Stránka 13 z 17

Napsal: 07 led 2021, 15:47
od termit256
Tohle bych taky nechtel, proto si nebudu kupovat auto ktere takove ovladani ma a nasledne vsude kafrat jak jsou dotykace nahovno a bojoovat za jejich zakaz. Pokud to nekomu vyhovuje, at si to klidne koupi.

Napsal: 07 led 2021, 22:38
od Hubert_79
workhard píše:No už se těším, až budu potmě za deště někde v MENU lovit stěrače :roll:
Klepneš na "stěrače -> spustit". Objeví se: "spuštěním stěračů dojde ke zvýšení spotřeby sdíleného vozidla o 0,000878%, z vašeho sociálního kreditu se za každou minutu běhu stěračů odečte 1 bod. Zároveň dojde k emisi mikroplastů a mikročástic. Chcete pokračovat?", dáš ANO. "Jste si jistá/jisté/jistý?" Dáš zase ANO. "Odpočítávám čas, za každou minutu běhu se odečte z Vašeho sociálního kreditu 1 bod. Přejeme šťastnou cestu! Zároveň upozorňujeme, že se pohybujete mimo obec a proto byste neměl překročit rychlost 30 km/h. Za každých i započatých 5 km/h, o které překročíte nejvyšší povolenou rychlost, se vám odečte ze sociálního kreditu 10 bodů. Každé překročení rychlosti bude hlášeno policii!". No a takhle zhruba nějak ta "budoucnost" bude vypadat.

Napsal: 07 led 2021, 23:08
od workhard
No myslím, že si moji felicii ještě nějaký čas ponechám, potřebuju auto pro bezproblémový přesun z bodu A do bodu B.

Napsal: 07 led 2021, 23:27
od tomasjedno
Hubert_79 píše:No a takhle zhruba nějak ta "budoucnost" bude vypadat.
Já bych tipoval spíš tohle: Aktivoval jste žádost o povolení manuálního ovládání vozidla. Vyplňte následující formulář a otiskem prstu potvrďte, že
- budete dodržovat max. rychlost 30 km/h,
- dáte přednost všem dopravním prostředkům, které během jízdy potkáte,
- souhlasíte s tím, že v případě porušení pravidel vozidlo v automatickém režimu dojede na najbližší odstavné parkoviště a tam se trvale deaktivuje; pro znovuoživení je nutný servisní zásah povolený místně příslušným soudem.

Napsal: 07 led 2021, 23:52
od EKKAR
termit256 píše:Tohle bych taky nechtel, proto si nebudu kupovat auto ktere takove ovladani ma a nasledne vsude kafrat jak jsou dotykace nahovno a bojoovat za jejich zakaz. Pokud to nekomu vyhovuje, at si to klidne koupi.
Problém je v tom, že dotykáč JE LEVNĚJŠÍ - a už jen z toho důvodu ho budou automobilky preferovat. A co si budeme namlouvat, cokoliv co nedostanou automobilky pod hrozbou penalizace ouředně nařízený a je to finančně dražší řešení, tomu se budou vyhejbat jak čert kříži, i kdyby to prokazatelně bylo míň bezpečný. Už jsme viděli, co umí učunit vynechání duplicitní křížový kontroly shodnosti výstupního signálu ze snímačů úhlu náběhu ze "základní výbavy" a její přesunutí mezi "volitelnou příplatkovou výbavu" u těch zpropadenejch bastlů B-737 MAX - a to se stalo v oblasti letecký techniky, která je kontrolovaná X-krát víc, než pozemní vozidla. A teď si vemte, co udělají automobilky, když nad nima nebude stát někdo s pořádnýám klackem v ruce - a dostanou do ruky podobnou příležitost ...

Napsal: 08 led 2021, 11:13
od davemh
Ty dvojitý potenciometry nám zavedli taky. Po čase se začaly objevovat nesmyslné chybové hlášky, protože dodavatel je neumí vyrobit dostatečně přesně. Tak se zase čeká, až fabrika vymyslí software, který umožní větší odchylku. Všeho moc škodí.

