Fabia - elektrovýbava, interiér, tuning

Vše, co se týká elektroniky v automobilech, motocyklech a jiných samohybech

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#181 Příspěvek od witt »

Určitě to není na škodu, základem jsou ale pneu.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#182 Příspěvek od PixelOrgy »

Lukas-Peca píše:To bych netvrdil, na dvojkové fabii to ASR funguje celkem dobře. V situaci, kdy je jedno kolo na ledu, to pomůže.
V takove situaci jo, ale ne pokud klouzes nekde po zasnezenym kopci. ASR ti spis pomuze nedostat smyk. Ja ho na CLK musel vypnout treba i kvuli vyjeti z park. mista - snazi se zamezit protaceni kol, coz dela tim, ze kolo pribrzduje

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#183 Příspěvek od Lukas-Peca »

Já jsem to ještě vypínat nikdy nepotřeboval a vyhrabal jsem se všude. Ale slyšel jsem o BMW, se kterým se díky ASR nedalo na zasněžené dálnici předjet kamion.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#184 Příspěvek od PixelOrgy »

A kde mas nahon? To CLK zadni, ma to dost tendenci do namrzlyho kopce hrabat, tzn ASR porad brzdi. S vypnutym ASR staci korigovat smer a za stalyho hrabani vyjede :-)

druhy auto ma trvalou 4x4, a vyjede v klidu s i bez stabilizace, ale s vypnutou je to daleko zabavnejsi :-) Akorat kvuli hmotnosti a profilu pneu 255/45 to ma jizdni vlastnosti sani nalozenych paletou cihel :-D

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#185 Příspěvek od Duvsan »

Moja predstava bola, že keď zapadnem a koleso pretáča, tak ho pribrzdí, tým presunie silu do toho druhého a tedy vyleziem von. Nesprávne? Snáď to má nejaký menežing, že nebude striedavo brzdiť jedno a druhé dookola, či ešte obe naraz. Či?
I u kvadra si viem predstaviť, že sa zavesí na dve kolesá v uhlopriečke a zvyšné dve budú hrabať.
Viem, lepšie by bolo uzamknúť diferenciál, ale to vedia máloktoré autá. Dá sa to dorobiť?

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#186 Příspěvek od Lukas-Peca »

Fabie se snad s jiným než předním náhonem nedělala. Jediné zadonáhonové vozidlo, se kterým jsem něco najezdil, je Š1000MB a odvozeniny. To vyjede všechno i bez ASR, akorát to na horším povrchu občas nechce jet jinam než rovně.

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#187 Příspěvek od PixelOrgy »

Jo, tys psal, ze na fabce, to jsem prehlidl... to je samozrejme predohrab

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#188 Příspěvek od EKKAR »

Lukas-Peca píše:Fabie se snad s jiným než předním náhonem nedělala. Jediné zadonáhonové vozidlo, se kterým jsem něco najezdil, je Š1000MB a odvozeniny. To vyjede všechno i bez ASR, akorát to na horším povrchu občas nechce jet jinam než rovně.
Existoval 1 prototyp jedničkový fábule s motorem 1,8TSFI a s Haldexem. Byl na značkách a používal se v rámci fabriky v Bolce. Jezdila s ním výjezdní skupina pro analýzu příčin a následků dopravních nehod, občas to dělalo špér-klapku na tratích rally kolem Boleslavi (Bohemka). Baterku to například muselo mít podobně jako některý báwa v kufru, bo pod kapotu k motoru už se nevlezla. Jezdilo to jako drak, projelo to skoro všude, jenže stejně jako tolik dalších pro lidi výbornejch věcí to zaťal Vlkohrad - a škodifka nesměla a nesmí vozidlo s pohonem všech kol na platformě menší než pašík/ochcáfka/leon ani vyvíjet. I proto nikdy nebyl 4x4 roomster (i když původní koncept z roku 2003 s tím plně počítal = měl celej podvozek shodnej s ochcáfkou) ani rapák (oba dva byly ve výrobě s platformou vpředu shodnou s polem/ibizou) a nebude ani chcála 4x4, ale jako čtyřkolka se moh vyrábět vedle klasika octy a supa 4x4 už jen sněhulák (má platforku ochcáfky) a pozdější kokodák a za-rok (zase oba odvozený od větší platformy) - při tom v rámci koncernu se čtyřkolky na "malý platformě" dělají (ibiza cupra a polo GTI)... ale samozřejmě jen pro někoho. Tolik k otázce "byla fábule někdy 4x4?".
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#189 Příspěvek od witt »

Duvsan píše:Moja predstava bola, že keď zapadnem a koleso pretáča, tak ho pribrzdí, tým presunie silu do toho druhého a tedy vyleziem von.
Teoreticky to tak je, ale může to být i tak, že kolo během jízdy do kopce jen občas proklouzne, ale auto v pohodě jede. Jenže s ASR začne ŘJ přibžďovat a ubírat plyn, takže ty jedeš do kopce s nohou na plynu a auto stále zpomaluje až zdechne. Pokud obě kola stojí na kluzkém povrchu (mokrá tráva), může být problém se vůbec rozjet. Místo hrabání auto brzdí a tím pádem ztrácí kinetickou energii. Někdy to prostě pomůže a jindy je to lepší vypnout. Určitě od toho nečekej zázraky. Průchodnost terénem se zlepší spíše o jednotky procent.

