Budoucnost motorismu dle Kovandy

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#166 Příspěvek od xsc »

Crifodo píše:Roztomilé je, že Polsko které nemůže (pochopitelně) Rusko ani cítit, chce stavět jaderky s francouzskou pomocí, přitom (jako) nevidí, že Francouz na to má joint-venture s Rosatomem.
https://atominfo.cz/2021/10/francie-nab ... bloku-epr/
Roztomilý jseš ty, když nechceš vidět, jak se Rusko chová. Stačí ta prasárna, co právě předvádí s Lukašenkem na polských hranicích. Od takových zmetků nakupovat něco strategického je fakt cesta mimo. Francouzi vždy jeli svůj vlastní vývoj a hlavně jsou schopni zabezpečit následné dodávky. Rosatom je toho samozřejmě schopný též, ovšem jeho ochota je závislá na tom, jak se Puťka vyspí.

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#167 Příspěvek od houmr »

Celeron píše: EU komise vystavuje mimounijním zemím dopravní kvóty kolikrát za rok kterej dopravce může poslat kamión a jejich počet do EU. 8O Je konec roku a kvóty ukrainských spedic jsou vyčerpaný. Naše spedice na Ukrainu (jih u Oděsy) nemůže jezdit, protože je problém sehnat do kamiónu vytížení směrem tam. Vypadá to, že se povede zboží přivýst Lotyšskou spedicí přes Rigu. Zajížďka navíc cca 1400km, přímo to je 1300km.

Takže i takhle si EU pod sebou řeže větev.
A o kolejové dopravě nikdo neslyšel?
Hlavě že všichni představitelé mají plnou hubu o tom, jak by se měla nákladní přeprava realizovat po železnici...

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#168 Příspěvek od rnbw »

Kym by to doslo vlakom, tak bude leto.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#169 Příspěvek od Celeron »

Koleje, to je nápad! Akorát že rozchod kolejí je rozdílnej a muselo by se to překládat. :roll:
To já mám lepší, kamiónem do Oděsy, tam na loď, po Dunaji do Bratislavy, pak zase na kamión do Jeseníku.
Jestli to Rumuni nebo Srbové neukradnou, tak to někdy příští rok možná dorazí.
Vlakem to nejde, v Jeseníku už před mnoha lety na nádraží zrušili nákladní pokladnu. Lázeňský město, omezení dopravy. :wink:
Je to prostě bordel, dřív to kamión stihnul dovýzt i s naložením a vyložením za max 3 dny. :roll:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#170 Příspěvek od Crifodo »

xsc píše:když nechceš vidět
Na tom, co jak vidím já, nikterak nezáleží, to si tu jen tak plkáme a na energetickou situaci to má vliv asi jako močení chrousta.
Na čem záleží, jsou fakta. Po jediné obnovitelně hubené sezóně v rádoby zelené Evropě úvahy o návratu k jádru, někde odkonzervování odstavených tepelných elektráren pozavíraných v obnovitelné euforii, nebo rovnou spěšná instalace nových vykrývacích plynových elektráren. Nejenže fosilních, ale vzhledem ke skladbě dodávek plynu závislých na kom?
Energetická politika EU a nesmysl s Údělem připomíná pomatené Maovy hospodářská koncepce nebo chování nedospělých lidí.
Německo je schizofrenní.
Uršula FonLejn by se s každým neuváženě zrušeným tradičním energetickým zdrojem klidně mohla označit za agenta Kremlu, z toho plynoucí novou závislostí na plynu.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#171 Příspěvek od Crifodo »

Celeron píše:Koleje, to je nápad!
Letecký most? jako za Berlína.
Emisí letecké dopravy si zatím eko sekta nevšimla..