Napsal: 08 led 2021, 11:31
od termit256
Jj, jak rikam, zlaty stary dobry dotykac :-)

Napsal: 13 led 2021, 08:12
od houmr
termit256 píše:Ze to nezvladas ovladat ty neznamena ze s tim maji problem i jini.
Tak podle tohoto způsobu uvažování lze opět povolit telefonování za jízdy, neboť se určitě najdou jedinci, kteří budou tvrdit, že oni to zvládají. stejně tak ti, kteří budou tvrdit, že zvládají bezpečně jezdit 160, atd.

Zkrátka se musí odborně stanovit, co je a co není bezpečné a podle toho generálně povolit či zakázat.

Napsal: 13 led 2021, 08:45
od EKKAR
Jenomže ono už to stanovený je - proto jsou mobily dávno zakázaný. Jenomže když se stejně na pozornost náročná manipulace, jako je jakákoliv činnost s dotykovým displejem, musí věnovat nějakýmu provozně potřebnýmu procesu u vozidla, tak najednou to zakázaný není. Já prostě vycházím z toho, že pokud je nalezení kontaktu na mobilu a zmáčknutí tlačítka vytočení hovoru, nebo naopak přijmutí příchozího volání a následná komunikace spojená s držením mobilu v ruce u ucha a tlamy ZAKÁZANÁ, tak jak může bejt povolená na pozornost daleko náročnější manipulace třeba s topením/klimou nebo rádiem, případně stěračema a dalšíma věcma v autě, pokud ji musí řidič ovládat pomocí dotykovýho displeje, na kterým nemá možnost hmatový kontroly, jestli se opravdu dotýká zrovna toho potřebnýho místa a jestli se ho dotýká tím správným způsobem A PROSTĚ SE NA TU SVOJI PAPRČU CHCAČKY NECHCAČKY MUSÍ MINIMÁLNĚ JEDNOU, ALE SPÍŠ VÍCEKRÁT PO SOBĚ PODÍVAT VČETNĚ TOHO, ŽE SE MUSÍ UJISTIT O TOM, ŽE IKONKA SE PO DOTYKU SPRÁVNĚ PŘEBARVILA NEBO ZMĚNILA TVAR - přičemž samozřejmě musí odvrátit pozornost od dění před autem a kolem auta. V tom je ta největší pýčovina dotykovýho displeje jako ovládače systíémů přímo souvisejících s provozem auta a jízdou - že totiž se po něm sice paprčema hamtá, ale on neposkytuje žádnou hmatovou zpětnou vazbu, která by ho umožňovala obsluhovat bez zrakový kontroly. Bez tý zpětný vazby se řidič MUSÍ PODÍVAT - a to je ten moment, kdy odvrací pohled ze situace před autem, přeostřuje oči na krátko před sebe a posouvá zorný pole mimo tu nejdůležitější oblast před autem - a to ne jednou, ale několikrát za sebou v krátkým časovým úseku, čímž samozřejmě ztrácí plnou kontrolu ne snad nad jízdou, ale nad vnímáním plný situace kolem auta. Že v takový situaci nemůže reagovat stejně rychle jako jinej řidič, kterýho při řízení žádná taková pýčovina nerozptyluje, je každýmu normálně uvažujícímu člověku jasný. Já taky umím za jízdy nalejt do sklenice postavený na palubku z plechovky pivo a nerozlejt ho - jenže když mi v momentě, kdy to pivo budu mít napůl nalitý nedá nějaká blonďatá kráva sánská z vedlejší přednost, tak to zákonitě skončí big bangem - zatímco když nebudu svoji pozornost muset tříštit mezi řízení a nějakou dotykovou krávovinu, bravurně bych se jí ještě navíc s dlouhou trubkou dokázal vyhnout ...

