeveni kdyz prijdou nekam do praxe ze nemaji DIL soucastky.
S tema staryma obvodama byl problem i s tim pajenim, za ty desitky let skladovani kdovikde to bylo tak zoxidovane, ze pajeni bylo za trest. Netusim jak to bylo po tech letech s funkcnosti obvodu, ale myslim ze decka budou mit dost prace s tim jestli maji spravne zapojeni, natoz aby jeste pocitali s moznosti ze IO je najaky nacaty a nefacha jim to i kdyz maji vsechno dobre zapojene.
S tema staryma obvodama byl problem i s tim pajenim, za ty desitky let skladovani kdovikde to bylo tak zoxidovane, ze pajeni bylo za trest. Netusim jak to bylo po tech letech s funkcnosti obvodu, ale myslim ze decka budou mit dost prace s tim jestli maji spravne zapojeni, natoz aby jeste pocitali s moznosti ze IO je najaky nacaty a nefacha jim to i kdyz maji vsechno dobre zapojene.