Elektromobily

Vše co se týká silnoproudu.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
weed_smoker
Příspěvky: 2675
Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Bydliště: Jaroměř

#181 Příspěvek od weed_smoker »

Taková baterka se hodí i na jiný věci.Mívá takový DC napětí,který stačí pro napájení leckterýho FM (teoreticky každej FM jde napájet i stejnosměrem,pulzák taky,jenom u některýho se vyhodí PFC).Můžu s tim pak i napájet míchačku nebo kalový čerpadlo tam,kde není proud.Baterkou z kola můžu zas místo kola napájet hudbu a malej točák

Uživatelský avatar
Artaban001
Příspěvky: 9457
Registrován: 01 dub 2004, 02:00
Bydliště: Pendrov

#182 Příspěvek od Artaban001 »

Zatím má ty elektrický "přibližovadla" pár dobrodruhů, proto se tak nějak dotují, ale až začnou být výraznou částí autoparku, nebo jinak - až budou "spalováci" na ústupu ve prospěch elektromobilizmu (Což podle mě při současném stavu nehrozí), nemyslíte si, že si stát nechá ujít takový lahůdky jako jsou současný daně, co jsou uvaleny na pohonné hmoty? - Taky bude na kilowatty, co protečou nabíječkou kilowatty zdaněný spotřební daní a buhví jakou ještě taky. Že se bude "domácí nabíjení" blokovat, nebo Ti přišijou spotřební daň i na dodávanou elektřinu v domácnosti.
Třeba zrovna u těch vyměnitelných akupacků to třeba bude tak, že se Ti je podomácku "vybíjet" nakonec nevyplatí, protože "nálož" v nich budeš platit včetně daní..
Dámy a pánové, já fakt nevěřím tomu, že si stát příjem z daní z pohoných hmot nechá ujít.. I když bude elektromobilizmus a naftovobenzinový auta potkáš spíš v muzeích, nebo veteránklubech..

Uživatelský avatar
houmr
Příspěvky: 858
Registrován: 01 lis 2016, 01:00
Bydliště: Dřísy nedaleko Staré Boleslavi

#183 Příspěvek od houmr »

Stát není "on", jak by se z Tvého příspěvku dalo odtušit, stát jsme my. To bude všechno politika, kde a jakým způsobem vybírat, kde víc, kde míň. Vzhledem postupující "digitalizaci" (ne že bych byl jejím příznivcem, naopak), se třeba bude vybírat od ujetých km, paušálně nebo dle těch spotřebovaných kW. Ale jak jsem psal, je to politika - v současné době např. sleduji plíživý trend zlevňovat MHD nebo ji dokonce vůbec nezpoplatňovat. A předpokládám, že bude "tlak" na to, aby to zaplatili ti, co raději pojedou autem.

Uživatelský avatar
TAKJAN
Příspěvky: 5866
Registrován: 17 lis 2011, 01:00

#184 Příspěvek od TAKJAN »

Tesla je křáp, mám z toho radost https://www.autorevue.cz/jaguar-i-pace- ... el-x-uspel

Uživatelský avatar
weed_smoker
Příspěvky: 2675
Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Bydliště: Jaroměř

#185 Příspěvek od weed_smoker »

Pokud bych v takovym autě brzdil nebo vyřadil z kopce,neměl by jít do motorů z baterky proud,ale tyhle motory dávaj proud,když jsou roztočený a motor se brzdí tim,že se v takovym chodu zatíží nějakym spotřebičem,u motorů s napájením ze sítě jsou to velký odpory v děrovanym plechu přidělaný na bednách,kde je ovládání těch motorů.V elektromobilu odpory asi nebudou,takže se tim asi částečně dobíjí baterka.

Uživatelský avatar
FERYACT
Příspěvky: 2285
Registrován: 20 dub 2005, 02:00
Bydliště: Krnov

#186 Příspěvek od FERYACT »

Narazil jsem na zprávu, že soudruzi z Australie mají v pácu dokončit baterie na bázi uhlík a voda.Pak bychom lithium nemuseli těžit ve velkém.Ušetřili bychom zbytečné tahanice o tom, komu naše lithium patří.

Uživatelský avatar
pajosek2
Příspěvky: 3992
Registrován: 24 úno 2007, 01:00
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

#187 Příspěvek od pajosek2 »

Není nic ekologičtějšího než šetrnost. Chodit pěšky a do auta nesednout. No vlastně chodit bosý a nahý,protože na výrobu oblečení je potřeba energie. Jinak je to opravdu jen přesunutí ekologického problému do jiné oblasti. Pokud tedy nebudou elektromobily nabíjeny pouze z ekologických zdrojů,pokud je to vůbec možné.
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#188 Příspěvek od ZdenekHQ »

Nejenom energie je potřeba na výrobu oblečení, ale i voda. Takže zapomeňte třeba na rozklad vody, palivové články, ekologický vodík atd., protože vody je stále méně.

To samé tedy platí i pro ten uhlík + voda. Pak bude vhodná voda za cenu benzínu.
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
rnbw
Příspěvky: 32312
Registrován: 21 bře 2006, 01:00
Bydliště: Bratislava

#189 Příspěvek od rnbw »

Vody je dost, oceany su jej plne. Akurat treba zlacnit jej odsolovanie.

Uživatelský avatar
ZdenekHQ
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 25593
Registrován: 21 črc 2006, 02:00
Bydliště: skoro Brno
Kontaktovat uživatele:

#190 Příspěvek od ZdenekHQ »

Ano. Silná víra jí to možná dokáže nařídit. Jinak je k tomu potřeba něco dodat...

P.S. Ad voda, docela zajímavý čísla (a Yvetta je super, takových bab je málo - minuta 18:00 atd. :) ): http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... va-moravce
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]

Uživatelský avatar
weed_smoker
Příspěvky: 2675
Registrován: 02 pro 2011, 01:00
Bydliště: Jaroměř

#191 Příspěvek od weed_smoker »

Nakonec jsem si koupil naftovou XC60 6-kvalt v manuálu(r.v.2009).Až na přeelektrifikovanost(i ručka a víčko nádrže je na tlačítka,startuje se tlačítkem...) a holandštinu v SW jsem spokojen.Je v tom D5 2.4l,kterej se dává např.do Audi Q5 nebo BMW X3.Za ty prachy bych neměl elektromobil ani omylem,takovej by stál 10x tolik.

Uživatelský avatar
Celeron
Příspěvky: 16140
Registrován: 02 dub 2011, 02:00
Bydliště: Nový Bydžov

#192 Příspěvek od Celeron »

No nevím, jaká je budoucnost elektro auťáků. Zrovna tady čtu v babišoplátku, že v některých zemích nebo městech dostávaj majitelé elektro aut pokuty za vysoký emise. Konkrétně Honkong. Emise totiž počítají ne u auta, ale u výrobního zdroje elektrický energie x účinnost celýho řetězce. A dále do toho počítají emise výrobce všech součástí elektroauta. Prý to paradoxně vychází hůř než u parní lokomotivy. No to je teda dobrý. Jak tu už někdo před časem psal, pouhý přemístění ekologický zátěže kousek jinam. :wink:
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!

Uživatelský avatar
kejki
Příspěvky: 2270
Registrován: 10 lis 2009, 01:00
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

#193 Příspěvek od kejki »

U Honkongu to může být i ohnutí reality, kvůli přeplněnosti města jsou poplatky vysoké a pokud by elektroauta nebyla zatížená, tak si je pořídí všichni.

Uživatelský avatar
breta1
Příspěvky: 3454
Registrován: 09 zář 2005, 02:00

#194 Příspěvek od breta1 »

Já to vidím podobně jako Jára Cimrman
"Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je to jediné, co proti tomu můžete dělat!"
Prostě elektromobily skutečně vytlačí klasické spalovací motory (i když v některých spec.případech ne).
Stejně tak jako v drtivé většině klasické žárovky, stejně tak jako klasické zdroje s transformátory atd.
A to vždycky až do doby, než přijde jiný převratný objev.
Ale k těm akupakům pro elektromobily - už to bylo řečeno, přimlouval bych se za nějaký modulový výměnný systém - pár druhů akupaků s rozdílnou velikostí rozměrovou i kapacitní. Přijedu k pumpě, zespod mi tam nějaká automatika vytáhne starý akupak, nasadí nový, okamžitě to změří rozdíl nové a zbylé kapacity a podle toho zaplatím a za pár minut jedu.

Uživatelský avatar
dobrman
Příspěvky: 1470
Registrován: 12 srp 2012, 02:00
Bydliště: J H

#195 Příspěvek od dobrman »


Odpovědět

Zpět na „Silnoproudá technika“