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#172 Příspěvek od rnbw »

Ani pri vlakoch a lodiach nafta nevadi.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#173 Příspěvek od Celeron »

A kdo to zaplatí? Kamiónem je to paradoxně nejlevnější a nejrychlejší. :wink:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#174 Příspěvek od Celeron »

rnbw píše:Ani pri vlakoch a lodiach nafta nevadi.
Jo. Kolik aut s ročním nájezdem nahradí jedna velkokapacitní kontejnerová loď z Číny do Hamburku v produkci sra ček? Někde jsem četl že snad desetitisíce.
A ty 30-50 let starý dýzly v lokomotivách, no to je prej ekologie sama pro sebe.
Naposledy upravil(a) Celeron dne 11 lis 2021, 09:13, celkem upraveno 1 x.
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#175 Příspěvek od Crifodo »

Kamiony už kriticky přetěžujou infrastrukturu, jednak kapacitně, jednak ničením povrchů. Potkat "vlak" kamionů v serpentinách okolo Českého Šternberka je psycho a masakr (sjezd z dálnice od mýtných bran).

Uživatelský avatar
xsc
Příspěvky: 6666
Registrován: 25 zář 2014, 02:00

#176 Příspěvek od xsc »

Crifodo píše:Uršula FonLejn by se s každým neuváženě zrušeným tradičním energetickým zdrojem klidně mohla označit za agenta Kremlu, z toho plynoucí novou závislostí na plynu.
Kdybys za toho agenta označil Makrelu a hlavně jejího předchůdce Schroedera, který skončil v Gaspromu, tak souhlasím. Ale Uršula kromě velkých keců sama nic neruší, vždy tu blbost musí udělat místní vláda. Francouzi se jádra nikdy vzdát nechtěli, v tomhle blbnutí jsou špičkou Němci. Takže ti z celé EU zůstane v podstatě Německo a Rakousko. A největším paradoxem je Británie, která chce být po Brexitu ještě zelenější :-)

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#177 Příspěvek od Crifodo »

xsc píše:Uršula kromě velkých keců sama nic neruší
Ta osoba je celkově tak neuchopitelně bizarní, že je těžko se k tomu vyslovovat, myslím to, že voliči opakovaně volí něco tak křišťálově hloupého, nekompetentního, celá její kvalifikace ve všech funkcích je papalášství a hraní si na nobilitu. Ono to vlastně není až tak vůle voličů.
Místní vlády bohužel přečasto lezou centrále do análu, nepochybuju že jsou s tím spojeny i osobní úsluhy a propojení s dotační korupcí, jak už tak každá dotace z veřejných zdrojů je nemravná.
O Makrele by se aspoň dalo říct, že má koule, otázku agentství a sympatie k tomu nebo onomu světonázoru bych od členství v FDJ nechal bez odpovědi. Oni jsou Němci prostě pragmatici.
Ohledně Británie jsem velkou část tradičních sympatií ztratil, je to dneska byrokraticko - aktivistický režim, kde má rozum dovolenou. Jednou z kapek byla i snadnost s jakou různí čeští resp. slovenští pithekové přečůrali britský sociální systém, mnohonásobným předstíráním sňatků a vyživovaných dětí atd. Taková to byla říše a dokáže ji pumpovat Dezider od Spiše.
Nevidím takovou bývalou civilizaci dobře, energetická ne/politika je jen jeden i když zásadní průser.

Uživatelský avatar
Crifodo
Příspěvky: 14471
Registrován: 11 říj 2005, 02:00

#178 Příspěvek od Crifodo »

https://www.novinky.cz/auto/clanek/pri- ... o-40378164

Ejhle. Že prý energetický mix zemí EU.
A co teprve až nás dožene realita, v brutálním nedostatku energie budou původně jurodivě zelené členské země Eurosvazu chaoticky připojovat posháněné elektrárny na naftu, na zemní plyn, cokoliv. To pak bude CO2 stopa.

Uživatelský avatar
PotPalo
Příspěvky: 4565
Registrován: 13 kvě 2009, 02:00
Bydliště: BA-Petržalka :(
Kontaktovat uživatele:

#179 Příspěvek od PotPalo »

Ľudstvo je dostatočne hlúpe. Až sa minie ropa, plyn, a uhlie, začnú rúbať a spaľovať stromy a všetko zelené čo kde rastie. A až už nebude čo spáliť, z krajiny bude púšť bez vody a bez kyslíku a s rozpáleným betónom, potom im možno... vlastne im to ani potom nedôjde.
Zlu sa neustupuje, proti zlu sa bojuje.

Uživatelský avatar
pepik9
Příspěvky: 2239
Registrován: 31 srp 2010, 02:00

#180 Příspěvek od pepik9 »

Druhá polovina článku

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“