Duvsan píše:Dá sa to dorobiť?
Auto musí mít ABS. Ale mám pocit, že pak už je standardní výbava i ASR. Pokud máš ASR, tak se výměnou jednotky dá přidat ESP.
Teoreticky se dá dodělat i ABS, ale je to poměrně drahé a auto bude v rozporu s velkým techničákem.

Uživatelský avatar
Duvsan
Příspěvky: 5863
Registrován: 21 úno 2009, 01:00
Bydliště: Okres Nitra

#190 Příspěvek od Duvsan »

Či sa dá dorobiť som myslel uzamykací diferenciál, resp. vymeniť za taký, ktorý je možné zamknúť. Nepotreboval by som ASR. ESP je lepšie, alebo o tom istom?

Nechcem kecať, ale mám dojem, že neplatí úzus, že keď je ABS, tak je i ASR.

Uživatelský avatar
witt
Příspěvky: 501
Registrován: 01 dub 2018, 02:00

#191 Příspěvek od witt »

v koncernu žádná taková převodovka není, takže není za co vyměnit.
ESP pomáhá držet auto ve směru kam jedeš, resp. kam je natočený volant. Blbě se s ním například otáčí auto přes ruční brzdu :-)

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#192 Příspěvek od EKKAR »

V koncernu vůbec není vícero věcí - hlavně v něm totálně chybí cokoliv, čím by se zohlednil poměr mezi jednotlivýma značkama koncernu na skutečným prodeji a tím i zisku na vliv na celkovou "zákaznickou politiku". Vůbec nemá cenu cokoliv na tohle téma rozebírat, stačí se podívat a porovnat objemový tržní resp. ziskový finanční podíly mezi dvěma evropskýma "dcerama" - španělským Seatem a českou Škodofkou s tím, jak k knim představenstvo z Vlkohradu přistupuje i třeba na poli výbavovejch stupňů nebo i jednotlivejch konstrukčních prvků, který jsou "interně povolovaný k použití" na jednotlivejch typech obou značek. Prostě další "my přeci musíme vědět nejlíp, co vy jako zákazníci potřebujete". Obávám se, že až budu v budoucnosti nucenej nahradit svoje současný vozidlo nějakým jiným, tak už to nebude nějakým dalším výrobkem koncernu - i třeba kvůli týhle naprosto nesmyslný "politice" vůči zákazníkům.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Uživatelský avatar
PixelOrgy
Příspěvky: 1933
Registrován: 04 zář 2007, 02:00

#193 Příspěvek od PixelOrgy »

Duvsan píše:Či sa dá dorobiť som myslel uzamykací diferenciál, resp. vymeniť za taký, ktorý je možné zamknúť. Nepotreboval by som ASR. ESP je lepšie, alebo o tom istom?

Nechcem kecať, ale mám dojem, že neplatí úzus, že keď je ABS, tak je i ASR.
Treba od Quaife, delaji aftermarket diffy. Nebude to levny, ale zase si procvicis hezky rozborku prevodovky, to ti nijak neuskodi :-)

Idealne, kdyby meli takovej, co ma stejnej prevod.

Samozrejme to neni offroad, a zadny rucni zamykani nehrozi. Je to normalni diff s omezenym prokluzem, tzn limituje rozdil mezi rychlosti otaceni vystupnich hridelu - mnohem lepsi, nez vsechny ASR a podobny koniny.

Ja ho prave budu taky na jare kupovat na CLK, at to ma i nejaky koule :-D

Treba tady:
https://shop.quaife.co.uk/catalogsearch ... odel=84&q=

Lukas-Peca
Příspěvky: 3886
Registrován: 06 kvě 2007, 02:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#194 Příspěvek od Lukas-Peca »

Do fabie HTP ho dělají taky, jo?

Uživatelský avatar
EKKAR
Příspěvky: 29691
Registrován: 16 bře 2005, 01:00
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

#195 Příspěvek od EKKAR »

To není o fábuli s hádající se trojicí pístů - to je na konkrétní typ převodovky s daným stálým převodem - a ten fabrika vkládá různej podle konkrétní motorizace a výkonový varianty - a v neposlední řadě i podle ročníku výroby. U motoru 1,2HTP připadá do úvahy asi 8 možnejch variant seskládání jen samotný převodovky a k nim tuším 6 variant diferenciálu-rozvodovky. Všecky jsou navzájem plně záměnný a v podstatě jen určujou styl a druh auta, na jakej je ta špajzka optimálnè poskládaná. Jestli třeba na půldruhý tuny těžkýho roomstera do města nebo lehkou krátkou 11 metráků vážící fábulu jezdící hlavně mimo město a po dálnici.
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě :mrgreen: :mrgreen: !!!

Odpovědět

Zpět na „Auto - Moto technika“