Napsal: 13 led 2021, 09:30
od termit256
Jako ze kdyz tam mas les tlacitek s nicnerikajicimi symboly ktere musis zkoumat a lustit co znamenaji to pozornost neodvadi? Je to jeste horsi nez dotykac, ten mas blizko zorneho pole a nemusis tak hledat tlacitka nekde u radici paky, na dverich apod.

Kdyz mas starou rachotinu se tremi tlacitky a jezdis v ni 20 roku, na rozmisteni si zvyknes a zapamatujes, ale u modernich aut je to uplne bez sance. Ja napriklad ve VW zapinam sterace packou smerem nahoru, ve Fordu smerem dolu (nebo opacne) takze i pri takove cinnosti je to pokus/omyl. Nebo adaptivni tempomat, je to packa s milionem poloh, tlacitek a prepinacu a nez nastavim co chci, precvakam vzdy pulku funkci teto zalezitosti. Tim jsem nechtel rict za by se mi libilo ovladani steracu dotykacem, byl to jen priklad z dnesniho rana kdy jsem prehodil auta. Ovladani tlacitek po hmatu je nesmysl. Nez ho nahmatam, mam to na dotykaci 10x rychlejs. Ty nejsi schopen si pripustit, ze to proste nedavas. Ne kazdemu trva preostreni na displej a precteni textu pul minuty. Mi na to staci zlomek sekundy, urcite min nez nalezeni prislusneho tlacitka. Na tom displeji vim kam se mam divat, u tlacitek musim hledat po celem aute. Podle tve filozofie bych se nesmel divat ani na ukazatel rychsti :-)

Kdyz to nezvladas, kup si auto ktere dotykac nema a nezakazuj to ostatnim kteri s tim problem nemaji. Uz vidim jak se toho nejakej vul v EU chytne a dopadne to jako obvykle. V autech bude les tlacitek, pacek a kombinovanych joystiku ve kterych se pak nevyzna ani prase. Hlavne ze budes moct hmatat po pulce auta.

Napsal: 13 led 2021, 11:12
od sis2
Dopadne to asi jako obvykle - bude se ještě muset pár (možná hodně) lidí kvůli tomu zabít, aby se došlo k závěru (jako u telefonování), že tohle je nebezpečné a tudy cesta nevede...

... i přestože mistrům světa, co si po ránu mění auta jak ponožky, to vyhovuje a je jim fuk, že někteří jiní to nedávají/nezvládají...

Napsal: 13 led 2021, 11:20
od termit256
Jaene, kdyz se najde par blbcu kteri nezvlaji dnesni provoz a vymluvi se na cokoliv vcetne displeje. Kdyz na to nemaji, at si koupi trabanta nebo odevzdaji ridicak. Maji se venovat rizeni. Kdyz blb havaruje a vymlouva se ze mackal cudliky na radiu, je to jeho vina, kdyz ovlada dotykac, je to vina dotykace.

Odevzdejte ridicaky, kdyz na to memate. V MHD si muzete uzivat svych tlacitkovych nokii do sytosti.

Napsal: 13 led 2021, 12:13
od Maskot
A jak bys nazval lidi co si pořídí telefon s dotykovým ovládáním a ani po letech nezvládnou přepnutí jazyka na klávesnici?

Napsal: 13 led 2021, 12:17
od Ruprecht
Já bych to nezakazoval, Darwin už se postará

Napsal: 13 led 2021, 12:22
od p32
Tak nějak. Je zbytečné diskutovat o pár tlačítkách v autě, která zvládá i cvičená opice. Ta tlačítka navíc zase nejsou tak důležitá, aby je někdo musel mačkat za jízdy stejně jako ty ikonky na displeji. Mně to připadá, že někdo musí stále obhajovat, že kouří a někdo musí zase stále někomu vyčítat, že kouří. Všechny, co nezvládají řízení, by měli jít do Ruska nebo do Ameriky podle vlastního výběru a tam by se to naučili. :lol: